Thunderbird problem
Fra : Nico de Jong

Dato : 21-10-04 12:24

Goddag de herrer og damer.

Jeg forsøger at skifte til Thunderbird 8.0, og er løbet ind i et problem
jeg ikke kan gennemskue. Det gør ikke nogen forskel om jeg laver en ren
installation eller importerer Settings osv fra Ooutlook Express.

Jeg har oprettet en e-mail konto med navn og e-mail adresse på
"forsiden". Server settings står på mail.farumdata.dk og min e-mail
adresse (har også prøvet kun med hvad der stør foran aberøven, men det
gør ingen forskel). De andre "overskrifter" er som de leveres af
installationsprogrammet.

Der er ikke noget problem i at sende e-mails, ej heller i forbindelse
med nyhedsgrupper.

Outlook Express kører stadigvæk perfect.

Nogen der et eller flere forslag?

Nico

Fra : AJC

Dato : 21-10-04 21:06

Nico de Jong wrote:
> [...]
> med nyhedsgrupper.
>
> Outlook Express kører stadigvæk perfect.

Ikke før du skriver, hvad dit problem er!

Fra : Nico de Jong

Dato : 21-10-04 21:17

"AJC" <syg@blå.stue> skrev i en meddelelse

> Ikke før du skriver, hvad dit problem er!

Hm, Pinligt. Jeg beklager.
Problemet er, at jeg kan sende e-mail, læse fra og sende til nyhedsgrupper,
men når jeg vil læse e-mails, får jeg altid at vide at der er 0 messages på
serveren, selv om jeg har konstateret at der ligger noget. Jeg kan f.eks.
sende en mail til mig selv, og så se den på mailserveren via Internet
Explorer og Mozilla Firefox.

Nico

---

Fra : Jesper Brunholm [500~

Dato : 23-10-04 13:18

Nico de Jong wrote:

> [...]
> serveren, selv om jeg har konstateret at der ligger noget. Jeg kan f.eks.
> sende en mail til mig selv, og så se den på mailserveren via Internet

Måske har du problemer med adgang til mailserveren:
prøv at ændre mail-brugernavn, luk Thunderbird, og så ændre retur. På
den måde nulstiller du adgangskoden til mailserveren - hvis du stadig
ikke får meddelelse om adgangsproblemer på mailserveren så er det ikke det.

mail-brugernavnet skal være det samme som står i outlook-kontoen.

jeg kan ikke lige komme på andet, ud fra de oplysninger vi har fået om
dine kontoforhold, snak evt. med din mailserver-leverandør.

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Nico de Jong

Dato : 23-10-04 18:22

"Jesper Brunholm [5000]" <nospam@brunholm-scharff.dk> skrev i en meddelelse
> jeg kan ikke lige komme på andet, ud fra de oplysninger vi har fået om
> dine kontoforhold, snak evt. med din mailserver-leverandør.

Takker. Jeg prøver snarest

Nico

---