Alternativ til xnews ?
Fra : Martin Schou

Dato : 19-10-04 16:45

Jeg synes den er lidt for ustabil.
Martin

--
http://www.darkwars.org/index.php?a=click&id=43529

Fra : Rudi Stegen

Dato : 19-10-04 19:09

Hej Martin Schou, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Jeg synes den er lidt for ustabil.

Hvad mener du med ustabil?
I snit har min lavet noget ged [1] sådan rundt regnet med et slag på
tasken én gang årlig.

Men mange er glade for 40tude Dialog, som dog er en helt anden form for
nyhedslæser. Dvs. valget af en nyhedslæser afhænger jo ikke mindst af,
hvad man ønsker af den.

[1] Geden er dog hurtigt og nemt tøjret igen. Fx genstart af Windows,
slette indholdet af Data-(sub)folderen eller lignende petitesser.
--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Martin Schou

Dato : 19-10-04 19:11

> [...]
>
> [1] Geden er dog hurtigt og nemt tøjret igen. Fx genstart af Windows,
> slette indholdet af Data-(sub)folderen eller lignende petitesser.

Jeg mener at den er langsom og resurcekrævende hvis der er mange headers.
Martin

Fra : Rudi Stegen

Dato : 19-10-04 19:22

> Jeg mener at den er langsom og resurcekrævende hvis der er mange
> headers.

Jeg tror, at hastigheden skyldes er serveren, herunder formentlig
dennes setup. Når jeg har haft en forbindelse med 1 Mbps eller mindre,
hiver den headere ned med 80-95% af den maksimale hastighed.

Med en 2 Mbps hiver den dem ned med ca. 75% af den maksimale hastighed
(dvs. omkring 160 KB/s).

Det går dog noget langsommere hos fx Sunsite.

Men at den er rimelig ressourcekrævende er jeg enig i. Den slipper dem
dog pænt igen, går gruppen (vi forestiller os stadig en gruppe med
masse headere) lukkes.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Martin

Dato : 19-10-04 19:39

> Men at den er rimelig ressourcekrævende er jeg enig i. Den slipper dem
> dog pænt igen, går gruppen (vi forestiller os stadig en gruppe med
> masse headere) lukkes.

Ja men det går laaaangsomt at scrolle i gruppen med mange headers :(
Martin (fra anden pc)

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 19-10-04 21:15

Martin Schou wrote:

XanaNews er en mulighed.

Jesper G. Poulsen

Fra : Zif

Dato : 20-10-04 07:26

Jeg ville helt klart anbefale NewsLeecher, det er genialt, især hvis du
bruger binære grupper meget. Og så kan du bruge de såkaldte .nzb filer.

Jeg brugte også Xnews, men det er slet ikke bygget til at kunne klare alle
de
headers i binære grupper, det går ned og er vildt ustabilt.

Zif

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 20-10-04 16:05

Zif wrote:

> Jeg ville helt klart anbefale NewsLeecher, det er genialt, især hvis
> du bruger binære grupper meget. Og så kan du bruge de såkaldte .nzb

Til binære grupper vil jeg anbefale GrabIt.

Jesper G. Poulsen