Skærme
Fijala 3554
Ny CRT skærm.
Fra : LCO

Dato : 01-11-04 21:02

Efter mine erfaringer med en LCD skærm er jagten på en ny skærm nu (igen)
tilbage på CRT markedet, men i mellemtiden er Sonys GDM-C520K nærmest blevet
umulig (indenfor EU) at opdrive, desværre (http://kortlink.dk/dau).

Herefter står valget imllem følgende skærme, som jeg håber nogle kan(vil
give deres erfaringer med:
- HP P1230 (http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=74598).
- IBM ThinkVision C220p (http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=81106).
- LG Studioworks N2200P (http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=18426).
- Phillips Professional 202P40
(http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=20796).

Der er fordele og ulemper ved dem hver i sær, men lige nu hælder jeg mest
til IBM'en.
Er der nogle der ude, som har erfaringer med nogle af de 4 skærme, hører jeg
meget gerne om dem.

Jeg skal bruge den almindeligt brug (film, surfing, digitale fotos o. lign.)
samt spil (seriøs gaming FPS).
På forhånd tak.

Fra : WhiteD

Dato : 04-11-04 11:26

Jeg har set Sony GDM-C520K til salg i den blå avis, men jeg vil nu fortrække
den af ny, som du selv skriver så er den praktisk talt umulig at opdrive.

Så jeg havde egentlig besluttet mig for at købe den Phillips du nævner, tror
de modeller du har valgt ligget tæt op af hinanden i specifikationer. Jeg
vælger Phillipsen pga designet frem for de andre.

Mvh WhiteD.

Fra : LCO

Dato : 07-11-04 23:10

WhiteD skrev i en meddelelse
> [...]
> tror de modeller du har valgt ligget tæt op af hinanden i specifikationer.
> Jeg vælger Phillipsen pga designet frem for de andre.

Well, det blev IBM'en som jeg fik i fredags, men det må nærmest være en
defekt skærm jeg fik, for i det ene hjørne er den nærmst sløret. Fx hvis man
trækker en side med tekst hen over området står det sløret, mens resten af
skærmen er fin nok. Nå - ja, på nær en gruppe streger som går lodret ned fra
toppen til bunden, lidt til venstre for midten. Så nu ryger den også retur.
Og jeg har ikke mod på at forsøge mig igen, så nu prøver jeg HP'en istedet,
selvom der er lang leveringstid, hvis man vil have den til den gunstige
pris.
Ak-ja, det er efterhånden ikke nemt at være CRT fanatiker, slet ikke med de
fragtpriser!

Hvis bare man vandt i LoTTo, så kunne man starte Sonys produktion af CRT
skærme op igen, lige som nogle vist har startet Storebæltsfærgen op igen,
endda med "Føj For Putgarden" kaffe

Mvh.

Fra : Lene Skov Mikkelsen

Dato : 08-11-04 11:03

> Well, det blev IBM'en som jeg fik i fredags, men det må nærmest være en
> defekt skærm jeg fik, for i det ene hjørne er den nærmst sløret.

Jeg har haft en Sony GDM-F520 (> 10K) skærm med samme fejl. Selv den 3.
gang, InfoCare fik den ind, kunne de ikke se fejlen! Og når jeg fik den
tilbage, så havde de bare sat den lidt mørkere, så man ikke bemærkede
fejlen på samme måde.

InfoCare ville så have mig til at tage min oprindeligt købte
skæve CPD-E530 (7K) skærm tilbage, for den var da knapt så slem ;-P
Hele den kamp fik mig til at indse, at CRT-skærmene virkelig VAR yt. Jeg
havde som jer andre regnet med, at man da bare skulle købe en skærm, der
var dyr nok.

Kæresten har i dag fået sig en ViewSonic VP201b at spille på, og den er
da heldigvis god nok til ham.

- Lene
http://piv.nu/

Fra : LCO

Dato : 10-11-04 18:34

Lene Skov Mikkelsen skrev i en meddelelse

> [...]
> gang, InfoCare fik den ind, kunne de ikke se fejlen! Og når jeg fik den
> tilbage, så havde de bare sat den lidt mørkere, så man ikke bemærkede

Det var netop sådan et skrækeksempel, der var grunden til at jeg returnerede
min skærm, frem for at få den repareret. Det kostede mig næsten 300,- at
sende den retur, og det skal man jo ikke gøre ret mange gange før det løber
op.

> Kæresten har i dag fået sig en ViewSonic VP201b at spille på, og den er
> da heldigvis god nok til ham.

Ja, det er jo dejligt, når det ene kan forenes med det andet, men hos mig er
det første og fremmest spil som skærmen skal kunne leve op til af krav. Og
på det område tror jeg Dell'en som jeg havde hjemme og teste er af samme
standard som VP'en.
Mvh.

Fra : Lene Skov Mikkelsen

Dato : 10-11-04 23:13

> Og på det område tror jeg Dell'en som jeg havde hjemme og teste er
> af samme standard som VP'en.

Det burde den være, ja - desværre for jer.
Jeg spiller heldigvis ikke selv FPS.

- Lene
http://piv.nu/

Fra : LCO

Dato : 12-11-04 23:56

LCO skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg HP'en istedet, selvom der er lang leveringstid, hvis man vil have den

Og i går kom så HP'en med fragt.
Først det positive:
- Skarphed overalt på skærmen, modsat IBM'en.
- Mindre i størrelse (ydre mål) selvom det er samme str. som IBM'en (22").
- Pænt design imo.
- TCO '03 godkendt.
- Og ikke mindst prisen (4200,-), hvilket jeg synes er billigt for en skærm
i den kvalitet.

Negativt:
- Pivot system i foden kunne være bedre, fx kunne den IBM som jeg først
havde, drejes med en finger, ja faktisk var den nemmere end en 17" CRT, så
den konstruktion som IBM'en havde må have været ret så genial.
- Kvaliteten er ikke nær så høj som IBM'en, eller Dell'en for den sags
skyld.

Så hvis nogle der ude står og leder efter en ny CRT skærm i denne størrelse,
kan jeg varmt anbefale denne, især hvis man er til FPS spil!
Mvh.