Skærme
Fijala 3554
Dell 2001FP 'problem':
Fra : Daniel

Dato : 19-10-04 14:27

Hej med jer,

Jeg modtog i går en Dell 2001FP, som jeg umiddelbart er meget godt
tilfreds med. Jeg har dog et spørgsmål: Min maskine stod tændt i nat og
da jeg vil se til den i morges før arbejdet kaldte, kunne jeg ikke få
liv i skærmen. Jeg hiver og slider i både mus og tastatur, men skærmen
forbliver sort. Jeg tænker, nuvel og lader skidtet (talemåde) blive
stående til nu, hvor jeg kommer fra arbejde.
Heller ikke her lykkes det at få liv i den. Jeg resetter maskinen og
tænker, ok, det må da gøre det, men stadig er skærmen sort. Trykker jeg
OSD-knappen ind fortæller den mig at skærmen er på Stand-By og jeg bare
skal flytte min mus eller trykke på tastaturet, aha, tænker jeg, - som
om jeg ikke har prøvet det .. !
Jeg tager DVI-D stikket ud og erstatter den med D-SUB stikket. Intet ..
men da jeg så genstarter denne gang kommer billedet frem.
Dejligt. Ro på igen.

Men jeg vil jo gerne bruge DVI-D stikket igen .. men vil ikke altid
genstarte for at få liv i den igen. Skal jeg virkelig slå strømstyring
fra, eller?

Er der nogen der har erfaringer med dette?

Jeg har ikke installeret noget fra CD'en (andet end at bruge
*.inf-filen, så Windows kender skærmen) og mit grafikkort er et Asus
(ATI) Radeon 9600SE 128 MB.

På forhånd tak,

--
Daniel Henriksen