Skærme
Fijala 3554
Driver IBM monitor
Fra : Tonny Møller Jensen

Dato : 18-10-04 05:29

Er der nogen der ved hvor man kan downloade en driver
til en IBM crt monitor - på forsiden står 17X - på bagsiden
type/model 9527 012 ??

Fra : Palle

Dato : 18-10-04 12:54

"Tonny Møller Jensen" <tonnymj@nospam.oncable.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der ved hvor man kan downloade en driver
> til en IBM crt monitor - på forsiden står 17X - på bagsiden
> type/model 9527 012 ??

Skærme bruger ikke drivere...

Fra : Lasse Houmøller

Dato : 18-10-04 23:54

"Palle" <hother.papgaard@liam.dz> wrote in message

> "Tonny Møller Jensen" <tonnymj@nospam.oncable.dk> skrev i en meddelelse
>>
> Skærme bruger ikke drivere...

Aha. Hvorfor leveres der så disketter med alle de skærme man køber? :)

http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/product.do?brandind=5&familyind=50325&machineind=54822&modelind=0&operatingsystemind=53380&template=%2Fproductselection%2Flandingpages%2FdownloadsDriversLandingPage.vm&validate=true

(Tryk på Continue - eller vælg andet OS)
Desværre finder den ikke lige en driver til omtalte skærm...

/Lasse

Fra : Palle

Dato : 19-10-04 00:16

"Lasse Houmøller" <lasseFJERN@ankiroDETTE.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> (Tryk på Continue - eller vælg andet OS)
> Desværre finder den ikke lige en driver til omtalte skærm...

Skærme bruger ikke drivere.
Hvorfor der leveres disketter med til **nogle skærme** (og cd'er til
**andre**), må du spørge producenten om.
Skærme bruger ikke drivere.
Hvor mange gange skal jeg skrive det?

Fra : Lasse Houmøller

Dato : 19-10-04 00:59

> [...]
>>
> Skærme bruger ikke drivere.
> Hvorfor der leveres disketter med til **nogle skærme** (og cd'er til
> **andre**), må du spørge producenten om.

Du er velkommen til at skrive det en milliard gange hvis du vil Palle.

Det ændrer stadig ikke på at der findes mange skærme der først yder optimalt
når softwaren på den medfølgende cd/disk/dvd/whatever(!) er blevet
installeret.
Hvis du ikke vil benævne sådan software for en "skærmdriver", hvad vil du så
kalde det?

/Lasse

Fra : Nikolaj W.

Dato : 19-10-04 19:29

"Lasse Houmøller" <lasseFJERN@ankiroDETTE.dk> wrote in message

> [...]
> blevet installeret.
> Hvis du ikke vil benævne sådan software for en "skærmdriver", hvad vil du

Det eneste du bruger til noget er en inf fil, som fortæller windows hvilke
Hz den kan køre i hvilke opløsninger ikke andet. Du kan bare vælge override
i dine skærm indstillinger, så er den hjemme. Skærme bruger ikke drivere,
hvordan skulle den kunne det?

Fra : Palle

Dato : 19-10-04 20:28

"Nikolaj W." <nikolaj_dk@msn.com> skrev i en meddelelse

> [...]
override
> i dine skærm indstillinger, så er den hjemme. Skærme bruger ikke drivere,

Tak. Men hr. Houmøller er åbenbart klogere end du og jeg.

Fra : Lasse Houmøller

Dato : 19-10-04 23:36

> [...]

> du

> override
>>
> Tak. Men hr. Houmøller er åbenbart klogere end du og jeg.

Suk, jeg prøver igen. Kan vi blive enige om at man kører noget software der
identificerer skærmen overfor operativsystemet, deriblandt hvilke
opløsninger den supporterer?
At det i folkemunde godt kan benævnes en "skærmdriver" får ikke mit pis i
kog - det gør derimod Palles overlegne svar til en mand der spørger om
hjælp.

/Lasse

Fra : Palle

Dato : 20-10-04 00:08

> [...]
> At det i folkemunde godt kan benævnes en "skærmdriver" får ikke mit pis i
> kog - det gør derimod Palles overlegne svar til en mand der spørger om

Mit svar var ikke overlegent, men kort og klart.

Fra : Lasse Houmøller

Dato : 20-10-04 00:22

> [...]

> drivere,

> der

> Mit svar var ikke overlegent, men kort og klart.

Kort ja, klart nej. Du hjælper ham jo ikke, du kommer ikke engang med en
forklaring på dit svar.
I stedet får du ham til at fremstå som uvidende når du så koncist informerer
ham om at det han leder efter slet ikke eksisterer.
Og det må da være ekstremt forvirrende at få at vide at "skærme ikke bruger
drivere", når man kan gå ind på hvilken som helst skærmproducents hjemmeside
(f.eks. IBM som her) og downloade noget der kaldes en "driver".

Anyway, EOD herfra.

/Lasse