Skærme
Fijala 3554
SONY SDM-HS94P cs DELL 2001FP, hvad skal m~
Fra : Martin

Dato : 05-10-04 09:50

Hej gruppe,

Jeg står og skal finde mig en ny fladskærm og har kig på følgende 2 modeller

SONY's nye SDM-HS94P
http://www.sony.dk/PageView.do?site=odw_da_DK&page=ProductHome§ion=da_DK_Products&productmodel=%2FComputing%2FComputer+Displays%2FFlatpanel+LCD%2FSDM-HS94P&productcategory=%2FComputing%2FComputer+Displays%2FFlatpanel+LCD

ca. pris 5500

og

DELL's 2001FP
http://dellware.euro.dell.com/dellstore/dellware/config/default.asp?s=dkdhs&l=da&m=dkk&c=DK5194&n=&cu=dkdhs&v=d&cc=&ogn=&kcd=&ad=&mc=&rs=&cuid=&cg=&pch=1&pn=0&demo=&gc=&sbc=none&co=&b=DDK_200-23361

ca. pris 6500

Skærmen skal primært bruges til "Windows" miljø men også hurtige 3D spil vil
være en fordel.

Jeg foretrækker til daglig DELL til PC udstyr, men har hørt at Sony'en
skulle være lækker. Og de 20" fremfor 19" er også udemærket.

Nogen der har erfaring med den nye SONY? Jeg har vist gode grunde nok til at
købe DELL'en men er stadig ikke sikker.

Hvad skal jeg vælge?

/Martin

Fra : MAT

Dato : 05-10-04 11:53

> Hvad skal jeg vælge?

Da Sony anvender et TN-panel og kun har en betragtningsvinkel på 130/160
grader
(http://www.sony.dk/PageView.do?site=odw_da_DK&page=ProductTechnicalFeatures§ion=da_DK_Products&productmodel=%2FComputing%2FComputer+Displays%2FFlatpanel+LCD%2FSDM-HS94P&productcategory=%2FComputing%2FComputer+Displays%2FFlatpanel+LCD&productsku=SDMHS94PB)
vil jeg mene, at der ikke kan være tvivl om at du skal vælge Dell's skærm,
der anvender et S-IPS-panel, har en betragtningsvinkel på 176/176 grader og
er større (20") end Sony's (19"). Dell's opdateringshastighed er på 16 ms
sv.t. 60 fps ,og du vil næppe have glæde af en hurtigere
opdateringshastighed. Design må bero på et individuelt skøn, men jeg kan
bedst li' Dell's slanke kanter. Du vil blive glad for din Dell!

Venligst

Fra : Dr.Ralph

Dato : 05-10-04 12:10

> Hvad skal jeg vælge?
>
> /Martin

Begge skærme er fine valg, men taget i betragtning, at Dell'en kun er 1.000
dyrere og giver dig 1600X1200 kontra 1280X1024 på Sony'en, så ville jeg
ikke være i tvivl.

Sony'en har godt nok 12ms repons, mens Dell'en ligger på 16 ms - men der er
tale om forskellige panel typer og derfor er en direkte sammenligning svær
med mindre man kigger på begge skærme - sat op med samme grafikkort og
samme type indgang (dvi).

Jeg ville personligt vælge Dell 2001FP - den er også både slankere og
flottere designet efter min mening. Sony'en har en meget bred ramme, der
selvom den kun 19" faktisk er større rent fysisk end Dell på 20".

Sony'en kasse går også dybere end Dell'en.

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Bo

Dato : 16-10-04 13:40

Hej

Nu skal man passe på med at sammenligne panel-typer direkte og bare fordi
den har S-IPS betyder det i sig selv ikke at det er en bedre skærm.
Problemet med DELLS er 16ms svartid mod Sonys 12ms. Der er Sonys bedre og
12ms er helt klart et minimum i fremtiden. Og så må skærmen da også godt se
pæn ud og her vinder Sony skærmen klart over DELL's. Men det er jo bare MIN
mening. Så jeg vil selv foretrække Sonys skærm. Vi sammenligner to skærme i
den absolutte topklasse. Ingen tvivl om det. Det er et valg mellem to
"luxus-biler"