Skærme
Fijala 3554
FP2001 / L2035
Fra : Jacob Mygind

Dato : 30-09-04 17:35

Hej gruppe.

Jeg har lige fået at vide at jeg ikke bliver fyret pr. d. 1 November, så
det skal fejres .

Jeg her i noget tide luret på Dell FP2001, som jo er blevet rost af
mange. Men der jo også HP L2035, som jeg her set få mindst lige så meget
ros i en test.

Skærmen skal bruges til ganske almindelig tekstbehandling, noget hoppen
rundt på nettet, lidt CAD og lidt spil en gang imellem.

Så kære gruppe, hvad skal jeg dog kaste mine penge efter?

Mvh
Mygind
Der snart er træt af ikke at kunne beslutte sig

Fra : Jacob Mygind

Dato : 30-09-04 17:46

Hej igen.

Skulle jo nok lige sige at mit valg af de to er pga. at de skulle være
gode til at interpolere og have PIP, ikke at jeg forventer at bruge det,
men det er jo rart at kunne se hunbold og læse news

Mvh
Mygind

Fra : Thomas Antonsen

Dato : 30-09-04 19:20

Mygind, gruppe

Jeg fik i mandags en ViewSonic VP201s på mit arbejde, og selv om jeg kun
kører den på analog tilslutning, så vil jeg sige at det er en kanon skærm.
Specielt i forhold til den HP L2035 som jeg havde ca. 14 dage inden, men fik
den byttet pga. pixelfejl. Billedet er simpelthen bare bedre på VP201s, selv
om det er svært at beskrive hvorfor. Det ER bare bedre. HP'en har en fordel
ved at den har Picture in Picture og video indgang og kan blive lidt højere
end VP'en, men til gengæld har VP201s en USB 2.0 hub.

Efter at have prøvet de 2 skærme, er jeg ikke i tvivl, skulle jeg betale
selv blev det ikke HP'en, Viewsonic virker bare som et bedre produkt.
Selvfølgelig kan der være forskel når man kører DVI, men det har jeg så ikke
prøvet.

Fik i øvrigt skærmen byttet hos TopNordic, PÅ TRODS AF HP ikke ville bytte
den. Det er da god service. Sælgeren hos TopNordic mente ikke jeg skulle
leve med 3 pixelfejl, så han tog den tilbage, selv om han ikke kunne sende
den retur til HP.

VH Thomas

Fra : Jacob Mygind

Dato : 01-10-04 09:20

Haha Dells 10% rabat, der sluttede i onsdags hvor den kostede 7900,
fortsættes nu med en "10% rebat på alle fladskærme". Men sjovt nok
koster den nu 6.748,- så mon ikke jeg bare skulle nuppe sådan en.

Er der en her i København der har sådan en fætter, som jeg må se.

Mvh
Mygind

Fra : JK ( at mail dot dk)

Dato : 01-10-04 09:48

On Thu, 30 Sep 2004 18:34:39 +0200, "Jacob Mygind"
<jacob_mygind@yahoo.danmark> wrote:

> [...]
>rundt på nettet, lidt CAD og lidt spil en gang imellem.
>
>Så kære gruppe, hvad skal jeg dog kaste mine penge efter?

De Dell og HP modeller skulle indeholde det samme panel, så der kan
vel ikke være nogen tvivl om, at der er en prismæssig gevinst ved HP
L2035.

mvh

John

Fra : Jacob Mygind

Dato : 01-10-04 10:16

JK ( at mail dot dk) wrote:
> De Dell og HP modeller skulle indeholde det samme panel,
> så der kan
> vel ikke være nogen tvivl om, at der er en prismæssig
> gevinst ved HP L2035.

Ja det er der vist ikke nogen tvivl om. Men som jeg lige har skrevet har
Dell sænket priserne.

Mvh Mygind

Fra : Dr.Ralph

Dato : 03-10-04 18:46

> Så kære gruppe, hvad skal jeg dog kaste mine penge efter?
>
> Mvh
> Mygind
> Der snart er træt af ikke at kunne beslutte sig

Om du vælger Viewsonic Vp201, HP 2035 eller Dell 2001FP, så er jeg meget
overbevist om, at du bliver særdeles glad for dit valg af skærm.

Jeg selv ejer, som du nok efterhånden ved 2 stk. Dell 2001FP - og er meget
glad for dem.

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Jacob Mygind

Dato : 03-10-04 20:01

Dr.Ralph wrote:
> Om du vælger Viewsonic Vp201, HP 2035 eller Dell 2001FP, så er jeg
> meget overbevist om, at du bliver særdeles glad for dit valg af
> skærm.

Jeg mener nu ifølge de anmeldelser jeg har set at HP og Dell er bedre
end Viewsonic, og med det sidste prisfald på Dell er der nok ikke nogen
tvivl længere.

> Jeg selv ejer, som du nok efterhånden ved 2 stk. Dell 2001FP - og
> er meget glad for dem.

Ja jeg har nu en en fp1800, så jeg tvivler ikke på at storebroderen er
god.

Mvh
Mygind