Skærme
Fijala 3554
Hvilken opløsning skal jeg bruge? [Samsung~
Fra : Kong Kent

Dato : 28-09-04 21:05

Hejsa

Hvilken opløsning skal jeg bruge for at få en korrekt gengivelse?

Jeg kører p.t. 1280 x 960

Er det godt nok, eller bør det være anderledes?

På forhånd tak,

--
Kent Kirkegaard Jensen
www.f1journal.com

Fra : Palle

Dato : 28-09-04 23:05

"Kong Kent" <kongkentREMOVE@REMOVEanarki.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> Hvilken opløsning skal jeg bruge for at få en korrekt gengivelse?
>
> Jeg kører p.t. 1280 x 960
>
> Er det godt nok, eller bør det være anderledes?

Det er du formentlig den bedste til at afgøre.

Fra : JK ( at mail dot dk)

Dato : 29-09-04 07:45

On Tue, 28 Sep 2004 22:05:25 +0200, "Kong Kent"
<kongkentREMOVE@REMOVEanarki.dk> wrote:

>Hejsa
>
>Hvilken opløsning skal jeg bruge for at få en korrekt gengivelse?
>
>Jeg kører p.t. 1280 x 960
>
>Er det godt nok, eller bør det være anderledes?

Den opløsning forekommer mig skæv. Man plejer at bruge 1280x1024.

Men nu har jeg så checket (det kunne du da godt have fortalt), at det
er en CRT skærm, og så er det antageligt ligegyldigt. For gengivelsen
er altid lige korrekt.

Skærmen kan jo køre med langt højere opløsning, og man kan vælge frit
med en billedrørs-skærm. Det afhænger snarere af dit grafikkort, om du
kan køre med de højere opløsninger.

mvh

John

Fra : Zulu

Dato : 29-09-04 18:31

JK ( at mail dot dk) wrote:

> Den opløsning forekommer mig skæv. Man plejer at bruge 1280x1024.

Nej, 1280x1024 er en skæv 5:4 opløsning.
Eftersom skærmen fysisk er 4:3 bør man også køre en 4:3 opløsning som fx
1280x960.

Zulu