Radeon 9800SE - Røde skygger
Fra : Soeren

Dato : 01-11-04 15:03

Hej
Jeg har lige købt en ny PC med ATI Rock motherbord chipset 775 og et
Radeon 9800SE grafikkort. Når jeg loader spil f.eks. return to
Wolfenstein, Hitman 2, Vice City, køre det hurtigt, men alt det sorte
er rødt. Skygger og lys der skulle komme i nærhenden af lygter er
omgivet af en firkant der er rød. Indersiden af jakken i Hitman er
rød.
Jeg har prøvet at installer dirver igen, men er selvfølgelig ikke
sikker på om det er sket korrekt. Alle check programmer der følger med
siger at alt er ok. Men på advance instillingen til skærmen ser 3D
logoet udt til at være på rød baggrund, jeg mener at det tidliger har
været sort.
Men mærkeligt nok er det kun ved spil, og jeg mener at de 3 spil jeg
har nævnt køre med openGl.
Er der nogle der kan hjælpe mig, er kortet i stykker eller er det mig
der ikke kan installer driver korrekt. Det er XP jeg køre under.

Mvh

Soeren

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 01-11-04 21:38

Hej

Soeren wrote:
> Er der nogle der kan hjælpe mig, er kortet i stykker eller er det mig
> der ikke kan installer driver korrekt. Det er XP jeg køre under.

Du skulle vel ikke have en fladskærm?

** Hvis jeg står i din adressebog og du ikke kender mig, **
** så slet mig venligst. Mange tak. **

Fra : Soeren

Dato : 02-11-04 07:58

Karsten Feddersen <karsten@feddersen.dk> wrote in message news:<41869d5c$0$266$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...
> Hej

> Du skulle vel ikke have en fladskærm?

Nej jeg har en Sony 19" der kan køre 1080x1024 91 Hz.

Men jeg har lagt mærke til at når jeg afinstaller ATI skærm dirver og
installere dem igen spørges der om der skal overskrives noget i
registre. Catalyst controlcenter vil ikke start, jeg får en fejl
Ox000000135 på programmet CLI.exe(hvis jeg husker rigtigt) kan det
have noget med det at gøre ?

Mvh

Soeren

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 02-11-04 18:34

Hej

Soeren wrote:
> Nej jeg har en Sony 19" der kan køre 1080x1024 91 Hz.

Beklager, så har jeg ingen ideer.

> [...]
> registre. Catalyst controlcenter vil ikke start, jeg får en fejl
> Ox000000135 på programmet CLI.exe(hvis jeg husker rigtigt) kan det

Jeg ville starte med at få dem til at virke. Har du overclocket maskinen?

Fra : Soeren

Dato : 03-11-04 14:54

Karsten Feddersen <karsten@feddersen.dk> wrote in message news:<4187c3bb$0$293$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> Hej

> Beklager, så har jeg ingen ideer.

> Jeg ville starte med at få dem til at virke. Har du overclocket maskinen?

Nej jeg har ikke overclocket den. Jeg har lige købt den og samlet den.
Og det der første gang jeg har begivet mig ud i dette.
Men efter at have set på bundkort nyhedsgruppen er jeg blevet mere
overbevist om at jeg har en fejl mht driver på bundkortet. Det er et
AGP skræmkort jeg har, og jeg kan huske at min BIOS opsætning var sat
til PCI istedet for AGP og der er noget med at driver til motherborde
skal være til AGP og at man skal sætte den til at køre 4x istedet for
AUTO.
Så tak for hjælpen, jeg tror at jeg smutter over i bundkortafdelingen
og ser hvad jeg kan finde ud af der.

mvh
Soeren