hvilket grafikkort skal jeg vælge??
Fra : Thomas Hansen

Dato : 31-10-04 13:36

jeg er på udkig efter et nyt grafikkort, men hvad skal man vælge?? det er
ikke prisen det kommer and på, er der nogle der kan hjælpe mig??

mvh. thomas

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 31-10-04 14:09

Hej

Thomas Hansen wrote:
> jeg er på udkig efter et nyt grafikkort, men hvad skal man vælge?? det er
> ikke prisen det kommer and på, er der nogle der kan hjælpe mig??

Hvis det ikke er prisen det kommer an på, så skal du have dig et ny
bundkort med 2 PCI Express 16x porte på. Så køber du 2 stk Geforce 6800
Ultra og sætter dem sammen med SLI. Det kan tænkes du også skal have ny
CPU og ny ram. Regn ikke med under 10k for hele herligheden, men så
skulle du også have grafikkort nok til lidt frem i tiden.

Se test her:
http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/04/10/29/8896077

** Hvis jeg står i din adressebog og du ikke kender mig, **
** så slet mig venligst. Mange tak. **

Fra : Thomas Hansen

Dato : 31-10-04 16:36

"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk
> ** Hvis jeg står i din adressebog og du ikke kender mig, **

ja okay det ville være super men efter som jeg næsten lige har købt ny cpu
og bundkort (unde pci ekspress) ønsker jeg bare et agp kort

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 31-10-04 18:39

Hej

Thomas Hansen wrote:
> ja okay det ville være super men efter som jeg næsten lige har købt ny cpu
> og bundkort (unde pci ekspress) ønsker jeg bare et agp kort

Det skrev du jo ikke noget noget om

Hvis du har penge nok, så køb et Ati X800 eller et nVidia GF6800.
Afhængig af model koster de fra ca 2500,- og op.

Hvis du gerne vil spare lidt, så vent til senere på måneden. Så begynder
GF6600 at dukke op til AGP. De yder vel ca 60-80% af de store GF kort,
men fås til den tid nok til under 1500,-.

Fra : Anders Nielsen

Dato : 31-10-04 19:44

"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse news:418521f4$0$185$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> GF6600 at dukke op til AGP. De yder vel ca 60-80% af de store GF kort,
> men fås til den tid nok til under 1500,-.

Vi er da ellers ret sent på måneden, eller hvilken måned snakker du om ?

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 01-11-04 06:41

Hej

Anders Nielsen wrote:
> Vi er da ellers ret sent på måneden, eller hvilken måned snakker du om ?

Hehe, ja, jeg var lige en dag længere fremme. I slutningen af
november skulle der komme GF6600 og GF6600GT kort til AGP porten.

Fra : Christian

Dato : 01-11-04 20:15

"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> wrote

> Hehe, ja, jeg var lige en dag længere fremme. I slutningen af november
> skulle der komme GF6600 og GF6600GT kort til AGP porten.

Gælder det også DK, eller skal man forvente at det først er muligt at købe i
starten af det nye år?
Har du evt et link?

/Chr.

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 01-11-04 21:36

Hej

Christian wrote:
> Gælder det også DK, eller skal man forvente at det først er muligt at købe i
> starten af det nye år?
> Har du evt et link?

http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=11343

Jeg vil tro at de kommer ligeså hurtigt til Danmark som til andre steder
i Europa.

Fra : Thomas Hansen

Dato : 01-11-04 17:46

> [...]
> Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk
> ** Hvis jeg står i din adressebog og du ikke kender mig, **

okay det lyder godt, jeg har været inde og se på et ati x800 men hvad skal
man så vælge xt eller pro udgaven??

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 01-11-04 21:37

Hej

Thomas Hansen wrote:
> okay det lyder godt, jeg har været inde og se på et ati x800 men hvad skal
> man så vælge xt eller pro udgaven??

XT udgaven er hurtigere en PRO udgaven. Ikke meget, men lidt, som i
visse tilfælde også er værd at tage med.

Fra : Thomas Kristiansen

Dato : 31-10-04 14:37

er der nogle der kan hjælpe mig??

> mvh. thomas

Selvfølgelig er der det.
Men der findes en millionmilliard forskellige kort. Og når du ikke skriver
hvad kortet skal bruges til eller om du har Mac eller Pc eller noget som
helst. så vil du ikke få nogen brugbare forslag.
Hvis du forstår.

mvh
TK

Fra : Thomas Hansen

Dato : 31-10-04 16:34

"Thomas Kristiansen" <thomas.bk-spam-@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvad kortet skal bruges til eller om du har Mac eller Pc eller noget som
> helst. så vil du ikke få nogen brugbare forslag.

ja okay det er til en pc og mit bundkort understøtter ikke pc ekspress så
det skal være et agp kort og det skal bruges til spil, som doom 3 osv.

Fra : Thomas Kristiansen

Dato : 31-10-04 17:17

> ja okay det er til en pc og mit bundkort understøtter ikke pc ekspress så
> det skal være et agp kort og det skal bruges til spil, som doom 3 osv.

Ok, så forslår jeg et grafikkort af Nvidia familien med Geforce6 6800 chip.
Når, økonomi ikke er noget problem.

mvh
TK