Problemer med Nvidia 6800 kort?
Fra : Per Nielsen

Dato : 30-10-04 10:52

Det her lyder ikke godt! Det ser ud til at der er noget galt med
hardwareacceleration af video i 6800 kortene. Om det "kun" er et
softwareproblem (kan løses med nye drivere) eller der er tale om et
hardwareproblem, står endnu ikke helt klart.

Læs selv mere på nedenstående links. Hvis ikke Nvidia håndterer det her på
den rigtige måde, er det sidste gang at jeg har købt Nvidia.

http://www.cdfreaks.com/news/10800
http://www.warp2search.net/modules.php?name=News&file=article&sid=20532
http://www.techreport.com/onearticle.x/7535
http://www.petitiononline.com/nv4g6800/petition.html
http://www.theinquirer.net/?article=19314

Fra : Nicolai

Dato : 30-10-04 11:36

> [...]
>
> Læs selv mere på nedenstående links. Hvis ikke Nvidia håndterer det her på
> den rigtige måde, er det sidste gang at jeg har købt Nvidia.

Der har aldrig været noget nyt i at man skal bruge de nyeste drivere.
Jeg kører selv seneste WHQL med stor succes - 66.71 mener jeg.

Så tag en kiks?

Fra : Nicolai

Dato : 30-10-04 11:36
Fra : Hr. Albrechtsen

Dato : 30-10-04 19:29

"Nicolai" <emailxyznifo@fogh.com> wrote in message

> Og læs
> http://www.xbitlabs.com/articles/video/display/geforce6600gt-theory_6.html

Det fremgår ikke helt tydeligt af artiklen, men begge GeForce 6xxx kort der
testes er til PCI-Express, hvor hardware videodekoderen virker med de nyeste
drivere. Det gør den derimod IKKE til AGP kortene. Jeg har selv et GeForce
6800 Ultra til AGP og kan, ligesom mange andre, bekræfte, at
hardwaredekoderen kun virker delvist, dvs. kun til Mpeg2 afspilning (DVD
video). Mpeg4 (AVI) og WMV (bl.a. HDTV) accelleration virker IKKE. Det skal
i den forbindelse siges, at jeg har testet ALLE 66.xx drivere, og ingen af
dem virker, ikke en gang med Nvidia's nye DVD dekoder. Man kan læse mere om
folks erfaringer i en lang tråd på www.nvnews.net.

Summa summarum:

Folk med 1. generations NV40 kort til AGP får sandsynligvis aldrig alle den
fulde videoaccelleration ud af deres kort. Det får kun købere af 2.
generations NV40 kort, dvs. alle GeForce 6xxx til PCI-Express og kommende
GeForce 6xxx kort til AGP.
---
Mvh
Anders

Fra : MAT

Dato : 30-10-04 22:17

> [...]
> den fulde videoaccelleration ud af deres kort. Det får kun købere af 2.
> generations NV40 kort, dvs. alle GeForce 6xxx til PCI-Express og kommende

Det synes som om det snart kan løses med New Drivers to Enable Video
Capabilities of the GeForce 6800 jf. artikel fra 29. oktober
http://www.xbitlabs.com/news/video/display/20041029125458.html
In order to utilize the programmable decode and advanced post processing
features of the GeForce 6800 and 6600, end users need to download an updated
ForceWare driver as well as the NVIDIA DVD decoder. The ForceWare driver
will be available shortly on the NVIDIA.com and the NVIDIA's DVD decoder is
already available for download from NVIDIA.com. For Windows Media Video
decode on the GeForce 6600 models, end users will also need to download an
update to Windows Media Player from Microsoft," Mr. Alibrandi added.

Venligst

Fra : Hr. Albrechtsen

Dato : 30-10-04 23:41

"MAT" <mat@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> download an update to Windows Media Player from Microsoft," Mr. Alibrandi

Men læg nøje mærke til, at kun GeForce 6600 og GeForce 6800 til PCI-Express
er nævnt i forbindelse med Windows Media Video accelleration. WMV
accelleration vil ikke blive understøttet af GeForce 6800 serien til AGP.
Det er uklart, om MPEG4 accelleration kommer til at virke med alle kort.

Fra : N´far

Dato : 31-10-04 00:57

"Hr. Albrechtsen" <andersalREMOVESNOPAM@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Det er uklart, om MPEG4 accelleration kommer til at virke med alle kort.

..
..
..

"So far there has been no official word from NVIDIA."

..
..
..

Kilde: http://makeashorterlink.com/?G2DA138A9