Program til optagelse fra TV Kort
Fra : Christian Catu

Dato : 29-10-04 21:11

Hvad er det bedste prg til optagelse af TV fra et TV Kort. Har netop fået
et Pinnacle PCTV, og er lidt irriteret over at det medflg prg ikke kan
gemme i Mpeg 4. Kan det ikke lade sig gøre?

Fra : Michael Dancygier

Dato : 31-10-04 12:30

Du kan forsøge dig med "Cyberlink PowerVCR II" som jeg anvender med asus
TVkort. Det kører og optager i Mpeg 4.
http://www.gocyberlink.com/english/cyberstore/cyberstore.jsp

Fra : Henning

Dato : 02-11-04 12:05

On Sun, 31 Oct 2004 12:29:39 +0100, "Michael Dancygier"
<dancygier@tele2adsl.dk> wrote:

>Du kan forsøge dig med "Cyberlink PowerVCR II" som jeg anvender med asus
>TVkort. Det kører og optager i Mpeg 4.
>http://www.gocyberlink.com/english/cyberstore/cyberstore.jsp

Jeg har lige installeret ovennævnte program, kan se de forskellige
kanaler fint. Når jeg forsøger at optage får jeg fejlen "S0028 :
Unable to run capture graph".
Nogle forslag? Kører WinXp SP2

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Michael Dancygier

Dato : 03-11-04 22:59

Hvad kører du af grafikkort ATI eller nvidia ?
Hvad kører du af directX? 9.0b eller 9.0c ?

Fra : Henning

Dato : 04-11-04 22:43

On Wed, 3 Nov 2004 22:59:09 +0100, "Michael Dancygier"
<dancygier@tele2adsl.dk> wrote:

>Hvad kører du af grafikkort ATI eller nvidia ?
Nvidia Geforce 4

>Hvad kører du af directX? 9.0b eller 9.0c ?
Pas - hvor ser jeg det henne? Formodentlig 9.0c, hvis den da følger
med i SP2?

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 04-11-04 22:48

"Henning" <nomail@all.invalid> skrev i en meddelelse
> Pas - hvor ser jeg det henne?

Kør - dxdiag

--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Henning

Dato : 06-11-04 11:01

Ok - DirectX 9.0C (4.09.0000.0904)

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Michael Dancygier

Dato : 06-11-04 13:39

Jeg havde en ide, men det virker ikke på direcx 9.0c. Der findes nemlig en
patch til direcx 9.0b, som ændrede folks indstillinger tilbage til det
oprindelige på TV-kort af forskellige mærker, således at de kunne bruger
funktionaliteten fuldt ud
http://support.microsoft.com/?kbid=825116#appliesto

men den virker ikke på direcx 9.0c.

Det som ellers kunne være problem er, at der i nogle opsætninger ikke må
være installeret to forskellige producenters software som vil lave konflikt,
selvom man kun kører det ene program. Du skal forsøge at afinstallere både
det software som du fik med kortet (og alle andre programmer som du
muligvis har forsøgt dig med) og Cyberlinks PowerVcr II og påny installere
sidstnævnte.

Michael