Køb af grafikkort og returret!
Fra : Christian

Dato : 29-10-04 11:28

Har køb et Radeon 9800Pro for 10 dage siden, og jeg ønsker at benytte mig af
de 14 dages returret som man har ved postordrekøb. Men hvordan forholder det
sig når man har åbnet den medfølgende software med diverse drivers og spil ?

/Chr.

Fra : FedeDorit

Dato : 29-10-04 11:42

spørg hos Forbrugernes Hus www.fi.dk

Fra : Christian

Dato : 29-10-04 13:34

"FedeDorit" <123@123.dk> wrote in message

> spørg hos Forbrugernes Hus www.fi.dk

Tak for linket :)
Det vil jeg prøve såfremt der ikke kommer et endegyldigt svar her.
Jeg håbede måske på at der var nogle her i gruppen, som tidligere har prøvet
at retunere et grafikkort, og deres erfaringer i forbindelse med medfølgende
drivers og spil!

/Chr.

Fra : MartinKnud

Dato : 29-10-04 11:47

"Christian" <chr*remove*@nybro.dk> wrote in message
> [...]
> af de 14 dages returret som man har ved postordrekøb. Men hvordan
> forholder det sig når man har åbnet den medfølgende software med diverse

Hvis man må bruge kortet, må man vel også bruge softwaren?

Martin.

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 29-10-04 12:47

> [...]
> af de 14 dages returret som man har ved postordrekøb. Men hvordan
> forholder det sig når man har åbnet den medfølgende software med diverse

Normalt siger forretningerne at software må ikke være pakket ud.
Jeg ved ikke om de har lov til det, men man skulle tro det eftersom det er
udbredt, også hos e-mærkede butikker.

Men, må man spørge hvorfor du vil returnere det?
Har du haft problemer med det?

VH
Henrik

Fra : Christian

Dato : 29-10-04 13:30

"Henrik Stavnshøj" <hesta@nospam.dk> wrote in message
> [...]

> Normalt siger forretningerne at software må ikke være pakket ud.
> Jeg ved ikke om de har lov til det, men man skulle tro det eftersom det er

Jep - det var derfor at jeg kom i tvivl. Hvis det blot var driverne jeg
havde pakket ud, tror jeg ikke det ville være noget problem. "Desværre"
fulgte der også CounterStrike condition zero med, som jeg naturligvis ville
prøve :)
Men det er nok her hvor jeg kommer lidt i tvivl om jeg har mulighed for at
benytte mig af 14 dages returret!

> Men, må man spørge hvorfor du vil returnere det?

Naturligvis.

> Har du haft problemer med det?

Ja.
En gang imellem når jeg blot er ude i windows får jeg blå skærm med
efterfølgende ufrivilligt reboot. Når jeg gamer C&C
Generals sker det ca. engang hver 2. time. Derudover fryser computeren
engang imellem (hver 2. - 3. min) når jeg gamer C&C. Dvs. at CPU går fra
100% til 0% i ca. 15-20 sek. hvorefter spillet fortsætter.
Jeg har prøvet med en kraftigere PSU og mere køling uden at det hjalp. Og
hvis jeg benytter mit gamle Radeon9500 så er der ingen problemer!

Men det er lidt svært at påvise at grafikkortet er deffekt. Det er muligvis
blot på min maskine at det giver lidt småproblemer. Men når det er et
grafikkort til over 1600.- så vil man vel også gerne have at det fungere
optimalt.

/Chr.

Fra : Carsten

Dato : 29-10-04 14:20

Jeg returnerede et GFX kort som jeg havde afprøvet osv. men
ikke fandt det ydede efter hensigten og sendte det reur uden problemer.
Jeg benyttede min 14 dages fortrydelsesret ved handel over nettet.

Find dog butikkens fremgangsmåde (jeg skulle udfylde RMA skema)
og følg denne nøje. Jeg fik fuld varepris retur fra butikken.

Mvh
Carsten

Fra : Ukendt

Dato : 29-10-04 22:03

> [...]
det
> sig når man har åbnet den medfølgende software med diverse drivers og spil

Jeg ved ikke om du kan bruge det her til noget.

Købte for et stykke til siden en DV moviebox fra pinnacle til at overfører
video til pc via denne box med et firewire kabel.

Boxen blev købt i el-giganten til 2499- kr.

Alt det software der fulgte med blev installeret men var ikke tilfreds med
resultatet.

Jeg sagde at softwaren er blevet installeret ellers kan man jo ikke afprøve
det og det forstod de godt.

Der var ingen problemer med at retuner det.

Fik alle mine penge tilbage uden problemer.

Kim Michael Larsen

mail : kimila snabel a mail dot dk

Fra : Christian

Dato : 01-11-04 20:25

"Kim Michael Larsen" <kimila snabel a mail dot dk> wrote

> Jeg ved ikke om du kan bruge det her til noget.

[snip]

Jo tak.
Jeg har snakket med sælger og sendt kortet tilbage idag. Så nu kan jeg blot
håbe på at mine penge bliver retuneret.

Og så må jeg vist på jagt efter et nyt grafikkort :)

Tak for alle svarene i tråden.

/Chr.