Pixelfejl
Fra : CR

Dato : 28-10-04 20:59

Mit grafikkort (et 1 år gammelt low-end gforce) er begyndt at opføre sig
underligt. Helt specifikt drejer det sig om pixelfel i 2D og muligvis også i
3D. Pixelfejlene ytrer sig ved små hvide blinkende pixels i DOS/BIOS som så
organiserer sig i nogle let rødlige lodrette streger i windows. Det ser ret
underligt ud. Hvis jeg åbner et DOS vindue og trækker det lidt rundt på
skærmen bliver det efterhånden fyldt med røde pixels. Jeg kører får
øjeblikket 16 bit da det er værre under 32 bit.

Hvad kan dette skyldes og er der noget at gøre?

Fra : Sune Storgaard

Dato : 28-10-04 21:03

CR wrote:
> [...]
> værre under 32 bit.
> Hvad kan dette skyldes og er der noget at gøre?

Lyder lidt som de symptomer man får ved at overclocke en tand eller 2 for
meget. Du kan prøve at underclocke kortet 50% på core & ram bare for at se
om det gør en forskel. Kan også være en defekt blæser, eller en køleblok som
ikke slutter tæt, det burde dog også blive bedre når du underclocker den.

Kan selvfølgelig også være den velkendte diagnose: kaput

Fra : N´far

Dato : 28-10-04 21:46

"Sune Storgaard" <nospam@strueradsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ikke slutter tæt, det burde dog også blive bedre når du underclocker den.
>
> Kan selvfølgelig også være den velkendte diagnose: kaput

Enig.
Kig om køleblokken ligger på dit netkort