Sort skærm
Fra : Tine

Dato : 26-10-04 17:51

Hej!

Jeg er ved at opgradere en gammel PC, som ikke skal bruges til udpræget
spillemaskine.
Det gamle motherboard fik fejl, så der kun kunne bruges win98 som
styresystem. Men min datter vil gerne ha' XP ind igen, så jeg køber et nyt
motherboard (AsRock GE-PRO-HT BULK) og en ny CPU (Intel Celeron 2400 400FSB
Tray). Disse ting skulle passe sammen med mine 2 gamle 256MB SDRAM-blokke og
det gamle Asus Ti4200 128M grafikkort.

Men når jeg har indlæst XP, indlæst grafikdriver (jeg har efterhånden prøvet
forskellige)og genstarter maskinen, får jeg sort skærm og skal starte op i
fejlsikret tilstand for at afinstallere grafikdriveren. Det er som om
skærmen fryser, fordi den ikke kan følge med. Den står eller på 60hz.

Jeg aner simpelthen ikke hvad jeg skal gribe og gøre i. Er der nogen her,
der har en ide??

Hilsen
Tine

Fra : Sune Salminen

Dato : 26-10-04 18:08

Tine wrote:
> [...]
> eller på 60hz.
>
> Jeg aner simpelthen ikke hvad jeg skal gribe og gøre i. Er der nogen

Prøv at installere drivere til monitoren når du har installeret
grafikdriveren. Du kan starte op i VGA mode for at undgå sort skærm når
du har installeret grafikdriveren, ved at trykke F8 under opstart.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Tine

Dato : 26-10-04 20:07

"Sune Salminen" <salminen@monkeydoktor.dk> skrev i en meddelelse
> Prøv at installere drivere til monitoren når du har installeret
> grafikdriveren. Du kan starte op i VGA mode for at undgå sort skærm når
> du har installeret grafikdriveren, ved at trykke F8 under opstart.

Det har jeg også haft meget lyst til og også prøvet. Men skærmkortet har
"ædt" skærmen inde i enhedhåndtering, og jeg kan ikke komme til at tilføje
ny hardware (maskinen vil ikke finde skærmen) for ad den vej at få en driver
ind. Jeg har prøvet at gøre det modsat ved at indlæse monitordriver før
grafikdriveren, men det hjalp ikke på grafikdriverens tilbøjelighed til at
fjerne skærmen. Men tak for rådet
Hilsen
Tine

Fra : Sune Salminen

Dato : 26-10-04 20:12

Tine wrote:
> [...]
> indlæse monitordriver før grafikdriveren, men det hjalp ikke på
> grafikdriverens tilbøjelighed til at fjerne skærmen. Men tak for

Det er derfor jeg siger at du skal starte i VGA mode.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Tine

Dato : 27-10-04 16:19

> Det er derfor jeg siger at du skal starte i VGA mode.
>
> -Sune

Hej igen!
Jeg er ikke nogen haj til det der med at samle PC'er, så jeg skulle lige
finde ud af, hvad du mente. Men nu har jeg prøvet at gøre som du foreslog.
Jeg startede i VGA-mode og installerede skærmdriveren. Genstartede. Og
stadig sort skærm
Kan det mon være noget med grafikdriveren? Jeg har søgt på Nvidia og har
fundet en driver, der hedder 61.77_win2kxp_english. Den skulle passe til
GeForce4 Ti 4200 with AGP8X på XP, men jeg er ikke sikker!?!?!
Hilsen
Tine

Fra : N´far

Dato : 27-10-04 19:25

"Tine" <tinek@pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fundet en driver, der hedder 61.77_win2kxp_english. Den skulle passe til
> GeForce4 Ti 4200 with AGP8X på XP, men jeg er ikke sikker!?!?!

Hej Tine,

lige et forslag herfra:

-har du ik en anden monitor du kan prøve med ?
-har du ik et andet grafikkort, du kan prøve med ?

vh

Fra : KalleDrengenNR1

Dato : 29-10-04 06:57

Hej Tine,

Ved ik om du har fået problemet løst eller om det her overhoved kan
bidrage...

Sidder og skriver denne meddelelse fra VGA- mode, da jeg har lignende
problem!

Har et NVIDIA Geforce MX 440 med 64 mb i min computer.

Har sat en ekstern TV tuner til, og mit problem opstod efter jeg skiftede
mellem TV og monitor, hvor skærmen flimrede kort. Derefter vil den IKKE
starte winXP i normal tilstand. Den virker nemlig som om den "slår fra", da
den ik kan lare presset.

Har lige skiftet monitor, og det er ikke den.

Jeg er blank!

Sig venligst til, hvis du finder en løsning

Held og lykke!

Fra : Tine

Dato : 29-10-04 14:32

"KalleDrengenNR1" <KallesMail@Stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Har lige skiftet monitor, og det er ikke den.
>
> Jeg er blank!
>
> Sig venligst til, hvis du finder en løsning

Hej!
Jeg har stadig ikke fundet en løsning på mit problem på trods af flere gode
forslag. Systemet virket godt nok med win98, men min datter VIL ha' XP, så
jeg kæmper videre!! Jeg skal nok give en melding, hvis det lykkes. Og det må
du også meget gerne
Hilsen
Tine