Asus 6800gt 128mb, hvilke drivere ?
Fra : Ronnie

Dato : 26-10-04 07:24

Hej Ng

Jeg er nu oppe og køre med min nye pc.

Men jeg har svært ved at få overblik over hvilke drivere jeg skal
installere.

Pc beskrivelse:

Abit KV8 pro 3rd eye
AMD64 3200 L2 cache 512
512mb 3200 DDR400 NONAME
Asus v9999 6800GT 128 MB
380w kabinet
OS= XP+SP2

Med Grafikkortet følger der Asus Displaydriver version 62.11
Når jeg installere den, får jeg 2970 i 3DMARK05 og DOOM3 anbefaler
laveste opløsning.

Hvis jeg henter Forceware 66.81 fra Tweak.dk og installere den, får jeg
3970 i 3DMARK05 og DOOM3 anbefaler STADIG laveste opløsning.

Mangler jeg noget, eller findes der en endnu bedre driver.

Er der en som har samme kort, eller ved alt om alt , som kan fortælle
hvilke driver jeg skal køre med, for at få den optimale ydelse ?

Jeg fatter ikke ret meget af alle de forskellige driver som findes.
(f.eks WHQL ?) så I må meget gerne være lidt konkrete i evt. forslag.

Mvh Ronnie

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 26-10-04 08:49

Ronnie <newsreader@FJERNmail-online.dk> crashed Echelon writing

> Jeg fatter ikke ret meget af alle de forskellige driver som findes.
> (f.eks WHQL ?) så I må meget gerne være lidt konkrete i evt. forslag.

Nyeste Nvidia driver. Nogle bliver WHQL certificeret, dvs. et stempel far
MS om driveren vitterlig fungerer med styresystemet, en non-WHQL kan være
lige så god.

Husk at installere Dx9.0c. Hvor der er forbedret understøttelse af
Nvidia 6800.

--
Bjarke Andersen

Fra : Ronnie

Dato : 26-10-04 08:58

Bjarke Andersen <usenet@*spammer*bjoeg.dk> wrote in

> [...]
> kan være lige så god.
>
> Husk at installere Dx9.0c. Hvor der er forbedret understøttelse af

Hej Bjarke

Dx9.0c er installeret og Forceware 66.81 er vist den nyeste driver.

Så kan jeg vel ikke gøre andet.

Mvh Ronnie

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 26-10-04 09:12

> Forceware 66.81 er vist den nyeste driver.

Ja og nej, det er en BETA driver, men nyeste ja.

--
Bjarke Andersen

Fra : MAT

Dato : 26-10-04 09:11

> [...]
>
> Jeg fatter ikke ret meget af alle de forskellige driver som findes.
> (f.eks WHQL ?) så I må meget gerne være lidt konkrete i evt. forslag.

I første omgang kan du forsøge med [skærmkortets] egenskaber - indstillinger
for ydeevne og kvalitet - systemets ydeevne - der sættes til ydeevne (og
IKKE kvalitet) - og indstillinger for anisotrop filtrering og antialiasing
sættes til programkontrolleret henholdsvis deaktiveret. Forsøg begge dele.

Der findes p.t. ikke en nyere driver end v66.81. Du er steget ca. 33% i
ydelse ved at opgradere driveren til v66.81 hvilket underbygger hvor god
driveren er.
Jeg er meget tilfreds med nVidia v66.81 WHQL fra den 14.10. der kan
downloades via
ftp://download.nvidia.com/Windows/66.81/66.81_win2kxp_international_whql.exe

Går du ind på ftp://download.nvidia.com/Windows/66.81/ finder du også
manualerne til v66.81.

En test fra før v66.81 blev WHQL certificeret:
http://www.hardforum.com/showthread.php?t=813910

Måske du finder et tip du kan bruge på:
http://www.nzone.com/object/nzone_doom3_benchmarks.html
eller
http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/04/08/29/9878261

Venligst

Fra : Ronnie

Dato : 26-10-04 09:52

"MAT" <mat@hotmail.com> wrote in

> [...]
> manualerne til v66.81.
>
> En test fra før v66.81 blev WHQL certificeret:

Hej "MAT"

Kanon svar, glæder mig vildt til at komme hjem, og prøve
indstillingerne.

Og tak for linkene, kan ikke kræve mere.

Mvh Ronnie

Fra : N´far

Dato : 26-10-04 10:44

Mener der findes 66.82 et sted, mener jeg. Men kører selv med 66.81 stabilt.

Der er forresten kommet farcry patch 1.3 med pixel shader 3.0 support for
6800 serien.

Jeg vil så bibeholde high quality settings i graphics driver menuen, evt.
vælge DOOM3 pre-settings og glemme det der auto-detect i doom3.
Lidt til at gå efter:

4xAA, 8xAF high settings 1280x 1024 burde gi dig omkr. 35 FPS - 40FPS i
timedemo demo1 1 ( anden gang ) når du kan få omkr. 4000 3Dmarks05, eller
deromkring.

vh.

Fra : Ronnie

Dato : 26-10-04 11:09

"N´far" <rudiFJERNkols@mail.dk> wrote in

> [...]
>
> 4xAA, 8xAF high settings 1280x 1024 burde gi dig omkr. 35 FPS - 40FPS
> i timedemo demo1 1 ( anden gang ) når du kan få omkr. 4000 3Dmarks05,

Hej "N'far"

Tak til dig også, så har jeg en del at lege med iaften.

Mvh Ronnie

Fra : Peter

Dato : 26-10-04 15:49

Hey!

Tak for de gode link!
Er lige kommet ind med et pow gf6800gt, så bliver spændene når jeg skal have
det i!
Bruger for tiden 61.77 på en frisk install med mit gf5900xt, kan jeg så bare
"smide" kortet i uden reinstall??
Er der nogle som ved hvor der er nogle test med en xp2500 med 512 ram, så
jeg har noget og gå ud fra??
På forhånd tak!

VH Peter