Problemer med nyt grafikkort
Fra : frbi

Dato : 25-10-04 16:45

Hej

Jeg har installeret et nyt Radeon A9259GE til afløsning for et grafikkort
der var integreret på bundkortet. Nu får jegen fejlmeddelelse hver gang jeg
starter op der siger :

110 - OUT OF MEMORY SPACE FOR OPTION ROMS. THE OPTION ROM FOR THE FOLLOWING
DEVICE WAS UNABLE TO RUN DUE TO MEMORY CONSTRAINTS.
IF YOT CHOOSE TO CONTINUE, ONE OR MORE PCI DEVICES MAY NOT WORK PROPERLY.
BUS/DEV/FCN : 05H/02H/00H

Jeg kan så vælge at taste F1 og alt booter op normalt. Er der nogen der har
en idé til hvad man kan gøre for at undgå denne fejlmeddellelse ved hver
opstart ?.

Fra : broby

Dato : 25-10-04 18:36

har du husket at slå det onboard grafikkort fra?

Fra : frbi

Dato : 25-10-04 18:54

Hej

Ja, det integrede grafikkort er slået fra. Det skulle ifølge HP ske
automatisk, når der sættes et kort i AGP stikket. Der er heller ingen
"rester" af det integrerede kort at se i enhedshåndtering. Ellers tak for
hjælpen.

Fra : frbi

Dato : 25-10-04 20:21

Har fået fejlmeddelelsen væk ved i BIOS at sætte "hentning af valgfri ROM
til NIC PXE" til "deaktiveret". Ved ikke hvad det betyder, men det må jeg
prøve om jeg kan opsnuse.

Fra : Sune Salminen

Dato : 25-10-04 21:58

frbi wrote:
> Har fået fejlmeddelelsen væk ved i BIOS at sætte "hentning af valgfri
> ROM til NIC PXE" til "deaktiveret". Ved ikke hvad det betyder, men
> det må jeg prøve om jeg kan opsnuse.

Det har nok noget at gøre med dit onboard netkort.

Måske kan man have netkortets ROM data i en fil, meget nyttigt hvis man
f.eks. gerne vil skifte sin MAC adresse.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.