virker grafikkortet?
Fra : michael bennati scho~

Dato : 23-10-04 20:51

Jeg har skiftet mit 3 år gamle lille grafikkort ud med et stort nyt m. 256mb
ram, men jeg kan overhovedet ikke se/mærke forskel... er der en måde at
chekke om skidtet virker?

mvh Michael

Fra : /Ole

Dato : 23-10-04 21:19

"michael bennati schou" <michaelschouFJERNDETTE@oncable.dkfjenogsådette>
skrev i en meddelelse news:417ab614$0$205$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Jeg har skiftet mit 3 år gamle lille grafikkort ud med et stort nyt m.
> 256mb ram, men jeg kan overhovedet ikke se/mærke forskel... er der en måde
> at chekke om skidtet virker?
>
> mvh Michael

Du kan jo nok ikke mærke forskel, hvis du bare kikker på skrivebordet, eller
spiller 7-kabale, men sig, hvad du prøver at sammenligne med, ellers er der
jo en masse benchmark programmer, du kan teste det med. Skriv også lige,
hvad du ellers har af maskine, hvis det er en gammel hund, får du ikke så
meget ud af et stort grafikkort, da resten sløver kortet.

/Ole

Fra : Flemming Joensson

Dato : 24-10-04 13:33

wrote in news:417ab614$0$205$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> Jeg har skiftet mit 3 år gamle lille grafikkort ud med et stort nyt m.
> 256mb ram, men jeg kan overhovedet ikke se/mærke forskel... er der en
> måde at chekke om skidtet virker?

Har du installeret drivere til kortet?

Du kan prøve at hente 3dMarks 2001SE eller en af de nyere og køre en
benchmark og så sammenligne din score med andre på Futuremark siden med
samme grafikkort og CPU og se om det ser nogenlunde fornuftigt ud.

http://www.futuremark.com/download/

/Flemming

--
For at skrive til mig skal 'invalid' i min adresse udskiftes med 'org'

Fra : René Lønstrup

Dato : 24-10-04 18:31

michael bennati schou wrote:
> Jeg har skiftet mit 3 år gamle lille grafikkort ud med et stort nyt
> m. 256mb ram, men jeg kan overhovedet ikke se/mærke forskel... er der
> en måde at chekke om skidtet virker?

Hvilket grafikkort havde du før og hvilket har du nu? Bare fordi der er
256mb ram på, er det nemlig ikke ensbetydende med at det også er hurtigt...
Jeg har en ven der var meget stolt af hans Geforce 5600 m. 256mb pga.
ram-mængden, problemet var bare at kortet var meget langsommere end mit
daværende Geforce4 Ti4200 m. 128mb ram. Specielt i Far Cry var der voldsom
forskel på de to - hvor jeg kunne køre det i 1024x768 med medium detaljer,
skulle han ned i 800x600 med alt på low, og så havde han vist ikke engang
samme framerate som jeg alligevel...

--
Mvh René Lønstrup
web: http://www.rel7star.dk?r=usenet