3.3V grafikkort?
Fra : Thomas Voller

Dato : 23-10-04 20:26

Hej gruppe.

I manualen til mit motherboard står der:
"When you buy an AGP card, make sure that you ask for one with +0,8V or
+1,5V specification ... This motherboard does not support 3,3V AGP cards."
http://www.asus.com.tw/pub/ASUS/mb/Socket604/PC-DL/Manual/e1395_pc-dl_deluxe.zip,
side 43.

Nu spørger jeg så... Hvis der ikke står noget i manualen eller hjemmesiden
til ens grafikkortet, hvordan ved man så om ens grafikkort er 3,3V og dermed
inkompatiblet med ens bundkort? Det drejer sig om et Gainward GeForce FX
5900 XT grafikkort (Ultra/1100XT).

Kan nogen eventuelt referere til nogle andre grafikkort, der med sikkerhed
er 1,5V?

Mvh. Thomas.

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 23-10-04 20:44

[snip]

http://store.yahoo.com/directron/15agpguide.html

> Det drejer sig om et Gainward GeForce FX 5900 XT grafikkort
> (Ultra/1100XT).

Det er i hvert fald ikke et 3,3 volt kort.
Mon ikke det er et AGP 3.0 kompatibelt og dermed 0,8 volt?

--
Mvh. Lars

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 24-10-04 09:33

Thomas Voller wrote:

> Kan nogen eventuelt referere til nogle andre grafikkort, der med
> sikkerhed er 1,5V?

GF2, GF3 og de fleste GF4.

Jeg vil _tro_ at vi skal helt tilbage til det gamle nVidia RIVA TNT for
at finde noget der er 3.3V...

Jesper G. Poulsen