gammel pc med gammelt grafikkort - hjælp !~
Fra : Kalle Mølle

Dato : 23-10-04 14:12

Jeg har fået en ældre pc som skal bruges til børnene og deres spil - Rasmus
Klup osv.
Det er en zitech amd k5 450 mhz...
der sidder et grafikkort og på dette står winfast 3d s320v
Jeg har installeret win 98 på maskinen, men kan kun vælge mellem 2 og 116
farver og kan ikke sætte skærm området op - det står fast på 649x480

Jeg har prøvet at hente driverne på leadtek hjemmeside, men det ser ikke ud
til at de vi lade sig installere.
Udpakker filer in en win temp mappe - men stopper så - jeg har tvunget setup
filerne frem fra temp mappen - og der kommer så en popup hvori der står " Do
you want to install AGP VGART ? " - jeg trykker ja og følgende sker : Wrong
device id - setup abort "
programmet lukker ned.

hvad er der galt ???
kan jeg installere en standard driver af en anden slags ?????

Hjælp Hjælp

På forhånd tak

Fra : Carsten

Dato : 23-10-04 14:17

Har du indstalleret chipset drivere til bundkortet ifm. indstallation af
win98 ?

AGP Gart er en del af chipset driverne.

Mvh
Carsten

Fra : Sune Salminen

Dato : 23-10-04 15:19

Carsten wrote:
> Har du indstalleret chipset drivere til bundkortet ifm. indstallation
> af win98 ?
>
> AGP Gart er en del af chipset driverne.

Ja, men der får han jo en fejlmeddelelse når han siger ja til at
installere dem.

I de gamle driverpakker fra Winfast fulgte der VGART med til VIA
chipsets. Hvis man har et motherboard der ikke har VIA chipset skal man
selvfølgelig sige nej til det.

Winfast S320V er et Nvidia Vanta, budget modellen i deb gamle TNT2
serie.

Kalle Mølle kan rulle ind på www.nvidia.com og hente drivere der. Husk
at vælge TNT i drop-down menuen.
Hvis der er VIA chipset på dit motherboard så hent VIA's gamle 4-in1
driver. De nye Hyperion kan godt gøre mere skade end gavn hvis man
installerer dem på et system med et gammelt VIA chipset. Jeg mener også
de advarer imod at bruge de nye på sitet:
http://www.viaarena.com/default.aspx?PageID=2

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Carsten

Dato : 23-10-04 15:43

"Sune Salminen" <salminen@monkeydoktor.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, men der får han jo en fejlmeddelelse når han siger ja til at
> installere dem.

SUNE,
Jeg snakker om bundkort driver ikke det der kom med grafikkortet.
Chipset driver følger normalt med bundkortet og bør/skal indstalleres.

Mvh
Carsten

Fra : Sune Salminen

Dato : 23-10-04 17:50

Carsten wrote:
> [...]
> Jeg snakker om bundkort driver ikke det der kom med grafikkortet.
> Chipset driver følger normalt med bundkortet og bør/skal indstalleres.

CARSTEN

følgende er sakset fra Kalle's oprindelige indlæg:

[...]

Det jeg prøver på at sige er, at den Winfast driver Kalle har hentet
indeholder AGP VGART driveren til gamle motherboards med VIA chipset.
Derfor er det ikke nødvendigt at installere chipset drivere seperat
inden driveren til grafikkortet installeres på et motherboard med VIA
chipset.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Kalle Mølle

Dato : 23-10-04 17:30

hvordan tjekker om mit bundkort er med viachipset ??????

Fra : Sune Salminen

Dato : 23-10-04 17:50

Kalle Mølle wrote:
> hvordan tjekker om mit bundkort er med viachipset ??????

Du åbner kabinettet og ser efter en flad firkantet chip med VIA logo på.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Brian Lund

Dato : 23-10-04 18:53

> Du åbner kabinettet og ser efter en flad firkantet chip med VIA logo på.

Eller søger på google på navnet af bundkortet og læser der hvilket chipset
det har...

Brian

Fra : Sune Salminen

Dato : 23-10-04 19:00

Brian Lund wrote:

> Eller søger på google på navnet af bundkortet og læser der hvilket
> chipset det har...

Nogle mennesker er bedre til at bruge en skruetrækker end en søgemaskine

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Carsten

Dato : 23-10-04 22:27

"Kalle Mølle" <kgm@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> hvordan tjekker om mit bundkort er med viachipset ??????

Følgende små programmer kan give dig info om din PC:
CPU-Z og AIDA32 giver info om PC'en.

Mvh
Carsten

Fra : Kalle Mølle

Dato : 23-10-04 17:28

Nej - jeg har ikke installeret nogle chipset drivere til bundkort ..... hvor
finder jeg dem ??????

Og kan jeg "bare" installere de nye nvidia drivere fra deres hjemmeside - er
der inge konflikter overhovedet ?????

Fra : Sune Salminen

Dato : 23-10-04 17:52

Kalle Mølle wrote:
> Nej - jeg har ikke installeret nogle chipset drivere til bundkort
> ..... hvor finder jeg dem ??????

Jeg har allerede postet en link til dig. Som du kan bruge HVIS og
såfremt dit bundkort har VIA chipset.
Ellers må du ind og kigge på Intels website.

> Og kan jeg "bare" installere de nye nvidia drivere fra deres
> hjemmeside - er der inge konflikter overhovedet ?????

Sålænge du vælger det rigtige operativsystem og en TNT baseret driver
fra menuen så er det fjong.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Kalle Mølle

Dato : 23-10-04 21:49

Tak til alle for deres indlæg - jeg ser på det imorgen og håber at får lst
problemet.....