PCI Express vs AGP
Fra : Elscorpio

Dato : 22-10-04 17:34

Hej

Har lige et simpelt spørgsmål

Er der forskel på længden af stikket i en PCI Express port vs en AGP port?
Og er stikket/soklen på PCI Express brunt ligesom normale AGP ports?

Mvh

Elscorpio

Fra : Henning

Dato : 22-10-04 18:25

On 22 Oct 2004 09:34:23 -0700, martinandersen1976@hotmail.com
(Elscorpio) wrote:

>Hej
>
>Har lige et simpelt spørgsmål
>
>Er der forskel på længden af stikket i en PCI Express port vs en AGP port?
Ja, PCI-E er 1/3 af en AGP-port
>Og er stikket/soklen på PCI Express brunt ligesom normale AGP ports?

AGP-porte er grønne? PCI-E er hvide som alm. pci-porte.

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Peter

Dato : 22-10-04 19:05

Hej.

Jeg tror ikke at man skal lægge så meget i farven, jeg har mundkort med både
hvide, orange og sorte PCI porte (Dog ikke express)
Jeg har også agp porte med grønne, brune og røde stik......

Har det mon noget med hastigheden på AGP-porten at gøre, sidder jeg lige og
tænker på ??

Nå, men hej hej.

Mvh.
Peter

Fra : Dorthe Aagaard Niels~

Dato : 22-10-04 19:34

"Henning" <nomail@all.invalid> wrote in message
> Ja, PCI-E er 1/3 af en AGP-port
> AGP-porte er grønne? PCI-E er hvide som alm. pci-porte.

mon ikke han mener pci-e x16 og ikke pci-e x1, siden han spørg agp vs pci-e
?
Pci-e x1 er rigtig nok 1/3 af agp porten, men det er pci-e x16 ikke, det er
ca det samme som agp vil jeg skyde på og er gerne sorte. Ellers kan man evt.
kigge på de nyeste af 775 boardsene som har pci, pci-e x1 og pci-e x16 og
evt. sammenligne. Dog kræver de nye pci-e grafikkort 2 strømstik i
modsætning til de highend agp kort.

Hygge og god weekend

Dorthe

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 23-10-04 08:49

Henning wrote:

> AGP-porte er grønne? PCI-E er hvide som alm. pci-porte.

Nej. Farven har intet med interfacet at gøre og er derfor rivende
ligegyldig.

Jesper G. Poulsen

Fra : Elscorpio

Dato : 23-10-04 21:19

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote in message news:<xn0douqli9u4t2f004@dtext.news.tele.dk>...

> Nej. Farven har intet med interfacet at gøre og er derfor rivende
> ligegyldig.

Nemlig, men er AGP grafikkort ligeså lange som dem til PCI Express x 16?

Jeg har endnu ikke set bundkort med både AGP port og PCI-E 16.

Fra : Millos

Dato : 26-10-04 16:53

dumt at købe PCI ekspress endnu.. vent til 2. eller 3. generation..