Problemer med TV-out?
Fra : Jean

Dato : 20-10-04 16:48

Hej NG!

Jeg har en PC med Geforce 4 kort med TV-out. Det har jeg koblet til et
fjernsyn via S-video-stikket i grafikkortet og så til scart-stikket i
fjernsynet. Der er billede på, men kun i sort/hvid.

Driverne er de nyeste fra Nvidia.com.

Nogen der en ide til at løse problemet?

Mvh Jean.
--
I tvivl om nethandel?
Tjek: www.net-tjek.dk

Fra : Sune Salminen

Dato : 20-10-04 16:56

Jean wrote:
> [...]
> fjernsyn via S-video-stikket i grafikkortet og så til scart-stikket i
> fjernsynet. Der er billede på, men kun i sort/hvid.

Prøv Google, det er kun det mest stillede/besvarede spørgsmål ang.
TV-out overhovedet.

Eller kig tilbage i gruppen. Seriøst.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : MAT

Dato : 21-10-04 08:59

> [...]
> fjernsyn via S-video-stikket i grafikkortet og så til scart-stikket i
> fjernsynet. Der er billede på, men kun i sort/hvid.

Prøv 1 og/eller 2:
1) Det kan skyldes andet end stik og kabler:
Jf. side 13 i nVidia's manual til nVidia driver v. 61.77:
NVIDIA drivers differentiate an S-video TV from a composite TV by searching
for 75-Ohm loads on the chrominance and luminance lines. If the driver
detects only one such load, it assumes that it has a composite TV and drives
both chroma and luma onto that line. This approach allows both types of TV
to display in color. Unfortunately, some S-video TVs do not apply the
correct load to both lines, causing the driver to detect an S-video TV as a
composite. The driver, in turn, sends the lower quality signal to the
S-video TV. To work around this problem, use the Control Panel to override
the "Auto-select" feature. This can be done following these steps:
1 In the Settings tab of the Display Properties Control Panel, click
Advanced.
2 In the nView tab, click Device Settings and click Select Output Device.
3 In the Device Selection tab, click the TV option.
4 Change the "Video output format" to S-video.

2) Forsøg med en "Colorfix-adapter til S-video på Scart (composite)", ud fra
den antagelse at problemet med dit grafikkort er som skitseret i nVidia
beskrivelsen, hvor din driver med de nuværende indstilling registrerer dit
TV som composite, og du kan da forsøge at omgå det ved at anvende nævnte
adapter.
De fleste TV og video har to scart stik. Det ene kan skifte mellem composite
input og RGB input, det andet mellem S-video og composite, og jeg går ud fra
at du anvender sidstnævnte? Se evt.
http://www.bnoack.com/index.html?http&&&www.bnoack.com/data/cables/scart-pinout.html
eller
http://tvtool.info/go.htm?http://tvtool.info/english/cablefaq_e.htm