jeg har hentet den nye catalyst driver og ~
Fra : sniper_Nolight

Dato : 19-10-04 21:00

jeg har ikke Performance punktet i min liste over emner at rode i - altså
kan jeg ikke aktivere Overdrive og overclocke mit kort - hvorfor?

kortet er et sapphire 9600 XT - er der noget jeg har misforstået?
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Sune Salminen

Dato : 19-10-04 21:06

sniper_Nolight wrote:
> [...]
> hvorfor?
> kortet er et sapphire 9600 XT - er der noget jeg har misforstået?

Hej Sniper.

Performance fanebladet skal vist aktiveres med et eller andet hack på
linje med coolbits.reg som man bruger med Nvidia's drivere.
Måske var de drivere du brugte før ikke fra ATI.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 19-10-04 21:11

> Performance fanebladet skal vist aktiveres med et eller andet hack på
> linje med coolbits.reg som man bruger med Nvidia's drivere.
> Måske var de drivere du brugte før ikke fra ATI.

jeg har altid hentet mine drivere fra den officielle ati.com, hvis det er
det du mener og som jeg forstår det er overdrive ati's egen oc utility - de
skriver en masse om den selv i hvert fald. Det skulle understøøte 9800xt og
9600xt, så jeg fatter intet - nu har jeg inst en kæmpe driver + .net
framework og så virker det eneste punkt jeg skulle bruge ikke engang... lidt
belastende..

Fra : Sune Salminen

Dato : 19-10-04 21:22

sniper_Nolight wrote:

> [...]
> en kæmpe driver + .net framework og så virker det eneste punkt jeg
> skulle bruge ikke engang... lidt belastende..

Hm, okay det var også bare et gæt. Har du prøv den driverversion der
findes uden alt det der .net pjat?

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 19-10-04 21:28

> Hm, okay det var også bare et gæt. Har du prøv den driverversion der
> findes uden alt det der .net pjat?

ja den havde jeg før - dog uden control panel - jeg tror kun det er i det
nye control center den er - jeg har læst mig lidt frem til at det kan være
fordi at xp når at inst en gammel ati driver når man opdaterer - altså man
skal fjerne alt ati inden man inst ny driver... men jeg aner ikke hvad jeg
skal slette udover det der er i tilføj/fjern - jeg ved ikke hvad xps driver
hedder

Fra : Sune Salminen

Dato : 19-10-04 21:49

sniper_Nolight wrote:

> ja den havde jeg før - dog uden control panel

Den almindelige driver har de samme indstillingsmuligheder som .net
helvedet. Den eneste forskel jeg har hørt om er, at .net kontrolpanelet
er meget langsomt og optager en masse hukommelse og harddiskplads. Men
jeg gætter (igen på at den 'normale' driver, altså den uden .net
måske har performance fanebladet.

> [...]
> men jeg aner ikke hvad jeg skal slette udover det der er i
> tilføj/fjern - jeg ved ikke hvad xps driver hedder

Du skulle gerne have en "ATI - afinstalleringsværktøj for software" i
tilføj/fjern programmer.
Den tager det hele.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 19-10-04 22:31

> Du skulle gerne have en "ATI - afinstalleringsværktøj for software" i
> tilføj/fjern programmer.
> Den tager det hele.

jeg har nu fjernet det hele via afinst værktøjet og inst den "alm" driver
med control panel igen, men stadig ingen overdrive - ejg har så vlagt at
bruge redline der fulgte emd kortet - det er dog lidt mere uoverskueligt og
ingen temp måler så jeg aner ikke hvor højt jeg kan oc