Dødt grafikkort...
Fra : Simon Skarum-Kristof~

Dato : 19-10-04 15:34

Hej NG

Mit ellers trofaste 9700 pro (sapphire) er stået af. Når jeg starter op
kommer der nogen firkantede "pletter" over skærmen.
Hvis jeg prøver at starte op i windåse mister skærmen helt signalet og går
standby...
Har i nogen forslag til hvad der kan være galt?
Det er ikke skærmen (heldigvis), den har jeg testet og den virker fint. Jeg
har mulighed for at teste min computer med et andet grafikkort, men kunne
det være andet? AGP-porten f.eks...

På forhånd tak

Mvh.
Simon

Fra : Myt

Dato : 19-10-04 16:27

"Simon Skarum-Kristoffersen" <simon@FjernMigskarum.net> skrev i en
meddelelse news:417525b8$0$312$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> [...]
> Jeg
> har mulighed for at teste min computer med et andet grafikkort, men kunne

Prøv at kig på den blæser der er på kortet, mens computeren er tændt, det
kunne være den sidder fast. Pil eventuelt kortet ud og kig det efter for
støv, skidt og møg, tag et viskelæder og gnub på de kobberbaner der sidder i
AGP-porten og prøv så igen. Hvis dette ikke skulle hjælpe, så kan jeg ikke
komme på mere at prøve, andet end at sætte dit kort i en andens maskine og
se der.

Kim Larsen

---

Fra : Simon Skarum-Kristof~

Dato : 19-10-04 18:33

"Myt" skrev i en meddelelse...
> Prøv at kig på den blæser der er på kortet, mens computeren er tændt, det
> kunne være den sidder fast.

Der er ingen blæser. Det er et ultimate kort :D

> Hvis dette ikke skulle hjælpe, så kan jeg ikke
> komme på mere at prøve, andet end at sætte dit kort i en andens maskine og
> se der.

Har prøvet det med et andet og det virker. Nok det gamle der er kaput...
Desværre.

Mvh
Simon

Fra : Thomas Hansen

Dato : 19-10-04 20:34

On Tue, 19 Oct 2004 19:32:43 +0200, Simon Skarum-Kristoffersen
<simon@FjernMigskarum.net> wrote:

> Der er ingen blæser. Det er et ultimate kort :D

> Har prøvet det med et andet og det virker. Nok det gamle der er kaput...
> [...]
Hej Simon

PRøv at kik grundigt på de små runde dimser som sidder på kortet.
De hedder elektrolytter også kaldt lytter. Jeg har haft en del grafikkort
på operationsbordet som har fejlet pga. dårlige lytter.
En lyt skal være blank og flad i enden. Når den bliver dårlig begynder den
at bule i enden eller den bliver brun og fedtet. Det kan også være at det
fedtede snask løber ud nede under lytten.
Hvis det er dårlige lytter kan du skifte dem ud med nye. De koster 5-15 kr
stykket. Og kan købes i en elektronikforretning.

/Thomas
--
"jeg blev perfekt da jeg stoppede med at overdrive"