Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Matrox 400 vs. Matrox 450 - hvad er forske~
Fra : Peter Holm

Dato : 17-10-04 16:31

Hejsa
Jeg skal bruge et Matrox 400 kort til en MAME maskine
Det kan bruges til netop dette formål ifølge dette link:
http://homepage.ntlworld.com/andrew.lewis5/arcade/video.htm

Jeg er så blevet tilbudt et Matrox 450 istedet, men er i tvivl om hvorvidt
dette kort har samme egenskaber som Matro 400.

Kan nogen fortælle mig hvad forskellen på 400 og 450 er ?

Mvh
Peter

Fra : Sune Salminen

Dato : 17-10-04 17:06

Peter Holm wrote:
> Hejsa
> Jeg skal bruge et Matrox 400 kort til en MAME maskine
> Det kan bruges til netop dette formål ifølge dette link:
> http://homepage.ntlworld.com/andrew.lewis5/arcade/video.htm

Han siger selv at han har informationerne andre steder fra.
Her er et mere brugbart link:
http://easymamecab.mameworld.net/html/mg400.htm

> Jeg er så blevet tilbudt et Matrox 450 istedet, men er i tvivl om
> hvorvidt dette kort har samme egenskaber som Matro 400.
>
> Kan nogen fortælle mig hvad forskellen på 400 og 450 er ?

5 sekunder med google

http://www.matrox.com/mga/products/mill_g400/home.cfm
http://www.matrox.com/mga/products/mill_g450/home.cfm
Den væsentligste forskel ser ud til at være at G450 er et dualhead-kort.

Men jeg forstår ikke hvad problemet er.. Hvis du skal bruge en J-PAC i
dit kabinet, så er det jo fuldstændig ligegyldigt hvilket grafikkort du
bruger..??

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Sune Salminen

Dato : 17-10-04 17:15

Sune Salminen wrote:
> [...]

woah.

> Men jeg forstår ikke hvad problemet er.. Hvis du skal bruge en J-PAC i
> dit kabinet, så er det jo fuldstændig ligegyldigt hvilket grafikkort
> du bruger..??

Undskyld, det er mig der ikke har læst på lektien. Jeg kan godt se at
det er bedst at bruge et kort der kan gå ned til 15KHz selvom J-PAC'en
kan halvere frekvensen af sig selv.

Jeg ved ikke hvordan man finder ud af om et G450 kan gå ned til 15KHz
uden at have kortet til at eksperimentere med. Det er jo ikke meningen
at PC grafikkort skal kunne den slags, så det er ikke noget
fabrikanterne skilter med i specifikationerne.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Sune Salminen

Dato : 17-10-04 17:21

Sune Salminen wrote:

> [...]
> at PC grafikkort skal kunne den slags, så det er ikke noget
> fabrikanterne skilter med i specifikationerne.

....men du kunne selv have fundet ud af det ved at følge den link jeg
allerede har givet dig i dit tidligere indlæg.

Nu skriver du ikke hvilket operativsystem eller hvilken version af MAME
du vil bruge.

Her får du en direkte link til AdvanceMAME's dokumentationsside:
http://advancemame.sourceforge.net/doc.html

Og her får du direkte links til listerne over understøttede grafikkort i
DOS og Windows:
http://advancemame.sourceforge.net/doc-carddos.html
http://advancemame.sourceforge.net/doc-cardwin.html

Når AdvanceMAME understøtter G450, så er der 99% sandsynlighed for at
det kan synce ved 15KHz.

Spørgsmålet er så, hvordan du vil få det til at gøre det.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Lasse Jensen

Dato : 18-10-04 17:50

Peter Holm wrote:

> [...]
> dette kort har samme egenskaber som Matro 400.
>
> Kan nogen fortælle mig hvad forskellen på 400 og 450 er ?

G400 kan (vidstnok) køre TV-out på begge porte, G450 kan kun på port 2.
G400 har 128 bit SD RAM og G450 har 64 bit DDR RAM, hvilket betyder at
kortene er lige hurtige
G450 har en lidt hurtigere RAMDAC, men det betyder kun noget, hvis du skal
køre dualhead i meget høj opløsning.
G400 kan udvides med en TV-tuner, det kan G450 ikke.

Til det du skal bruge det til, kan jeg ikke se der skulle være noget
problem.

--
Lasse Jensen [fafler at linuxmail dot org]

Fra : Peter Holm

Dato : 19-10-04 09:42

Lasse Jensen wrote:

> [...]
> G400 kan udvides med en TV-tuner, det kan G450 ikke.
>
> Til det du skal bruge det til, kan jeg ikke se der skulle være noget

takker.
mvh
peter