ATI Radeon, problemer
Fra : Tage Christiansen

Dato : 15-10-04 10:23

Hej alle

Jeg har problemer med mit ATI Radeon grafikkort.
Når jeg har installeret driveren til kortet eller Windows XP servicepakke 2,
som også indeholder driveren til grafikkortet starter min pc op eller til
tider når den ikke at starte helt op før den går ned og begynder at
genstarte. Jeg har prøvet adskillige gange at formatere min harddisk og
geninstalere programmer, før jeg fandt ud af at det er når driveren til
kortet er installeret at fejlen opstår, er der nogle som kan løse dette
problem.

Hilsen
Tage

Fra : René \(A+\)

Dato : 15-10-04 11:08

"Tage Christiansen" <tagec@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> geninstalere programmer, før jeg fandt ud af at det er når driveren til
> kortet er installeret at fejlen opstår, er der nogle som kan løse dette

Hej Tage,
Prøv at hente "Cat-uninstaller" på ATI's site. Brug herefter denne til at
afinstallere ATI drivere. Det gør den rigtig godt. Når du alligevel er på
ATI's site, så hent den nyeste Catalyst driver også. Reboot din computer.
Hvis der ved opstart kommer en "Fundet ny hardware", så tryk Annuler.
Installer dine ATI drivere. Reboot.
Det burde løse dine probs. Forklaringen er, at samtlige (gamle) ATI drivere
skal afinstalleres FØRST, inden du installere de nye. Husk reboot EFTER
afinstallering.
Good luck.
MVH: René
(A+)

Fra : Tage Christiansen

Dato : 16-10-04 13:46

Hej René

Mange tak for hjælpen, jeg kan nu køre igen med Service Pakke 2 installeret,
dog med den driver som XP sætter ind, lige så snart jeg installere den
rigtige ATI driver går det galt, så jeg lever med den som den er, indtil jeg
finder en anden driver.

Hilsen
Tage