9800SE med R360 processor?
Fra : Ole Frederiksen

Dato : 14-10-04 22:58

Nu fik jeg igen den der tvangstanke: "Hm, det virker jo fint alt
sammen....Jeg må hellere skille det ad alligevel"

Så af røg køleren på mit nyligt indkøbte 9800SE. Det skulle jo være et 9800
Pro med 4 pipelines slukket. Stor var min overraskelse da der står R360 på
GPU´en. Bliver den ikke kun brugt til 9800XT?

Er der nogen forskel på R350 og R360 bortset fra nogle få MHz?

Jeg må igang med at tweeke lidt.

M.v.h. Ole Frederiksen

Fra : Laziter [9440]

Dato : 14-10-04 23:18

"Ole Frederiksen" <baltzer_FJERN_DETTE_@mail-online.dk> skrev i en
meddelelse news:416ef892$0$240$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Nu fik jeg igen den der tvangstanke: "Hm, det virker jo fint alt
> sammen....Jeg må hellere skille det ad alligevel"

LOL!!!
Det kender jeg kun alt for godt

> [...]
> Pro med 4 pipelines slukket. Stor var min overraskelse da der står R360 på
> GPU´en. Bliver den ikke kun brugt til 9800XT?

Tjo det mener jeg da også at den gør, så må du jo hellere få den XT'et
(heldige skid)

> Er der nogen forskel på R350 og R360 bortset fra nogle få MHz?

Øhm det ved jeg faktisk ikke, men når du får det moddet til XT har du både
Overdrive og ThermalReading på.

> Jeg må igang med at tweeke lidt.

Jepser, melder du lige tilbage når du har udført moddet/tweaket?? (husk lige
at smide en anden køler på inden du laver for meget)

Forresten... Hvilket mærke er dit 9800SE??

Mvh
Benjamin

Fra : Ole Frederiksen

Dato : 14-10-04 23:22

"Laziter [9440]" <laziterNO@THANKSgmail.com> wrote in message

> Tjo det mener jeg da også at den gør, så må du jo hellere få den XT'et
> (heldige skid)

Tja...jeg har prøvet med omegadriverne, men der kan jeg kun åbne de 4 andre
pipelines. Jeg har ikke nogen steder XT er nævnt. Ved du hvordan man tryller
XT frem?

> Øhm det ved jeg faktisk ikke, men når du får det moddet til XT har du både
> Overdrive og ThermalReading på.

Overdrive? ThermalReading lyder godt. Jeg tror nemlig ikke det lille
snottede stykke køleblik der sidder på vil tillade XT hastigheder ret længe,
men med 4 pipelines havde jeg da core oppe på 420MHz :)

Har du en opskrift på SE -> XT, så jeg få de 2 features med?

M.v.h. Ole Frederiksen

Fra : Laziter [9440]

Dato : 14-10-04 23:47

"Ole Frederiksen" <baltzer_FJERN_DETTE_@mail-online.dk> skrev i en
meddelelse news:416efe1d$0$250$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Har du en opskrift på SE -> XT, så jeg få de 2 features med?

Jeg har et link hvor et 9800Pro bliver moddet til 9800XT:
http://www.rojakpot.com/showarticle.aspx?artno=92&pgno=0

Men du skulle nu også kunne bruge det på dit 9800SE da du har en R360 på dit
kort.
Eller findes der en anden guide på samme side hvor SE bliver til Pro
http://www.rojakpot.com/showarticle.aspx?artno=101&pgno=0

Jeg prøver lige mit ? igen..
Hvilket mærke er dit grafikkort?

Mvh
Benjamin

Fra : Ole Frederiksen

Dato : 15-10-04 00:29

> [...]
> meddelelse news:416efe1d$0$250$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Jeg har et link hvor et 9800Pro bliver moddet til 9800XT:

Godt link. Det jeg har fundet er mest løst snak i div. forums.

> Jeg prøver lige mit ? igen..

Du har også et 9800SE?

> Hvilket mærke er dit grafikkort?

Det er et Sapphire købt hos SHG. Der er monteret med ram mærket "Samsung
K4D263238E-GC2A" på samsungs hjemmeside står de opført som 2.8ns, hvilket
giver 357 (714) MHz. Som sagt er GPU´en mærket R360. Alt i alt lugter det
lidt af muligheder.

Jeg købte en AMD XP-M 2400+ sammen med grafikkortet, så den har også fået
lidt på skuen.

Her er hvad Quake 3 kan fortælle af historier med "Timedemo demo1" i
800x600, Medium Quality

Testmaskine:
MB: Epox 8RDA3+
CPU: AMD XP-M 2400+
Ram: 2x256Mb, PC3200 noname, dual channal
GFX: Sapphire 9800SE
Driver: Omega 2.5.67

CPU/RAM - GPU/RAM/Pipelines - FPS

1750/166 - 325/310/4 - 30,4
2200/200 - 325/310/4 - 30,5
2200/200 - 325/390/4 - 31,6
2200/200 - 420/375/4 - 38,6
2200/200 - 325/310/8 - 56,0
2200/200 - 412/350/8 - 61,3

Man overraskes af flere ting i denne test.

- OC af CPU fra 1750 til 2200MHz giver INTET! (kunne ikke køre den ved
13,5x133MHz, som den er beregnet til, da jeg ikke har så høj multiplier, så
50MHz mindre med 166MHz FSB giver nok ca. det samme.

- OC af rammen når kun der er 4 pipelines til at sende data giver (næsten)
INTET!

- aktivereing af de sidste 4 pipelines giver langt mere end selv den
vildeste OC af GPU

- ved den sidste test, som mig bekendt er ved XT hastighed kom der under
testen en del flimmer i form af hvide prikker. Det blev værre efter hånden
som testen skred frem, så det lugter noget at varmeproblemer.
Jeg må ha´ en større køler på.

- Man kan med lidt snilde forbedre frameraten i Q3 med en fakter 2 fra
30,4fps til 61,3fps. Hvem siger at intet er gratis!?

Det skal lige siges at jeg ikke har kørt nogen længere torturtest for at se
om det hele nu holder i længden. Alle tests er kørt igennem 2 gange, hvor
scoren er fra den sidste af de to.

Nå, nok arbejde for i aften.

Godnat.....hilsen Ole Frederiksen