Grafikkort NVidia MX 420
Fra : Bent

Dato : 09-10-04 12:00

Hej,

Ved opdatering af grafikkort Nvidia MX 420 version 3.1.9.0 - 30-09-2002,
får jeg denne fejlmeddelelse :

Fejlkode: 80246002
Forsøg at installere opdateringen igen, eller anmod om hjælp fra en af
følgende ressourcer

-Nogen der kender en løsning på dette ?

Mvh / Bent
--------

Fra : Anders Lund

Dato : 09-10-04 12:34

Bent wrote:
> Ved opdatering af grafikkort Nvidia MX 420 version 3.1.9.0 - 30-09-2002,
> får jeg denne fejlmeddelelse :

Hvilket grafikkort? Hedder det ikke "Geforce 4" eller sådan noget?

> Fejlkode: 80246002
> Forsøg at installere opdateringen igen, eller anmod om hjælp fra en af
> følgende ressourcer`

Hvad er det du har gjort? Hvad prøver du at opdatere? Driveren? Hvad har
du downloadet for at opdatere denne?
Hvilket styresystem er der tale om?

Husk at afinstallere din forrige driver, inden du installere den nye.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Bent

Dato : 09-10-04 15:51

"Anders Lund" <anders@andersonline.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

du downloadet for at opdatere denne?
Hvilket styresystem er der tale om?

Husk at afinstallere din forrige driver, inden du installere den nye.

OK OK, -der "sov jeg i timen",

NVIDIA GeoForce4 MX 420
Ja, jeg prøver at opdatere driveren under egenskaber for GeoForce o.s.v.
-og har anvendt "opdater driver ... "
XP Home SP 1

-Skal man fjerne driveren først ? ?

//Bent

Fra : MAT

Dato : 09-10-04 17:44

> NVIDIA GeoForce4 MX 420
> Ja, jeg prøver at opdatere driveren under egenskaber for GeoForce o.s.v.
> -og har anvendt "opdater driver ... "
> XP Home SP 1

Andre har lignende problem med samme fejlkode (error 80246002), se fx.
http://www.talkaboutsoftware.com/group/microsoft.public.windowsupdate/messages/124053.html
Vil foreslå at du opdaterer din nvidia-driver manuelt i stedet for at bruge
Microsoft's driver:
Gå til http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp
Klik på "Graphics Driver" - "GeForce and TNT2" - "Windows XP / 2000 - Go!
Download og installer "International" - p.t. version 61.77.
Du vil sikkert få en meddelelse om at denne driver ikke er certificeret af
Microsoft, men det gør intet.
Genstart computeren.
Deaktiver om nødvendigt automatisk opdatering af den af Microsoft
certificerede "gamle" driver.

Vedrørende de gamel drivere skriver nVidia i deres manual:
Note: It is strongly recommended that you follow the steps in this section
completely uninstall the existing NVIDIA driver installed on your
computer before you install a new version of the driver.
To uninstall the NVIDIA ForceWare graphics display driver, follow these
steps:
1 From the Windows taskbar, click Start > Settings > Control Panel to open
the Control Panel window.
2 Double click the Add/Remove Programs item.
3 Click the NVIDIA Display Driver item from the list.
4 Click Change/Remove.
5 Click Yes to continue.
A prompt appears asking whether you want to delete all of the saved nView
profiles.
.. If you click Yes, all of the nView software and all of your saved profiles
will be deleted.
.. If you click No, the nView software is removed, but the profile file are
saved in the Windows\nView directory on your hard disk.
Your system now restarts.

Venligst