Hvor stor APG aperture size?
Fra : f00ge

Dato : 08-10-04 16:47

Jeg har et 6800GT med 256mb ram, og der sidder 1gb ram i maskinen - hvad
skal min AGP aperture size stå til?
Jeg bruger det til 3d shooters med ret tunge textures.

Fra : Nicolai

Dato : 08-10-04 17:11

> Jeg har et 6800GT med 256mb ram, og der sidder 1gb ram i maskinen - hvad
> skal min AGP aperture size stå til?

Samme her, men min går ned ved for høj aperture - jeg kører med 128 (eller
64)

Fra : Laziter [9440]

Dato : 08-10-04 17:24

"Nicolai" <emailxyznifo@fogh.com> skrev i en meddelelse

> Samme her, men min går ned ved for høj aperture - jeg kører med 128 (eller
> 64)

64 MB er også længe fint nok, faktisk har jeg læst et eller andet sted at 64
MB er den optimale indstilling.

Mvh
Benjamin

Fra : f00ge

Dato : 08-10-04 22:15

"Laziter [9440]" <laziterNO@THANKSgmail.com> wrote:

> 64 MB er også længe fint nok, faktisk har jeg læst et eller andet sted at
> 64
> MB er den optimale indstilling.

Hmm, jeg synes ellers at have læst (for længe siden), at man skulle have den
på halv af hvor megen ram man havde. Men jeg var ikke sikker, derfor mit
indlæg.

Fra : f00ge

Dato : 08-10-04 22:12

"Nicolai" <emailxyznifo@fogh.com> wrote:

> Samme her, men min går ned ved for høj aperture - jeg kører med 128 (eller
> 64)

Hvordan går den ned?
Jeg har min på 512mb. Og i spil kan den nogle gange fryse helt i ca. 5-7sek.
så vender den tilbage til normal. Dette sker kun, når jeg har overclocket
min CPU.
Mon den høje aperture kan forårsage dette?

Jeg prøver at sætte den til 128mb.

Fra : Leony

Dato : 08-10-04 23:17

"f00ge" <f00ge***REMOVE***@gmx.net> skrev i en meddelelse

> Jeg har et 6800GT med 256mb ram, og der sidder 1gb ram i maskinen -
> hvad skal min AGP aperture size stå til?
> Jeg bruger det til 3d shooters med ret tunge textures.

Lidt læsning om emnet her:
http://www.tweak3d.net/articles/aperture-size/
http://www.cybercpu.net/howto/basic/AGP_aperture_2/
Håber ikke engelsk er et problem.

Konklusionen er at der ikke er forskel på 16 og op til 256.
Den bør altid stå en setting lavere end den samlede mængde RAM i
systemet.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/