Hvad er bedst? Matrox eller Intel.
Fra : mtc

Dato : 07-10-04 19:05

Hej.
Jeg har lige fået/købt en ny computer, den har et 'onboard' grafikkort,
Intel 82845G/GL,
Jeg vil gerne se nogle film over på fjernsynet og min datter vil gerne
spille Sims2.
Jeg har så fået tilbudt et Matrox Millennium G 450, PCI.hvor jeg kan køre
kabel til tv'et.
Ville det være godt nok til det nye Sims?
Eller er der et andet rimeligt alternativ, helst under 1000 kr.der gør begge
ting godt.

VH Maria

Fra : gjettermann

Dato : 07-10-04 20:56

jeg ville helt klart holde mig fra det matrox kort de er ikke særlig gode i
3d
jeg ville se mig om efter et ati 9600pro
eller et gf 5700
mvh poul

Fra : MAT

Dato : 07-10-04 21:10

> [...]
> kabel til tv'et.
> Ville det være godt nok til det nye Sims?

Ifølge Sim2's minimumskrav jf. http://sims2.servopro.com/sysreq.phtml er
Intel 82845 godt nok hvis du har en 2.0 GHz processor eller højere. Matrox
understøttes ikke af Sims.

Venligst

Fra : mtc

Dato : 08-10-04 04:56

Tak for svarene.
Jeg må jo nok kigge mig om efter et andet kort,
ærgerligt når jeg nu kunne have fået det Matrox
Er de to foreslåede kort gode til tv'et da det nok er det der skal bruges
mest.
Der bliver kun spillet det ene spil på computeren.(men det kører også meget
lige nu)

VH Maria

Fra : ct

Dato : 12-10-04 19:04

> Er de to foreslåede kort gode til tv'et da det nok er det der skal bruges
> mest.

ATI har et rigtigt godt TV-billede

claus

Fra : Bernhard Ege

Dato : 13-10-04 07:26

ct wrote:

> ATI har et rigtigt godt TV-billede

Nej, det er acceptabelt, men ikke rigtig godt.

mvh Bernhard