Radeon 9600XT
Fra : malfoy_96

Dato : 05-10-04 18:09

Hej NG.

En af mine venner vil sælge mig et Radeon 9600XT og inden jeg siger ja til
det vil jeg lige spørge om det vil kunne fungere problemfrit på mit ECS
K7S5A motherboard med SIS735 chipsæt. Har hørt noget om, at de Radeon kort
der kom før 9600 ikke kunne sammen med SIS735. Er der nogen der ved om det
også gælder for 9600 kortet.

På forhånd tak

Malfoy

Fra : Lasse Houmøller

Dato : 05-10-04 23:19

"malfoy_96" <malfoy_96@hotmail.com> wrote in message

> Hej NG.

Hello.

> [...]
> der kom før 9600 ikke kunne sammen med SIS735. Er der nogen der ved om det

Nu ved jeg godt det ikke er det du er ude efter, men jeg ved af bitter
erfaring at ATI Radeon fungerer meget skidt sammen med VIA chipset. Så er
andre advaret :)

/Lasse

Fra : Mads

Dato : 05-10-04 23:33

On Wed, 6 Oct 2004 00:19:17 +0200, "Lasse Houmøller"
<lasseFJERN@ankiroDETTE.dk> wrote:

>Nu ved jeg godt det ikke er det du er ude efter, men jeg ved af bitter
>erfaring at ATI Radeon fungerer meget skidt sammen med VIA chipset. Så er
>andre advaret :)

Hmm, det må du altså ikke fortælle min maskine,
for den kører perfekt med et Radeon 9600XT og
VIA chipset.

mvh Mads

Fra : Henrik Dissing

Dato : 06-10-04 14:51

On Wed, 6 Oct 2004 00:19:17 +0200, Lasse Houmøller wrote:

>Nu ved jeg godt det ikke er det du er ude efter, men jeg ved af bitter
>erfaring at ATI Radeon fungerer meget skidt sammen med VIA chipset.

Nej, du ved kun at du har haft nogle problemer med et ATI Radeon kort som
sad i et bundkort med et VIA chipset.

Din advarsel er ligeså værdiløs som hvis en fraskilt mand udtalte at han
vidste af bitter erfaring at mænd kommer dårligt ud af det med kvinder.
--
Venlig hilsen
Henrik Dissing

(e-mail: hendis AT post DOT tele DOT dk)

Fra : Anders Lund

Dato : 06-10-04 15:31

Henrik Dissing wrote:

> Nej, du ved kun at du har haft nogle problemer med et ATI Radeon kort som
> sad i et bundkort med et VIA chipset.

Men der har da været nogen problemer imellem nogle bestemte grafikkort
og VIA chipsæt. Det er jeg da rimelig sikker på at have læst.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Henrik Dissing

Dato : 06-10-04 18:46

On Wed, 06 Oct 2004 16:31:27 +0200, Anders Lund wrote:

>Men der har da været nogen problemer imellem nogle bestemte grafikkort
>og VIA chipsæt. Det er jeg da rimelig sikker på at have læst.

Det skal jeg ikke kunne afvise, men det er langt fra ensbetydende med at
"ATI Radeon fungerer meget skidt sammen med VIA chipset".

Lad mig i øvrigt lige benytte lejligheden til at undskylde overfor Lasse
hvis jeg kom til at lyde nedladende i mit forrige indlæg. Det var ikke min
mening.

Fra : Anders Lund

Dato : 06-10-04 21:31

Henrik Dissing wrote:
> Det skal jeg ikke kunne afvise, men det er langt fra ensbetydende med at
> "ATI Radeon fungerer meget skidt sammen med VIA chipset".

Enig! :)

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Lasse Houmøller

Dato : 08-10-04 21:16

"Henrik Dissing" <sorry@drowned.in.spam.invalid> wrote in message

> [...]
> hvis jeg kom til at lyde nedladende i mit forrige indlæg. Det var ikke min

Fint nok, jeg synes tonen var lidt hård - men no harm done :)

Men der _er_ problemer med VIA og ATI Radeon - jeg brugte det meste af
sidste lørdag på at Google rundt, og fandt overraskende mange
hardware-forums hvor folk fortæller om det samme problem, nemlig at VPU
Recovereren træder i kraft, hvorefter grafikkortet resettes og ikke længere
kan køre Open GL før efter en reboot af maskinen.
Alle som en brugte ATI Radeon-kort på VIA chipset... derfor min påstand
tidligere :)

Folk kommer med forskellige bud (slå AGP fastwrites fra, brug en ældre
version af driveren, få bedre køling, skift RAM-type etc.), men der er mig
bekendt ingen der har fundet det endegyldige svar.

/Lasse

Fra : Ukendt

Dato : 06-10-04 13:15

> En af mine venner vil sælge mig et Radeon 9600XT og inden jeg siger
> ja til det vil jeg lige spørge om det vil kunne fungere problemfrit
> på mit ECS K7S5A motherboard med SIS735 chipsæt.

Det virker i hvert fald med et 9800pro
/DGS!