Priser i hovedet ?
Fra : Kim

Dato : 04-10-04 18:22

Kunne en venlig sjæl her fortælle mig hvilket af
disse kort der er det billigeste ?

Jeg har nemlig ikke priserne i hovedet og
skal bruges til min datters Win 98, AMD 550 Mhz,
512 Mb ram så hun kan spille the sims 2.

Er taget herfra:http://sims2.servopro.com/sysreq.phtml

ATI RadeonTM series (7000 or better)
Radeon 7000/VE series (non-T&L; requires 2.0 GHz processor)
7200, 7500
8500, All-In-Wonder 8500
9000, 9200, 9500, 9600, 9700, 9800
X300, X600, X800

Nvidia® QuadroTM series
Quadro, Quadro2, Quadro4

Nvidia® Geforce series (GeForce2 and better)
GeForce2
GeForce3, 3 Ti
GeForce4, 4Ti, MX 420, 440
GeForce FX 5200, 5600, 5700, 5800, 5900, 5950
GeForce 6600, 6800

Intel® Extreme Graphics (non-T&L; requires 2.0 GHz processor)
82845, 82865, 82915

Mvh Kim

Fra : Laziter [9440]

Dato : 04-10-04 18:33

"Kim" <No@SpaM.dk> skrev i en meddelelse
> Kunne en venlig sjæl her fortælle mig hvilket af
> disse kort der er det billigeste ?

Prøv at tage en tur forbi www.edbpriser.dk
og indtast 500 kr som max-pris under grafikkort.
Så finder du hurtigt ud af hvilket der er billigst.

Mvh
Benjamin

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 04-10-04 21:32

"Kim" <No@SpaM.dk> crashed Echelon writing news:2sdf5gF1hf08sU1@uni-
berlin.de:

> Jeg har nemlig ikke priserne i hovedet og
> skal bruges til min datters Win 98, AMD 550 Mhz,
> 512 Mb ram så hun kan spille the sims 2.

Eeek, så skal du vidst også kigge lidt efter en ny processor, hvilket
grafikkort kører maskinen med idag?

--
Bjarke Andersen

Fra : Kim

Dato : 04-10-04 22:33

"Bjarke Andersen" <usenet@*spammer*bjoeg.dk> skrev
> Eeek, så skal du vidst også kigge lidt efter en ny processor, hvilket
> grafikkort kører maskinen med idag?

Aned jeg nok.
Og jeg ved at jeg ikke kan putte en større processor
på det nuværende MB har jeg nemlig undersøgt.

Mvh Kim

Fra : MAT

Dato : 05-10-04 09:41

Ifølge Sim2's minimumskonfiguration http://sims2.servopro.com/sysreq.phtml
skal du bruge:
"CPU: 800MHz Pentium 3 or equivalent (if you have a graphics card which
supports T&L). Those who do not have a graphics card which supports T&L will
need a 2.0GHz processor."
Din AMD-Athlon-550 Mhz er således ikke tilstrækkelig.
Du må fortælle din datter at Sims2 kræver en ny computer. Det kan formentlig
ikke betale sig at opgradere det du har. Hvis du investerer i en ny computer
bør den have et T&L-grafikort: T&L = Transform & Lighting, dvs. GPU -
geometri-accelererende processor.
Minimumskonfiguration er og bliver minimum, og spillet kommer mere til sin
ret ved højere opløsning end de 800x600 der er nævnt ved
minimumskonfiguration, og minimumskonfiguration kræver somregel at du inden
spillet startes manuelt skal lukke for RAM-slugende programmer herunder
virus-programmer m.v.
Skærm, PC og grafikkort skal selvfølgelig passe til hinanden.
Vil foreslå, at du investerer i en Athlon eller Pentium 4 med minimum
2.0GHz, 512 MB RAM og et separat 128 MB grafikkort. Det nemmeste kunne være
at få en PC der opfylder disse krav leveret til døren for kr. 4.663 inkl.
moms og fragt (uden skærm) - fx. en Dell Dimension 4600 med Pentium 4,
2.8GHz, 512 MB RAM, 128MB GeForce FX5200 8x AGP, dual monitor support,
TV-Out via S-Video og DVI
http://www1.euro.dell.com/content/products/productdetails.aspx/dimen_4600?c=dk&l=da&s=dhs
Du kan selvfølgelig altid købe noget større og dyrere....

Venligst

Fra : Ukendt

Dato : 05-10-04 10:51

MAT wrote:
> 2.8GHz, 512 MB RAM, 128MB GeForce FX5200 8x AGP, dual monitor support,

Det ser jo alt sammen meget fint ud, men skal man købe ny maskine, skal
gfx'et altså være bedre end FX5200. Det kommer man ikke langt med idag.

--
Mvh/Martin K
3 x Le Mans tilskuer - on location...