grafikkort til DirectX 9 ?
Fra : Kim

Dato : 03-10-04 17:38

Hvad er det billigeste grafikkort til DirectX 9 ?

Det er til min datters Win 98, AMD 550 Mhz,
512 Mb ram så hun kan spille the sims 2.

Mvh Kim

Fra : Sune Salminen

Dato : 03-10-04 18:02

"Kim" <No@SpaM.dk> wrote in message
> Hvad er det billigeste grafikkort til DirectX 9 ?
>
> Det er til min datters Win 98, AMD 550 Mhz,
> 512 Mb ram så hun kan spille the sims 2.
>
> Mvh Kim

Der er ingen grund til at investere i et DX9 kort kun for Sims 2's
skyld. Her er en liste over understøttede chipsets.

http://sims2.servopro.com/sysreq.phtml

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Kim

Dato : 04-10-04 12:04

"Sune Salminen" <salminen@monkeydoktor.dk> skrev
> Der er ingen grund til at investere i et DX9 kort kun for Sims 2's skyld.
> Her er en liste over understøttede chipsets.
>
> http://sims2.servopro.com/sysreq.phtml

Undskyld jeg forstår ikke hvad du mener.

Skal grafikkortet ikke understøtte DX9 ?

Hvad kan jeg ellers gøre andet end at
købe et nyt grafikkort ?

Hvad er et chipsets ?

Mvh Kim

Fra : Sune Salminen

Dato : 05-10-04 00:46

Kim wrote:
> "Sune Salminen" <salminen@monkeydoktor.dk> skrev

> Undskyld jeg forstår ikke hvad du mener.

Ingen grund til at undskylde, sommetider forstår jeg heller ikke
migselv.

> Skal grafikkortet ikke understøtte DX9 ?

Nej, et DirectX 8 kort er nok til Sims2.

> Hvad kan jeg ellers gøre andet end at
> købe et nyt grafikkort ?

Tjah, man kan så meget..hoppe på tungen..? Hvad mener du?

Hvilket kort har du nu?

> Hvad er et chipsets ?

Grafikkortets bankende hjerte.

F.eks. Leadtek A340 FX5900XT TDH kortet har 5900XT chipset.

Det er det der betyder noget når du skal sammenligne grafikkortkort. De
numre der er angivet på listen på ovenstående link, er modelnumre på
grafikkort chipset. Det vil sige at Sims 2 vil køre på et grafikkort der
har et af de nævnte chipsets, om det så hedder Super Mars Bar Extra
Turbo 2000 AGP DDR.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Bo Olesen

Dato : 05-10-04 06:37

> [...]
> har et af de nævnte chipsets, om det så hedder Super Mars Bar Extra Turbo

Plejer man ikke at kalde "det bankende hjerte" på grafikkortet GPU?, chipset
for mig refererer mere til et bundkort/motherboard.

Jeg ved ikke om "chipset" står for et sæt, med reference til bundkortets
north/southbridge?, i hvert fald er det sådanne jeg gennem årene har tolket
det.

Fra : Sune Salminen

Dato : 05-10-04 12:26

Bo Olesen wrote:

> Plejer man ikke at kalde "det bankende hjerte" på grafikkortet GPU?,
> chipset for mig refererer mere til et bundkort/motherboard.

Jo, okay så. erstat alle forekomster af "chipset" med "GPU" i mit
indlæg..

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.