Installation af Catalyst 4.7 under Windows~
Fra : Henrik Dissing

Dato : 03-10-04 14:11

Jeg har i dag skiftet et halvdefekt Radeon 9000 ud med et Radeon 9550 i mine
drenges PC. Det er en dual-boot konfiguration med Windows 98SE og Windows
2000.

Under 2000 gik alting glat, og de kører nu Catalyst 4.9.

Men når jeg prøver at installere Catalyst 4.7 under 98SE, får jeg at vide at
der mangler "en komponent" og at jeg skal sikre mig at jeg har den fornødne
hardware og software. Ikke megen hjælp der.

Jeg har afinstalleret de gamle drivere til 9000-kortet, som i parentes
bemærket har kørt fint hele tiden, og når Windows finder ny hardware, lader
jeg den installere den foreslåede standard PCI VGA driver. Den installerer
faktisk to, hvoraf kun den ene hedder VGA, men jeg går ud fra at det er
normalt, fordi der er dual-monitor support.

Nogen forslag?
--
Venlig hilsen
Henrik Dissing

(e-mail: hendis AT post DOT tele DOT dk)

Fra : Sune Storgaard

Dato : 03-10-04 15:52

Henrik Dissing wrote:
> [...]
> vide at der mangler "en komponent" og at jeg skal sikre mig at jeg
> har den fornødne hardware og software. Ikke megen hjælp der.

Ikke særlig informativt nej :)

> [...]
> installerer faktisk to, hvoraf kun den ene hedder VGA, men jeg går ud
> fra at det er normalt, fordi der er dual-monitor support.

Du har ret, det er pga. dual monitor.

> Nogen forslag?

Du bruger vel ikke den samme driver til 2000 & 98 ? Der er forskel på de 2,
prøv at bruge den her:

Win98&Me 4.7 driver:
http://www2.ati.com/drivers/wme-7-99-98-1-040712a-016504e.exe

Ellers prøv at opdatere directx & bundkort drivere ..det skader næsten
aldrig :)

Fra : Henrik Dissing

Dato : 03-10-04 16:42

On Sun, 3 Oct 2004 16:51:55 +0200, Sune Storgaard wrote:

>Du bruger vel ikke den samme driver til 2000 & 98 ? Der er forskel på de 2,
>prøv at bruge den her:
>
>Win98&Me 4.7 driver:
>http://www2.ati.com/drivers/wme-7-99-98-1-040712a-016504e.exe

Det er den jeg har forsøgt med.

>Ellers prøv at opdatere directx & bundkort drivere ..det skader næsten
>aldrig :)

Godt forslag og hermed gjort, men ingen bedring.

Tak for svaret, alligevel.

Andre forslag?

Det er (heldigvis) længe siden jeg lå og rodede med Windows 98 i større
stil, men er det ikke muligt at starte i noget der ligner safe mode fra
2000/XP?

Jeg kunne i øvrigt godt forestille mig at det næste forslag ville være
"geninstallér Windows 98", men så vil jeg gerne vide hvordan jeg kan gøre
dét med W98SE på C: og W2000 på D: i dual-boot uden at risikere ikke længere
at kunne starte W2000.

Faktisk bruger drengene sjældent W98 nu om dage, men det irriterer mig
grusomt at jeg ikke kan finde ud af hvad det er den driver-installation er
fornærmet over.

Fra : Anders Lund

Dato : 03-10-04 16:54

Henrik Dissing wrote:
> stil, men er det ikke muligt at starte i noget der ligner safe mode fra
> 2000/XP?

Jo da .. F8 i starten, når der bootes... altså lige der hvor den skriver
"Starter Windows 98"....

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Henrik Dissing

Dato : 03-10-04 17:02

On Sun, 03 Oct 2004 17:53:50 +0200, Anders Lund wrote:

>Jo da .. F8 i starten, når der bootes... altså lige der hvor den skriver
>"Starter Windows 98"....

Hmm, det prøvede jeg ellers, men jeg må have gjort det på det forkerte
tidspunkt. På'en igen!

Fra : Anders Lund

Dato : 03-10-04 18:52

Henrik Dissing wrote:
> Hmm, det prøvede jeg ellers, men jeg må have gjort det på det forkerte
> tidspunkt. På'en igen!

Du skal ikke være bange for at tæske F8... :)

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Henrik Dissing

Dato : 04-10-04 21:02

On Sun, 03 Oct 2004 19:52:11 +0200, Anders Lund wrote:

>Du skal ikke være bange for at tæske F8... :)

Det var nu ikke nødvendigt, jeg skulle bare være noget hurtigere. Desværre
hjalp det ikke på problemet. Jeg kan stadig ikke installere omtalte
driver-pakke.

Jeg har geninstalleret seneste VIA 4-in-1 drivere til bundkortet.
Jeg har geninstalleret DirectX 9.0c.
Jeg har installeret standard VGA driver for begge displays.
Jeg har installeret standard monitor driver for begge displays.
Jeg har forsøgt at installere under safe mode.
Jeg har forsøgt både med Catalyst 4.7 og 4.6.

Alligevel får jeg konsekvent denne besked kort efter at have startet
installationen (efter hukommelsen):

"Setup kunne ikke finde komponenter som kan være installeret i denne
computer. Undersøg om de nødvendige hardware og software komponenter er
tilstede."

/me bangs head on table, sobbing

Andre forslag?