Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Kan 3Dmark05 ikke køre på GF4?
Fra : Ole Frederiksen

Dato : 02-10-04 16:42

Hej. Jeg hat hentet 3Dmark2005 bare for at blive bekræftet i, at det er tid
til nyt grafikkort, og så lige for at se hvordan den ser ud (de dele jeg kan
køre)

Jeg kan barte slet ikke starte en test op.

Når jeg trykker "Run 3DMark" giver den fejlmeldingen
"IDirect3Device9::VreatePixelShader failed: Invalid call
(D3DDERR_INVALIDCALL)"

Noget tyder på, at den forsøger at starte en pixelshader op der ikke er der.

Kan det slet ikke køre (bare delvist) på et GF4?

Maskine:
AMD Barton 2500@3200
512 Mb PC400
GeForce 4-ti4200, 128Mb
DirectX 9.0c

M.v.h. Ole Frederiksen

Fra : Sune Salminen

Dato : 02-10-04 17:06

Ole Frederiksen wrote:
> [...]
> er der.
> Kan det slet ikke køre (bare delvist) på et GF4?

3DMark 2005 er rent DirectX9 og Geforce 4 kort understøtter kun op til
DirectX 8.x.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Ole Frederiksen

Dato : 02-10-04 17:35

"Sune Salminen" <salminen@monkeydoktor.dk> wrote in message

> 3DMark 2005 er rent DirectX9 og Geforce 4 kort understøtter kun op til
> DirectX 8.x.

Øv! Jeg håbede på at den kunne køre nogle tests ligesom 3Dmark03.
Nå, men så må jeg vel have dankortet frem for at se den.

fnis...man kunne jo købe en FX5200 eller 9200se og se testen som
lysbilledserie. :)

Nå, men tak for svar

Hilsen Ole Frederiksen

Fra : Sune Salminen

Dato : 02-10-04 17:41

Ole Frederiksen wrote:
> [...]
> Nå, men så må jeg vel have dankortet frem for at se den.
>
> fnis...man kunne jo købe en FX5200 eller 9200se og se testen som

Ha, ja det ligner i hvert fald et lysbilledshow her hos mig. Får 12-1300
3Dmarks.

5900XT @ 450/800, P3-1400/133

Det siges at det skulle være klogt at vente på AGP udgaven af Geforce
6800 GT kortet.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Peter Jensen

Dato : 02-10-04 17:10

"Ole Frederiksen" <baltzerFJERN_DETTE@mail-online.dk> skrev
> Kan det slet ikke køre (bare delvist) på et GF4?

Den kræver at kortet har understøttelse for DX9,
pixelshader 2.0 osv.
Kortet er ikke på denne side som lister kort der
kan køre testen:
http://discuss.futuremark.com/forum/showflat.pl?Cat=&Board=monext3dmark&Number=4426993

--
Peter J