3dmark2005 - 7229 - SØDT. . .
Fra : Nicolai

Dato : 30-09-04 20:11

http://www.nvidia.com/object/IO_16083.html

Hvem der bare havde "råd" til 2 kort...

--
Med venlig hilsen / Best regards
Nicolai

Fra : René Lønstrup

Dato : 30-09-04 21:21

Nicolai wrote:
> http://www.nvidia.com/object/IO_16083.html
>
> Hvem der bare havde "råd" til 2 kort...

Tjah, jeg ville egentligt føle mig snydt.. Når et 6800 Ultra scorer ca. 5000
point er det da lidt skuffende at 2 kort ikke scorer dobbelt så meget, men
derimod kun ca. 50% ekstra :-/ - Det er ikke ligefrem hvad jeg ville kalde
god brug af pengene

--
Mvh René Lønstrup
web: http://www.rel7star.dk?r=usenet

Fra : MartinKnud

Dato : 05-10-04 21:34

Fattigrøv...

Fra : Søren Aaholm Møller

Dato : 07-10-04 10:43

> [...]
> point er det da lidt skuffende at 2 kort ikke scorer dobbelt så meget, men
> derimod kun ca. 50% ekstra :-/ - Det er ikke ligefrem hvad jeg ville

Nja, tja... Nu kører de så på Intel Tumwater - og der kører den ene
Ekspress-port jo kun med 4x hastighed (correct me if im wrong)... Så jeg
tror nok vi skal se et godt spark i numsen når der kommer systemer der kører
2x16

// Yoc.

Fra : René Lønstrup

Dato : 07-10-04 12:50

Søren Aaholm Møller wrote:
> [...]
> Ekspress-port jo kun med 4x hastighed (correct me if im wrong)... Så
> jeg tror nok vi skal se et godt spark i numsen når der kommer

Er PCI-Express x4 hastighedsmæssigt ikke direkte at sammenligne med AGPx4?
For i så fald tror jeg ikke at der vil være nogen speciel forskel (måske et
par procent men det er også det), da AGPx4 og AGPx8 er stortset lige
hurtigt, selv med de hurtigste kort i dag (har selv afprøvet med mit X800 XT
PE i 3D Mark 03 og Doom3).
Så hvis AGPx4 er ligeså hurtigt som AGPx8 og PCI-Express x4 og AGPx4 er lige
hurtigt, må PCI-Express x4 og AGPx8 også være lige hurtigt, og derfor må
PCI-Express x4 og PCI-Express x16 /også/ være lige hurtige, - derfor må der
ikke være nogen forskel af betydning om der køres PCI-Express x16 sammen med
x4 eller der køres 2 PCI-Express x16.
Puha, var der nogen der forstod den smøre

Nu har jeg desværre endnu ikke fundet en fair sammenligning mellem AGP og
PCI-Express, hvor der ikke har været brugt et væsentligt kraftigere system
til den ene af delene, så jeg ved derfor ikke om der *skulle* være en reel
performance-forskel på de to, med tidens grafikkort..