Geforce 6800 vs. Radeon 9800 PRO
Fra : Jens Andersen

Dato : 30-09-04 01:15

Hej

Jeg står og skal købe ny maskine, som primært skal bruges som linux
desktop maskine, og dernæst som spillemaskine i windoze.

Jeg havde egentlig besluttet mig for et Radeon 9800 PRO, men fandt i
sidste øjeblik ud af, at ATI ikke har udgivet linux drivere til AMD 64
(jeg regner med at smide en Athlon 64 3200+ på et AOpen AK86-L bundkort).

Så spørgsmålet er, kan det "betale sig" at give de ca. 600 DKK mere for
et Geforce 6800 (f.eks. http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=98390)
i stedet for Radeon 9800 PRO
(http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=88541)?

Det er jo den billige udgave af 6800'eren, men denne artikel antyder at
det ikke er så ringe endda:
   http://gear.ign.com/articles/532/532022p1.html

Jeg er umiddelbart mest tændt på ATI kortet, og da jeg alligevel ikke
skal spille under linux, kunne jeg måske godt leve med vesa driveren i
linux (dvs. ingen 3D acceleration), og så vente til ATI får taget sig
sammen og udgiver linux drivere til AMD64...

Men hvad siger folk? Nogen som har erfaringer de vil dele ud af?

Mvh. Jens

Fra : Nicolai

Dato : 30-09-04 10:09

> Så spørgsmålet er, kan det "betale sig" at give de ca. 600 DKK mere for et
> [...]

Klart.

Fra : Rune \(7800\)

Dato : 30-09-04 17:08

"Jens Andersen" <jensNOSPAM@abk.aau.dk> skrev i en meddelelse
> Så spørgsmålet er, kan det "betale sig" at give de ca. 600 DKK mere for
> [...]

Det kan det IMO.

Jeg vil godt slå et slag for dette:

Har det selv, og er meget tilfreds.
Se evt. post fra 25/9-2004 14.24 "Nyt grafikkort til spil"

Rune

Fra : Niels Bjørk Pedersen

Dato : 30-09-04 18:28

Jeg opgraderede netop fra et R9800Pro til et GF6800 128mb kort, og boy der
var forskel ! Nu kunne alle spil spilles i en højere opløsning og med Full
Scene Anti-Aliasing og Anisotropic Filtering og det sat et godt stykke i
vejret !.
Det 600kr er helt klart godt givet ud da et GF6800 128mb kort faktisk yder
op til 30% mere end Radeon9800XT (som er hurtigere end Pro)
MVH
Niels

Fra : Jens Andersen

Dato : 30-09-04 21:21

Niels Bjørk Pedersen wrote:
> [...]
> Det 600kr er helt klart godt givet ud da et GF6800 128mb kort faktisk yder
> op til 30% mere end Radeon9800XT (som er hurtigere end Pro)

Tak for de gode svar - jeg køber et GF 6800 så!!

Mvh. Jens

Fra : Nicolai

Dato : 01-10-04 06:58

> Tak for de gode svar - jeg køber et GF 6800 så!!

Glæd dig :)