Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
3Dmark 05
Fra : Peter Pan

Dato : 29-09-04 20:12

Hej

Har lige kørt en 3DMark 05 test igennem, men Online Result Browseren kan jeg
ikke få til at virke, når jeg vil sammenligne mit system med andre. Det ser
ud til at den feature ikke er langt ind i ORB endnu. . Virker det for jer
andre?

Er iøvrigt også lidt meget skuffet over de 3 game tests. Kan ikke lige se
hvad det har med spil at gøre. De spil jeg spiller ses ret sjældent fra de
vinkler de bruger, for det er enten RTS eller FPS spil. Og så har de fjernet
alle småtestene der tester enkeltdele af grafikchippen. Synd.

Hvad får I af score, for her hakker testen helt sindsygt! Specielt CPU
scoren er jeg interesseret i, fra både HT og ikke-HT systemmer, da der jo er
understøttelse af SMP nu.

Jeg får: 1386 3DMarks
og 2081 CPUMarks

GT1 - Return To Proxycon 5.9 fps
GT2 - Firefly Forest 3.6 fps
GT3 - Canyon Flight 8.2 fps
CPU Test1 1.0 fps
CPU Test2 1.9 fps

Med:
Dual AMD Athlon MP 2800+
512 MB PC2100 ram
Radeon 9700 128 MB (Non-Pro)

Iøvrigt reportere den at min FSB er: 8750 MHz - Stik den!

Mvh
Anders

Fra : N´far

Dato : 29-09-04 20:56

"Peter Pan" <.@anders.dk> skrev i en meddelelse
> Iøvrigt reportere den at min FSB er: 8750 MHz - Stik den!

Aaaahhh .men jeg var sgu tæt på!
http://service.futuremark.com/compare?2k3=3169815
vh.

Fra : Peter Pan

Dato : 29-09-04 23:06

"N´far" <rudiFJERNkols@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Aaaahhh .men jeg var sgu tæt på!
> http://service.futuremark.com/compare?2k3=3169815

Faktisk ramte du præcist. For jeg får også 8345 MHz i 3DMark03.

Mvh
Anders

Fra : MAT

Dato : 30-09-04 10:56

> Har lige kørt en 3DMark 05 test igennem,.....

3DMark 05, der kan downloades bl.a. via
http://www.futuremark.com/download/?3dmark05.shtml har flg. minimum
systemkrav: http://www.futuremark.com/products/3dmark05/?minreq bl.a. min.
128 MB grafik RAM, 512 MB system RAM, 2 GHz CPU og DirectX 9.0c og
selvfølgelig et DirectX 9 kompatibelt grafikkort.
DirectX 9.0c findes foreløbig ikke på dansk. Fungerer den engelske DirectX
9.0c på den danske Windows XP uden problemer?

Venligst

Fra : Peter Pan

Dato : 30-09-04 16:43

"MAT" <mat@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> DirectX 9.0c findes foreløbig ikke på dansk. Fungerer den engelske DirectX
> 9.0c på den danske Windows XP uden problemer?

DirectX 9.0c kører da fint på min Danske Windows 2000, så den findes på
dansk. Og så vidt jeg ved er det samme .exe fil man bruger til installation
under 2000 og XP.

Mvh
Anders

Fra : MAT

Dato : 30-09-04 11:04

> Jeg får: 1386 3DMarks
> og 2081 CPUMarks
>
> GT1 - Return To Proxycon 5.9 fps
> GT2 - Firefly Forest 3.6 fps
> GT3 - Canyon Flight 8.2 fps
> CPU Test1 1.0 fps
> CPU Test2 1.9 fps
>
> Med:
> Dual AMD Athlon MP 2800+
> 512 MB PC2100 ram
> Radeon 9700 128 MB (Non-Pro)

With current drivers, Nvidia will score 5000 points with the 6800 Ultra
while the X800XT PR will score only 4500 with 4.9 drivers. With the new ATI
driver codenamed 8.07, ATI score will jump to an incredible 5800. All these
scores are on a 3.4GHz Pentium 4 machine. The ATI driver will be introduced
as the Catalyst 4.10 and we learned it should get its WHQL very soon. The
Geforce FX 5950 Ultra will score a modest 1270 while the Radeon 9600XT will
provide 1570 marks. The mainstream card kicks the former high end in its
performance nuts. The Geforce 6800 GT will score 4500.

- ifølge: http://news.softpedia.com/news/2/2004/September/9800.shtml

Venligst

Fra : Patrick

Dato : 30-09-04 11:16

hmm jeg scorede kun fucking 2500point med ge6800

Patrick

Fra : Nicolai

Dato : 30-09-04 13:59

> hmm jeg scorede kun fucking 2500point med ge6800

Piv piv, så er det allerede forældet...

(Not - hvorfor er folk så fikseret på det?)

Fra : Patrick

Dato : 30-09-04 16:37

syntes bare det er mærkeligt når f.eks et 6800gt kort burde score 4500 og
jeg så med et 6800 kun scorer 2500, så stor forskel er der ikke på dem

måske er det meget ramkrævende tests

Fra : Rune \(7800\)

Dato : 30-09-04 17:12

"Patrick" <patrick@nospam.gyxi.dk> skrev i en meddelelse
> syntes bare det er mærkeligt når f.eks et 6800gt kort burde score 4500 og
> jeg så med et 6800 kun scorer 2500, så stor forskel er der ikke på dem

Det er heller ikke ret meget....
Måske skal du pille lidt i div. indstillinger.

http://service.futuremark.com/compare?3dm05=6797

Rune

Fra : Patrick

Dato : 30-09-04 17:40

kan se du har en lidt hurtigere cpu, men burde ikke give så stor en forskel

jeg har en barton 2500+ altså en 1833mhz

får stadig en 2300

Fra : René Lønstrup

Dato : 30-09-04 13:50

Peter Pan wrote:
> Jeg får: 1386 3DMarks
> og 2081 CPUMarks
>
> GT1 - Return To Proxycon 5.9 fps
> GT2 - Firefly Forest 3.6 fps
> GT3 - Canyon Flight 8.2 fps
> CPU Test1 1.0 fps
> CPU Test2 1.9 fps
>
> Med:
> Dual AMD Athlon MP 2800+
> 512 MB PC2100 ram
> Radeon 9700 128 MB (Non-Pro)

Maskine:
AMD AthlonXP 3200+
Asus A7N8X-E Deluxe nForce2 bundkort
512mb PC3200 Kingston RAM
Radeon X800 Pro Vivo @ XT PE (560mhz / 520mhz / 16 pipes)
Windows XP Pro SP1
Catalyst 4.8
nForce driver v. 4.24

Test resultater:

3DMark score: 4148
GT1: 15.8 fps
GT2: 11.6 fps
GT3: 24.9 fps

CPU score: 2780
CPU test 1: 1.3 fps
CPU test 2: 2.5 fps

> Iøvrigt reportere den at min FSB er: 8750 MHz - Stik den!

Øv, min er kun på 200mhz

--
Mvh René Lønstrup
web: http://www.rel7star.dk?r=usenet