Geforce Fx 5500
Fra : Peter

Dato : 25-09-04 13:26

Hej

Jeg har lige købet et Geforce FX 5500, - og godt nok kører grafikken i de
fleste spil dejligt flydende nu - MEN: Grafikken er bare pludselig fuld af
fejl - specielt menuer og tekster flimrer og blinker så det er helt
ulideligt at kigge på.

Er der nogen der ved hvorfor ? - Skal jeg lave nogle specielle indstillinger
? - downloade en specielt driver ..? - eller ?

ps: jeg kører Windows XP og har den nyeste Direct X (9.0) på maskinen

På forhånd tak!

Mvh
Peter

Fra : Giaco Marra

Dato : 25-09-04 15:15

Har du overclocket grafikkortet?

Fra : Peter

Dato : 25-09-04 15:22

Nej . Jeg har intet gjort med grafikkortet - andet end at have sat det i min
PC og installeret det med det tilhørende software.

Fra : Sune Salminen

Dato : 28-09-04 12:12

Peter wrote:
> Nej . Jeg har intet gjort med grafikkortet - andet end at have sat
> det i min PC og installeret det med det tilhørende software.

Det lyder somom dit kort kører udenfor specs og ikke bryder sig om det.

Prøv at installere drivere fra Nvidia.com istedetfor de medfølgende.

Hvis du er modig kan du bare prøve at installere Nvidia driveren oveni
den du har nu.

Hvis du ikke har prøvet det før, så er følgende måde 100% sikker, men
ret irriterende...
Hvis du ikke følger nedenstående rækkefølge, kan du komme ud for at
computeren starter op med sort skærm fordi Nvidia driveren sætter en
meget høj opdateringshastighed som din monitor ikke kan køre med, fordi
din monitordriver bliver afinstalleret.

Download Nvidia Drivere
Download drivere til din monitor
Afinstallér de nuværende grafikkortdrivere fra tilføj/fjern programmer
Genstart, og afbryd Windows XP's forsøg på at installere en driver
Installér Nvidia Driveren
Genstart
Under opstart, tryk F5 indtil der kommer en boot menu frem
Vælg VGA mode
Installér drivere til din monitor
Sæt opløsning, opdatering og farvedybde.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Peter

Dato : 28-09-04 12:30

Jeg har aldrig ført downloaded/installeret drivere til min monitor. Det har
jeg aldrig nogensinde været ude for at det har været nødvendigt. Er det det
?- Eller kan jeg bare droppe det step ?

Mvh

Fra : Sune Salminen

Dato : 28-09-04 12:38

Peter wrote:
> Jeg har aldrig ført downloaded/installeret drivere til min monitor.
> Det har jeg aldrig nogensinde været ude for at det har været
> nødvendigt. Er det det ?- Eller kan jeg bare droppe det step ?

Jeg kan kun sige: Prøv ad.

Det kan være nyttigt med monitor drivere, fordi de kan begrænse de
refresh rates der er tilgængelige for driveren (og dermed dine spil) til
dem der rent faktisk er understøttet af din monitor. På den måde undgår
du at et spil f.eks. automatisk vælger den af driveren rapporterede
højest understøttede refresh rate, hvorefter din monitor så går i sort
fordi den ikke understøtter så høj en refresh rate.

I går var jeg ude for at min PC startede op med sort skærm efter jeg
havde installeret Forceware 56.72. På min sekundære skærm som er
tilsluttet et andet grafikkort kunne jeg se at Nvidia driveren havde sat
refresh rate til 150 Hz! Der måtte min gamle IBM P76 give op og gå i
sort.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.