Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Matrox eller ej?
Fra : Thïngmand

Dato : 21-09-04 17:35

Jeg skal have ny arbejdsstation og har altid sværget til Matrox for den
sublime 2D billedkvalitet. Jeg bliver dog lidt i tvivl når jeg ser følgende:

Matrox Millennium G550 (En gros) Matrox MGA G550 / 256 bit / AGP 4x / 32
MB DDR SDRAM / 2048 x 1536 / VGA / DVI 749 kr.

Abit Siluro FX5200 DT NVidia GeForce FX 5200 / AGP 8x / 128 MB DDR SDRAM
/ 2048 x 1536 / VGA / DVI / S-Video 549 kr.

Prisforskellen er ikke så stor, men med Abit får man alligvel 8x AGP, 128 MB
RAM for 200 kr. mindre!

Hvad bør jeg vælge, når kravet er min. 2 skærme, hvor den ene skal være
DVI - jeg har 8x AGP på bundkortet og topkravet er det bedste 2D billede (at
den så kan trække et 3D spil en sjælden gang, er bestemt ikke et minus)

De to kort her er blot eksempler - jeg er åben for forslag!

--
Thïngmand

..·´¯`·.¸¸.·><((((º>

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 21-09-04 19:59

Thïngmand wrote:

> Prisforskellen er ikke så stor, men med Abit får man alligvel 8x AGP,
> 128 MB RAM for 200 kr. mindre!

AGPx8 er ikke hurtigere end AGPx4 og 128MiB RAM har du ikke behov for
til 2D.

Jesper G. Poulsen

Fra : Michael Christiansen

Dato : 21-09-04 21:41

Hvilke applikationer skal du køre?
(eks. nogle CAD systemer så som Solid Works udnytter 3D acceleratorer) så
man kan ikke være sikker på at 3D ikke er nødvendigt bare fordi man ikke
skal spille.

Mvh Michael

Fra : Thïngmand

Dato : 22-09-04 08:11

Jeg skal ikke køre 3D app., men det gik også mere på 2D kvaliteten - ligger
Matrox stadig i top?

--
Thïngmand

..·´¯`·.¸¸.·><((((º>

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 22-09-04 10:35

Thïngmand wrote:

> Jeg skal ikke køre 3D app., men det gik også mere på 2D kvaliteten -
> ligger Matrox stadig i top?

Ja.

Jesper G. Poulsen

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 22-09-04 21:11

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> writes:

> Ja.

Men er der overhoved forskel på kortene, når/hvis man bruger DVI(-D)?

Kai