Outlook Ekspress password
Fra : Henrik Enslev

Dato : 14-05-01 13:31

Hej
Jeg bruger outlook Ekspress 5 på min mac os 8,5. Jeg vil gerne
passwordbeskytte min konto / identitet, så alle mine dejlige venner som
bruger maskinen ikke kan læse mine mails. Problemet er altså ikke at kræve
password for at hente nye mails, men hele min Mainwindow med samtlige
foldere. Kan man det?

Venlig hilsen

Henrik

Fra : Jonas C. Voss

Dato : 14-05-01 13:37

Henrik Enslev <henslev@mobilixnet.dk> wrote:

> [...]
> bruger maskinen ikke kan læse mine mails. Problemet er altså ikke at kræve
> password for at hente nye mails, men hele min Mainwindow med samtlige

Det kræver at du opretter en identitet for hver bruger på maskinen. Her
kan du så indstille kodeord og login. Du skal ind i "File"-menuen, og
vælge switch identity. Proceduren skulle være forholdsvis ligetil.

--
MVH Jonas

Who is General Failure and why is he reading my hard disk?
- Steven Wright

Fra : Henrik Enslev

Dato : 14-05-01 14:54

Når jeg vælger en anden identitet, kræver den kun login, den giver ikke
mulighed for passwprd, kan "password" slås til og fra et sted?
Henrik

Fra : Jonas C. Voss

Dato : 14-05-01 15:32

Henrik Enslev <henslev@mobilixnet.dk> wrote:

> Når jeg vælger en anden identitet, kræver den kun login, den giver ikke
> mulighed for passwprd, kan "password" slås til og fra et sted?
> Henrik

Pokkers, det tror jeg ikke. Det er nok mig der husker forkert, og jeg er
bange for at du bliver nød til at opgradere til OS 9 for at få
multibrugerfunktionen

Fra : Jakob Højer Kristens~

Dato : 14-05-01 20:41

Jonas C. Voss <SCRATCHTHISjc@voss.tf> wrote:

> Pokkers, det tror jeg ikke. Det er nok mig der husker forkert, og jeg er
> bange for at du bliver nød til at opgradere til OS 9 for at få
> multibrugerfunktionen

Det er irreterende at man ikke kan. Det er en indbygget funktion i pc
udgaven. Det virker som om ms bevidst udelader funktionalitet i nogle af
deres programmer til mac

Hygge

Jakob

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 14-05-01 23:10

In article <1etf2t7.if02fz1vivntoN%jaggehk@ofir.dk>, Jakob Højer
Kristensen <jaggehk@ofir.dk> wrote:

> Det er irreterende at man ikke kan. Det er en indbygget funktion i pc
> udgaven. Det virker som om ms bevidst udelader funktionalitet i nogle af
> deres programmer til mac

Funktionen var der i OE 4.x, men er fjernet i OE5.x - Mon ikke MS
valgte at droppe den og istedet forlade sig på Multiple Users i Mac OS
9?

--
Venlig Hilsen Morten Reippuert Knudsen

Hjælp jeg er boligløs i København, kender du til en ledig lejlighed?

Fra : Jakob Højer Kristens~

Dato : 15-05-01 07:41

Morten Reippuert Knudsen <morten.reippuert@get2net.dk> wrote:

> Funktionen var der i OE 4.x, men er fjernet i OE5.x - Mon ikke MS
> valgte at droppe den og istedet forlade sig på Multiple Users i Mac OS
> 9?
Sikkert men da glemte de lige at tænke på lille mig der kører Mac os 8.6

Hygge

Jakob

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 15-05-01 12:02

Jakob Højer Kristensen <jaggehk@ofir.dk> wrote:

> Sikkert men da glemte de lige at tænke på lille mig der kører Mac os 8.6

Nej det er udelukkende for at genere _dig_! Jeg kan i al fald ikke komme
i tanke om andre gylde grunde

NB. i og med Thomas fandt et script lyder det som om funktionen rent
faktisk kun er fjernet fra GUI.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Hjælp! Jeg _er_ boligløs i København fra 1 april

Fra : Jakob Højer Kristens~

Dato : 15-05-01 20:29

> NB. i og med Thomas fandt et script lyder det som om funktionen rent
> faktisk kun er fjernet fra GUI.

Jeg er lidt usikker på hvordan det her med scripts fungerer, har du
overskud til at forklare hvordan jeg skal bruge et sådant skript for at
få funktionen igen ?

Hygge

Jakob

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 15-05-01 22:46

> [...]

> Jeg er lidt usikker på hvordan det her med scripts fungerer, har du
> overskud til at forklare hvordan jeg skal bruge et sådant skript for at

Find scriptet først og læs dokumentationen

--
Morten Reippuert Knudsen

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 14-05-01 14:17

I artikel <B7259CB6.1C6B%henslev@mobilixnet.dk>, skrev "Henrik Enslev"
<henslev@mobilixnet.dk>:

> Jeg bruger outlook Ekspress 5 på min mac os 8,5. Jeg vil gerne
> passwordbeskytte min konto / identitet, så alle mine dejlige venner som
> bruger maskinen ikke kan læse mine mails.

En anden mulighed er at opdate til MacOS 9.x, som giver dig mulighed for
at administrere flere brugerkonti med hver sin folder til post,
indstillinger, dokumenter m.v. Der er bestemt ikke tale om nogen hård
beskyttelse af data, men tjener fint til at undgå pilfingres evt. snagen i
personlige arkiver eller ændring af indstillinger. Jeg ved ikke hvad en
opdatering koster.

-j

--
Boligløs i København pr. 1.04.01 - kan du hjælpe?
http://janus.dk

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 14-05-01 22:40

> [...]

> bruger maskinen ikke kan læse mine mails. Problemet er altså ikke at kræve
> password for at hente nye mails, men hele min Mainwindow med samtlige

Der findes nogle AppleScripts, der kan bringe denne funktion til live.

<http://www.macemail.com/oe/pages/applescript.shtml#search> og skriv
"password" i "Descriptions" feltet.

Dog er jeg ikke klar over om de virker med OS 8.5.

Thomas Tvegaard

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 16-05-01 11:06

Hej Henrik.

En anden mulighed var vel også at lave dig en PGPdisk, der er
stor nok til at rumme din post etc i lang tid frem, så kan kun du, der
kender dit password dertil læse din post.

Jeg kan ikke helt gennemskue, om den koster penge; men tjek på
http://www.pgp.com

Med venlig hilsen, Sebqastian