Fælgrens?? WD-40!!
Fra : Kasper

Dato : 14-05-01 12:57

Hej alle,

Jeg hørte for længe siden, at man kunne rense sin bagfælg med WD-40, uden at jeg tænkte nærmere over det. I går kunne jeg ikke komme skidtet til livs med de traditionelle metoder, og tænkte så, WD-40, hvorfor ikke prøve?

Lidt WD-40 på en klud og gnubbe - DET VIRKER!

Aldrig før er det gået så stærkt med at få indtørret kædefedt og vejfilm af.....simpelthen genialt.....fælgene står absolut som nye.

Pas dog på med at få det på bremseskiverne - put det på en klud først, og derefter på fælgen.

Jeg vil på forhånd undskylde, hvis kandu.dk poster dette indlæg mere end én gang (det virker ikke helt stabilt)..

Kasper

http://www.kandu.dk/

Fra : Adam Christensen

Dato : 14-05-01 13:43

"Kasper" <Kasper.news@kandu.dk> wrote in message

> [...]
>
> Aldrig før er det gået så stærkt med at få indtørret kædefedt og vejfilm
af.....simpelthen genialt.....fælgene står absolut som nye.

Må jeg anbefale lugtfri petroleum - samme effekt, lavere literpris

Undlad at hælde det på bagdækket :-/

--
Adam
SV650S

Fra : Rasmus Mogensen

Dato : 14-05-01 14:21

> Må jeg anbefale lugtfri petroleum - samme effekt, lavere literpris
>
> Undlad at hælde det på bagdækket :-/
>
> --
> Adam
> SV650S
**********************************
Petroleum det virker bare......

Jeg har også fået det på bagdækket, men har simpelthen bare brugt en gammel
børste og så vasket det sammen med fælgene!

Det virker fortrinligt.

Så er man fri for at skøjte rundt på landevejen! ;)

--
Med Løftet Venstre
Rasmus Mogensen

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 14-05-01 14:26

Eller lampeolie, det plejer jeg at bruge.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail

Fra : Jes Vestervang

Dato : 14-05-01 14:28

"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" skrev:
> Eller lampeolie, det plejer jeg at bruge.

Som jo netop er et petroleumsprodukt
--
mvh Jes Vestervang

Fra : ttoft

Dato : 14-05-01 22:42

WD-40 virker, men er ligesom lampeolie og petroleum et rimeligt kraftigt
kemisk middel.

Et blidere og billigere middel til at fjerne olie og kædefedt er somend
SÆBESPÅNER opblødt i lunkent (eller varmt hvis det skulle være) vand.

1/2 kg spåner koster omkring en ti'er i Brugsen eller hvilken som helst
købmandsbutik, og den kan sagtens holde en hel sæson.

Brug evt. en 1½ ltr's sodavandsflaske, fyld én til 2 cm spåner i denne og
top op med varmt vand, kom proppen på, og ryst flasken i nogle sekunder -
lad flasken stå 1 minuts tid, og Du herefter anvende blandingen til at
afrense fælge, bremser, motor, kædehjul og fingre uden at komme i kontakt
med stærke kemikalier.

Vær opmærksom på, at f.eks. sorte motordele kan få kalkpletter fra
blandingen, hvis denne ikke skylles ordentligt af med rindende vand
umiddelbart efter rensningen, men disse er jo ikke permanente - så det er op
til én selv hvor flot resultatet skal være.

M.v.h.
T.T.Toft
(en ældre Nico Bakker kører)

Kasper <Kasper.news@kandu.dk> skrev i en