Store motorcykler er farligere end små ! ?
Fra : Allan

Dato : 14-05-01 12:20

Så kom der endelig svar på de evige spørgsmål!

Hvor skal store motorcykler afgiftbelægges,
hårdere end små? Fordi de er farligere ?
Eller er det bare fordi der på den måde kommer
flere penge i statskassen?

hr. minister ???

----------------

?: Ministeren bedes undersøge, hvilke motorcykler der
betragtes som de farligste i trafikken.

Svar: Som oplyst i de foreløbige svar, jf. bilag
103, er Danmarks TransportForskning af Trafikministeriet
blevet anmodet om at vurdere, hvorvidt det kan afgøres
hvilke motorcykler, der betragtes som de farligste i
trafikken.

Danmarks TransportForskning oplyser nu,

"at det ikke har været muligt i denne sammenhæng
at foretage en grundig undersø gelse af litteraturen
på området, og det foreliggende svar baserer sig
derfor på umiddelbart foreliggende kilder.

Danmarks TransportForskning er ikke i besiddelse
af oplysninger om antallet af hestekræfter hos hhv.
tunge og mellemstore motorcykler.

Der kan ikke gives et klart svar på, hvilke typer
motorcykler, der er farligst i trafik ken. Undersøgelser
på området i forskellige lande har givet varierende
og modstri dende resultater, og der ser ikke
umiddelbart ud til at være forskning, der entydigt
dokumenterer, at f.eks. store motorcykler (stort
slagvolumen eller mange hestekræf ter) skulle være
farligere end andre. Derimod har omfattende forskning
vist, at ung alder og manglende erfaring er langt
de vigtigste faktorer, når det handler om forskelle
i motorcyklisters uheldsrisiko. Tidligere
undersøgelser af motorcykeluheld i Rådet for
Trafiksikkerhedsforskning viste, at denne forhøjede
uheldsrisiko gjaldt, uanset hvilken størrelse motorcykel,
de unge kørte på. Motorcyklens størrelse synes i denne
sammenhæng således at have mindre betydning.

Endvidere har Danmarks TransportForskning oplyst,
at en spørgeskemaundersøgel se blandt unge motorcyklister,
som forventes færdigbearbejdet omkring årsskiftet 2001-2002,
bl.a. vil se nærmere på spørgsmålet om, i hvilket
udstrækning uheldsri sikoen kan have en sammenhæng med
motorcyklens art, alder mv."

Jeg henholder mig til Trafikministeriets udtalelse.

-------

Ja - det gør du! Så husk det senere i debatten - og
da specielt ved 2. behandlingen hvor jeg vil sidde
på tilhører-rækkerne og buhe af dig! (not!)

MVH
Allan Rasmussen
motorcyklist

Create a new mailbox, or access your existing IMAP4 or
POP3 mailbox from anywhere with just a web browser.

Fra : Nikolaj B. Kjeldsen

Dato : 14-05-01 15:50

regner du med at tage til 2. behandling ??

Jeg tænker lidt på det - og så kunne der måske gøres en tur ud af det ??

MVH
Nikolaj

Allan <Jawa350@MailAndNews.com> skrev i en news:3B354078@MailAndNews.com...

<SNIP>

Fra : Eg Egemarke

Dato : 14-05-01 17:15

Hvor og hvornår er det nu det der behandlings noget jeg vil da gerne med !!

--
Interreseret i Russiske Mc´er som jeg der kører på Izh Planeta 5
så kig her: