/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Ducati 900 SS - hjælp søges
Fra : Jean


Dato : 14-05-01 11:41

Hej NG

Jeg er (måske) ved at købe en Ducati 900 SS fra 95. Hvad skal man være
specielt opmærksom på ved køb af denne mc. Er der nogen der har erfaringer
eller bare gode råd. Alt modtages med tak.

Mvh Jean



 
 
Lisbeth Louring & An~ (14-05-2001)
Kommentar
Fra : Lisbeth Louring & An~


Dato : 14-05-01 17:05

> Jeg er (måske) ved at købe en Ducati 900 SS fra 95. Hvad skal man være
> specielt opmærksom på ved køb af denne mc. Er der nogen der har erfaringer
> eller bare gode råd. Alt modtages med tak.

Nu er det ikke noget jeg har personlig erfaring med, men ifølge diverse
artikler i udenlandske blade er Ducatier fra før 1998, hvor fabrikken fik
amerikanske ejere, noget man skal anskue som en motorcykel til specielle
lejligheder. De skulle være meget upålidelige og ting og sager ryster af!
Hvis du godt kan lide at skrue, og derfor er træt af japanske mc'er, der jo
generelt sjældent går i stykker, ja så er en Ducati da en fin mulighed. Som
alternativ kunne da også nævnes en englænder fra 50'erne

Anders, der nok bare er lidt misundelig over, at det ikke er ham, der ser på
Duc.




Claus Rittig (14-05-2001)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 14-05-01 17:25

"Lisbeth Louring & Anders Olesen" <2104602m001@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:YfTL6.3367$h4.1172922@news101.telia.com...

> Nu er det ikke noget jeg har personlig erfaring med, men ifølge diverse
> artikler i udenlandske blade...

Jeg kender ikke een eneste Ducati-ejer som har fortrudt sit køb. Hvis man
aldrig har prøvet andet end japanske motorcykler, så har man altså stadig
nogle gode oplevelser til gode.

Rittig



Lisbeth Louring & An~ (14-05-2001)
Kommentar
Fra : Lisbeth Louring & An~


Dato : 14-05-01 18:01

> > Nu er det ikke noget jeg har personlig erfaring med, men ifølge diverse
> > artikler i udenlandske blade...
>
> Jeg kender ikke een eneste Ducati-ejer som har fortrudt sit køb. Hvis man
> aldrig har prøvet andet end japanske motorcykler, så har man altså stadig
> nogle gode oplevelser til gode.
>
> Rittig
Som jeg også skrev, jeg har absolut ingen personlig erfaring, men mente dog
at det kunne være rart før et eventuelt køb at være bekendt med en eventuel
risiko i foretagendet. Hvor mange kilometer kører dem du kender, og er det
dyrere kilometer, end på en tilsvarende japser?

Anders, der absolut ikke var ude efter at fornærme nogen.



Claus Rittig (14-05-2001)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 14-05-01 18:53

"Lisbeth Louring & Anders Olesen" <2104602m001@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:t4UL6.3488$h4.1182237@news101.telia.com...

Som jeg også skrev, jeg har absolut ingen personlig erfaring, men mente dog
at det kunne være rart før et eventuelt køb at være bekendt med en eventuel
risiko i foretagendet. Hvor mange kilometer kører dem du kender, og er det
dyrere kilometer, end på en tilsvarende japser?
Anders, der absolut ikke var ude efter at fornærme nogen.
-----------

Jeg har svært ved at blive fornærmet, for jeg har aldrig haft en Ducati
(selvom jeg da gerne vil have en).
Jeg møder bare ofte denne "andet-end-japansk" forskrækkelse alle mulige
steder, også på motocross banerne.
Tro mig, japanere er IKKE de eneste mennesker der kan finde ud af at lave
motorcykler, og det er også sådan at selvom nogle sikkert har den
opfattelse, så er den danske Suzuki importør IKKE den eneste i verden der
tjener ind på gyngerne...
Jeg kender lidt til reservedelspriser, og jeg må indrømme at jeg ofte korser
mig, når jeg hører om nogen der køber gamle brugte japanere, for japanske
cykler er de mest "køb og smid væk" orienterede, da de er meget dyre at
reparere på, og da delene ofte hurtigt går ud af produktion - ja, dette er
naturligvis en grov generalisering, og holder ikke stik ved alle modeller.
Det er mit helt klare indtryk at de varierer fra model til model hvor billig
en kørt kilometer er, både for japanske og ikke-japanske motorcykler, og det
er ikke mit indtryk at man generelt kan tale om nogen stor prisforskel i
driftsomkosningerne der vil kunne holde vand for et helt mærke (med få
undtagelser som MV Agusta og andre eksotiske ting).
Men du har da ret - der ER da en risiko i foretagendet, hvis manden
overvejer en Ducati... Der er jo bl.a. den risiko at han vil blive meget
gladere for den end for de andre cykler han har haft.

Rittig



Brian Lænø (14-05-2001)
Kommentar
Fra : Brian Lænø


Dato : 14-05-01 20:51


"Lisbeth Louring & Anders Olesen" skrev
> Som jeg også skrev, jeg har absolut ingen personlig erfaring, men mente
dog
> at det kunne være rart før et eventuelt køb at være bekendt med en
eventuel
> risiko i foretagendet. Hvor mange kilometer kører dem du kender, og er det
> dyrere kilometer, end på en tilsvarende japser?
>
> Anders, der absolut ikke var ude efter at fornærme nogen.
>
Jeg har kørt på Cagiva Elefant 750 årgang 1988 i 2 år nu, motoren er en
Ducati pantah.
I de 2 år har jeg kun haft udgifter til normalt vedligeholdelse, justering
af ventiler + udskiftning af alm. sliddele.
En Ducati er dyr i indkøb, men ikke ret dyr i reservedele, det er nok derfor
at der ikke findes ret mange uoriginale dele til dem.
Der er som regel heller ikke problemer med at skaffe reservedele til de
gamle modeller.

--
Brian
Cagiva Elefant 750



Søren Johansen (14-05-2001)
Kommentar
Fra : Søren Johansen


Dato : 14-05-01 19:57


"Claus Rittig" skrev:
> Jeg kender ikke een eneste Ducati-ejer som har fortrudt sit køb. Hvis man
> aldrig har prøvet andet end japanske motorcykler, så har man altså stadig
> nogle gode oplevelser til gode.

Jean,

Claus har efter min mening helt ret!

Mine egne erfaringer er at Ducatier er fuldt pålidelige, men måske nok
kræver lidt mere pasning/pleje end en MC fra fjernøsten.

Vi var på ring Knutstorp i går (til en FED trackday!!) og en af dem jeg
fulgtes med kørte på en 600 cc. Pantah fra 1983. Den har kørt fint i alle
årene, på trods af at den startede sit "liv" med at køre debutant-ræs et par
sæsoner. Den kører stadig fint med 71.000 km. på klokken.

De fleste jeg kender kører vel ca. 10.000 -12.000 km om året, og ingen af
dem fortryder deres køb eller ønsker sig noget andet end Ducati. Dem der
faktisk kører på deres Ducatier, beholder dem som regel i mange år.

26.-27. maj holder vi generalforsamling i Ducati klubben i nordsjælland, og
det er alletiders lejlighed til at se nogle cykler og få sig en Ducati-snak.


Hvis du har specifikke spørgsmål, eller lyst til en snak så send mig en
mail.

Mvh,
Søren
888 Strada '93, 11.000 km. i 2000
500 Pantah '79, 55.000 km i alt (tror jeg)




Lisbeth Louring & An~ (14-05-2001)
Kommentar
Fra : Lisbeth Louring & An~


Dato : 14-05-01 21:00

> "Claus Rittig" skrev:
> > Jeg kender ikke een eneste Ducati-ejer som har fortrudt sit køb. Hvis
man
> > aldrig har prøvet andet end japanske motorcykler, så har man altså
stadig
> > nogle gode oplevelser til gode.
>
> Jean,
>
> Claus har efter min mening helt ret!
>
> Mine egne erfaringer er at Ducatier er fuldt pålidelige, men måske nok
> kræver lidt mere pasning/pleje end en MC fra fjernøsten.
>
> Vi var på ring Knutstorp i går (til en FED trackday!!) og en af dem jeg
> fulgtes med kørte på en 600 cc. Pantah fra 1983. Den har kørt fint i alle
> årene, på trods af at den startede sit "liv" med at køre debutant-ræs et
par
> sæsoner. Den kører stadig fint med 71.000 km. på klokken.
>
> De fleste jeg kender kører vel ca. 10.000 -12.000 km om året, og ingen af
> dem fortryder deres køb eller ønsker sig noget andet end Ducati. Dem der
> faktisk kører på deres Ducatier, beholder dem som regel i mange år.
>
> 26.-27. maj holder vi generalforsamling i Ducati klubben i nordsjælland,
og
> det er alletiders lejlighed til at se nogle cykler og få sig en
Ducati-snak.
>
>
> Hvis du har specifikke spørgsmål, eller lyst til en snak så send mig en
> mail.
>
> Mvh,
> Søren
> 888 Strada '93, 11.000 km. i 2000
> 500 Pantah '79, 55.000 km i alt (tror jeg)

Altid rart at få afkræftet sine fordomme af folk der ved bedre. Hvem ved,
måske skulle man drømme om en Ducati i stedet for en Bambus raket.
Anders, der kører bambus uden raket



Jesper Lau Lindhardt (15-05-2001)
Kommentar
Fra : Jesper Lau Lindhardt


Dato : 15-05-01 08:40

In article <9docra$td$1@news.inet.tele.dk>, janner@mail.tele.dk says...

Hello Jean
> Jeg er (måske) ved at købe en Ducati 900 SS fra 95.
Jeg har en 900 SL fra 1994 og har ikke ofret andet end alm. sliddele.
Scooteren kører stadig perfekt, og der har ikke været noget galt.
Det bør måske lige nævnes at den er uden afgift så det begrænser jo de
kørte KM en del....men 12K dejlige miles er det da blevet til...
Jeg kan kun anbefale dig at slå til (hvis pengene er der) og prisen er
rigtig....ellers kan du jo købe min som også er til salg.

//Jesper Lau

Armand (15-05-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 15-05-01 17:40


Jesper Lau Lindhardt <jl@sygpludd.hosp.dk> skrev i en
news:MPG.156afbb33f351b339896b1@news.darenet.dk...
> In article <9docra$td$1@news.inet.tele.dk>, janner@mail.tele.dk
says...
>
> Hello Jean
> > Jeg er (måske) ved at købe en Ducati 900 SS fra 95.
> Jeg har en 900 SL fra 1994 og har ikke ofret andet end alm. sliddele.

- - - - hvilket omfatter tandrems-skifte, hvilket ellers ikke er normen
blandt motorcykler, der generelt har kædetrukken knastaksel!

--
Armand.





Jesper Lau Lindhardt (15-05-2001)
Kommentar
Fra : Jesper Lau Lindhardt


Dato : 15-05-01 18:49

In article <9drplf$2ri7$4@news.cybercity.dk>, armand@mc-chaufforerne.dk
says...
> - - - - hvilket omfatter tandrems-skifte, hvilket ellers ikke er normen
> blandt motorcykler, der generelt har kædetrukken knastaksel!
Hvilket igen betyder en udskrivning på ca. 200 til nye remme...hvad
koster mon en knastkæde (duplex / triplex) samt (hel eller delvis)
adskildelse af motor...?? På en 900 SS/SL skal motoren ikke skilles ad,
men to små dæksler på siden fjernes...remmene skiftes og dækslerne sættes
på igen...

//Jesper Lau



Claus Rittig (15-05-2001)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 15-05-01 20:58

"Jesper Lau Lindhardt" <jl@sygpludd.hosp.dk> skrev i en meddelelse
news:MPG.156b8a6c572aa4bc9896e5@news.darenet.dk...

> > - - - - hvilket omfatter tandrems-skifte, hvilket ellers ikke er normen
> > blandt motorcykler, der generelt har kædetrukken knastaksel!
> Hvilket igen betyder en udskrivning på ca. 200 til nye remme...hvad
> koster mon en knastkæde (duplex / triplex) samt (hel eller delvis)
> adskildelse af motor...?? På en 900 SS/SL skal motoren ikke skilles ad,
> men to små dæksler på siden fjernes...remmene skiftes og dækslerne sættes
> på igen...

Kom så, Amrmand, nu er det din tur!

(fnis)

Rittig
(Knastkæde koster 2200,- til min Honda, og hele lortet skal skilles ad. Bare
at få motoren ind og ud af stellet tager mig 4 timer pga. pladsmangel og
oliekøler i stellet).



Uffe R. B. Andersen (15-05-2001)
Kommentar
Fra : Uffe R. B. Andersen


Dato : 15-05-01 22:39

On Tue, 15 May 2001 21:57:51 +0200, "Claus Rittig"
<ClausRittig@Hotmail.Com> wrote:

>Kom så, Amrmand, nu er det din tur!

Mand, hvor jeg dog elsker det her sted :)

--
Med venlig hilsen - Sincerely
Uffe R. B. Andersen - mailto:urb@twe.net
http://www.twe.net/

Armand (15-05-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 15-05-01 23:29


Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en
news:9ds1o9$k10$3@news.inet.tele.dk...
> "Jesper Lau Lindhardt" <jl@sygpludd.hosp.dk> skrev i en meddelelse
> news:MPG.156b8a6c572aa4bc9896e5@news.darenet.dk...
>
> > > - - - - hvilket omfatter tandrems-skifte, hvilket ellers ikke er
normen
> > > blandt motorcykler, der generelt har kædetrukken knastaksel!
> > Hvilket igen betyder en udskrivning på ca. 200 til nye remme...hvad
> > koster mon en knastkæde (duplex / triplex) samt (hel eller delvis)
> > adskildelse af motor...?? På en 900 SS/SL skal motoren ikke skilles
ad,
> > men to små dæksler på siden fjernes...remmene skiftes og dækslerne
> > sættes på igen...
> Kom så, Amrmand, nu er det din tur!


Jup:

Og hvor tit er det nu at disse tandremme skal skiftes på en Duc.?

> (Knastkæde koster 2200,- til min Honda, og hele lortet skal skilles
ad. Bare
> at få motoren ind og ud af stellet tager mig 4 timer pga. pladsmangel
og
> oliekøler i stellet).

I praksis er det de færreste der kommer til at skulle skifte knastkæden
i deres ejertid af motorcyklen; men dét holder til gengæld ikke for
Ducati p.g.a. det forekommende interval!

På min tidligere GPZ 900 R (samt alle andre nyere mc'er med knastdrevet
ude i siden af topstykket) var det sikkert hurtigere at skifte knastkæde
i forbindelse med et ventilservice, end det er at skifte tandremme på en
Duc.
Begrundelse:
Dobelt så mange tandremme at skifte og på Kawa'en er der intet der
yderligere skal fjernes når man har topdækslet og venstre kruntap-dæksel
afmonteret i forb. med ventilservice - kun knastkædespænderen; med en
sådan har Ducatien jo også (for sammenligningens skyld)

--
Armand.



Claus Rittig (16-05-2001)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 16-05-01 16:03

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:9dsb6r$kf1$6@news.cybercity.dk...

> I praksis er det de færreste der kommer til at skulle skifte knastkæden
> i deres ejertid af motorcyklen; men dét holder til gengæld ikke for
> Ducati p.g.a. det forekommende interval!

Hmmm... Jeg har skiftet to, og det er ikke spor sjovt.

> Begrundelse:
> Dobelt så mange tandremme at skifte og på Kawa'en er der intet der
> yderligere skal fjernes når man har topdækslet og venstre kruntap-dæksel
> afmonteret i forb. med ventilservice - kun knastkædespænderen; med en
> sådan har Ducatien jo også (for sammenligningens skyld)

En af gutterne havde en Kawasaki KLX250 off-roader. Den har også to kæder,
for der er en der trækker knastakslen, og en der trækker balanceakslen.
Sidstnævnte knækkede. De ville blive så dyrt at reparere, at cyklen blev
skrottet - og han havde nogle markante meninger om hvorvidt han nogensinde
ville køre kawasaki igen.

Rittig



Armand (15-05-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 15-05-01 23:18


Jesper Lau Lindhardt <jl@sygpludd.hosp.dk> skrev i en
news:MPG.156b8a6c572aa4bc9896e5@news.darenet.dk...
> In article <9drplf$2ri7$4@news.cybercity.dk>,
armand@mc-chaufforerne.dk
>
> > - - - - hvilket omfatter tandrems-skifte, hvilket ellers ikke er
normen
> > blandt motorcykler, der generelt har kædetrukken knastaksel!
> Hvilket igen betyder en udskrivning på ca. 200 til nye remme...hvad
> koster mon en knastkæde (duplex / triplex) samt (hel eller delvis)
> adskildelse af motor...?? På en 900 SS/SL skal motoren ikke skilles
ad,
> men to små dæksler på siden fjernes...remmene skiftes og dækslerne
sættes
> på igen...

Og hvor ofte er det nu at den seance skal foregå?

--
Armand.




Brian Luckow (16-05-2001)
Kommentar
Fra : Brian Luckow


Dato : 16-05-01 08:34

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote:

>> Hvilket igen betyder en udskrivning på ca. 200 til nye remme...hvad
>> koster mon en knastkæde (duplex / triplex) samt (hel eller delvis)
>> adskildelse af motor...?? På en 900 SS/SL skal motoren ikke skilles
>ad,
>> men to små dæksler på siden fjernes...remmene skiftes og dækslerne
>sættes
>> på igen...

>Og hvor ofte er det nu at den seance skal foregå?

For hver 20.000 km. Har selv lige fået skiftet mine.
Øh Armand, jeg mindes at kunne huske, at du tidligere har rodet dig
ind i en Duc/remme tråd før. :)


Brian Luckow
Som ikke kunne drømme om,
at skille sig af med sin M900

Jean (16-05-2001)
Kommentar
Fra : Jean


Dato : 16-05-01 11:36

Hej raske svende

Det er sjovt at se sit indlæg blive til en laaang og heftig tråd. Bare for
informationens skyld kan jeg fortælle, at jeg i næste uge nok bytter min
Kawasaki zx6r med den omtalte ducati 900 ss. Jeg bytter fart - med lyd og
sjæl. Tak til alle for diverse indlæg.

Jean

Brian Luckow <luckowb@grafisk.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b0329e2.3566271@news.cybercity.dk...
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote:
>
> >> Hvilket igen betyder en udskrivning på ca. 200 til nye remme...hvad
> >> koster mon en knastkæde (duplex / triplex) samt (hel eller delvis)
> >> adskildelse af motor...?? På en 900 SS/SL skal motoren ikke skilles
> >ad,
> >> men to små dæksler på siden fjernes...remmene skiftes og dækslerne
> >sættes
> >> på igen...
>
> >Og hvor ofte er det nu at den seance skal foregå?
>
> For hver 20.000 km. Har selv lige fået skiftet mine.
> Øh Armand, jeg mindes at kunne huske, at du tidligere har rodet dig
> ind i en Duc/remme tråd før. :)
>
>
> Brian Luckow
> Som ikke kunne drømme om,
> at skille sig af med sin M900



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177527
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408693
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste