Jubii....C. moorii yngel.
Fra : Renate Jacobsen

Dato : 14-05-01 11:33

Hej NG!

Har faktisk ikke noget spørgsmål til gruppen, men må lige prale lidt. I
fredags flyttede jeg min lille bitte hun-moorii over i et mindre akvarium.
Ved denne lejlighed spyttede hun unger for første gang. Og hvor er de dog
yndige! Ligner skam rigtige moorii yngel. Der er vel en 30 stykker. Man kan
måske sige at det ikke er mange, men ret godt gået af den unge dame. Hun er
ca. 7-8 cm.
Da jeg satte hende over i det nye akvarium, var hun temmelig urolig, men det
er blevet en del bedre siden i går. Ungerne spiser. Jeg fodrer, efter flere
mislykkede forsøg med artemia nauplier, med bosmider og pulveriseret
flagefodder. Og så sniger der sig alligevel et lille spørgsmål ind: Hvad kan
man ellers fodre med?

Selvom været ikke har været akvaristvenligt de seneste dage, har jeg
alligevel ikke kunnet holde mig fra at sidde og betragt min nyerhvervelse.
Hvor er det bare for godt at være akvarist!

Nå ikke flere glædesudbrud herfra.

Mvh.

Renate

Fra : Ethly Nielsen

Dato : 14-05-01 12:41

Tillykke med de små.

Jeg er selv lige blevet "fiske-mormor". De fisk er meget yndigere end
andre fisk.

MVH Ethly

Fra : Carsten Gall

Dato : 14-05-01 14:59

Renate Jacobsen <renate@bgprint.dk> skrev i en

> [...]
> mislykkede forsøg med artemia nauplier, med bosmider og pulveriseret
> flagefodder. Og så sniger der sig alligevel et lille spørgsmål ind: Hvad

Det er ok, hvis du gider lave artemia, hveranden dag. det er ikke
nødvendigt,
de klarer sig udemærket på bosmider og knust flagefoder.

Når en af mine hunner har smidt ungerne, sætter jeg hende i et akvarie
sammen med nogle andre
fisk, så at hun kan få noget "sul" på kroppen igen. For hannen er jo
"trængende" igen, og vil være over hende
med det samme.

Carsten

Fra : Aardvark

Dato : 14-05-01 15:16

Roolig
De små skal lige vænnes til at det er mad....ved jeg at mine Lille Mundruger
skulle...de varede nogle dage...men tilgengæld derefter gik de amok når de
fik Artemia...
Nu får vi se om mine Golden Spec -yngel også gerne snart vil ud af moderens
mund

/Brian

Fra : Madsen

Dato : 14-05-01 15:33

"Renate Jacobsen" <renate@bgprint.dk> skrev:

> Hvor er det bare for godt at være akvarist!

Ja tænk sig alt det "ikke-akvarister" går glip af!
Tillykke med familieforøgelsen :)

--
Mvh. Madsen
(Remove »who« in email)

Fra : Ditte Cecilie Simons~

Dato : 14-05-01 19:34

"Renate Jacobsen" <renate@bgprint.dk> wrote in message
> [...]
kan
> måske sige at det ikke er mange, men ret godt gået af den unge dame. Hun

Hej Renate.
Tillykke med ungerne......
Ved dessværre ikke hvad du skal gi dem, men forhåbentligvis finder du ud af
det.
Hilsen Ditte Cecilie