Andet multimedie
bentjuul 3670
grafikprogram ?
Fra : nospam@postkasse.org

Dato : 29-10-04 18:06

Hvilket grafikprogram kan man benytte til at overføre grafikken fra computeren
via printeren til t-shirts, kopper o.s.v. ?

--
Gerner

Folk med stress bruger planlægningskalendere.
Folk der bruger planlægningskalendere får stress.
(denne signatur er beskyttet mod kommentarer).

Fra : emj

Dato : 29-10-04 21:13

On Fri, 29 Oct 2004 19:06:21 +0200, nospam@postkasse.org wrote:

>Hvilket grafikprogram kan man benytte til at overføre grafikken fra computeren
>via printeren til t-shirts, kopper o.s.v. ?

du kan bruge ethvert program, som kan udskrive spejlvendt.
Hilsen emj

Fra : nospam@postkasse.org

Dato : 29-10-04 22:14

On Fri, 29 Oct 2004 22:13:15 +0200, emj <emjnospam@stofanet.dk> wrote in
dk.edb.grafik:

Fra : emj

Dato : 29-10-04 22:41

On Fri, 29 Oct 2004 23:13:46 +0200, nospam@postkasse.org wrote:

>Hvilket grafikprogram kan man benytte til at overføre grafikken fra computeren
>via printeren til t-shirts, kopper o.s.v. ?

Hvilket i oventstående svar forstod du ikke?

Du kan bruge PSP, PS, PSE osv. hvad du nu har, der kan spejlvende
billedet før udskrift
I printerne skal du selvfølgelig lægge specelt papir, som kan styges
på Tshirt eller overføres til kopper osv.
Overførselspapiret kan du købe alle steder, hvor du ellers køber
printerpapir, fotopapir o.l.

Hilsen emj

Fra : nospam@postkasse.org

Dato : 30-10-04 10:36

On Fri, 29 Oct 2004 23:40:38 +0200, emj <emjnospam@stofanet.dk> wrote in
dk.edb.grafik:

>Hvilket i oventstående svar forstod du ikke?

Jeg spørger HVILKET program, og du svarer generelt.

>Du kan bruge PSP, PS, PSE osv. hvad du nu har, der kan spejlvende
>billedet før udskrift

Aner ikke hvad det der er for noget. HVILKET program kan spejlvende grafik ?

Hvorfor forkorte svaret ihjel ?

Fra : Anders Rehhoff

Dato : 30-10-04 11:35

Gerner - EMJ kan ikke svare dig anderledes - For at udskrive spejlvendt er
IKKE udelukkende program afhængigt men afhængig af din printer - hvis du har
en postscript printer, så kan du udskrive spejlvendt ved at styre det fra
printerdriveren.

Eller du kan bruge nogle af de forskellige grafikprogrammer som findes på
markedet. De fleste kan spejlvende - de gør det via deres udskrifts menu,
men kræver i mange tilfælde at du har en adgang til en postscript driver på
din computer.

Mvh
Anders

Fra : nospam@postkasse.org

Dato : 30-10-04 13:39

On Sat, 30 Oct 2004 12:35:15 +0200, "Anders Rehhoff"
<arehhoff@FJERNDETTEmail.dk> wrote in dk.edb.grafik:

> [...]
>printerdriveren.
>
>Eller du kan bruge nogle af de forskellige grafikprogrammer som findes på

Kom nu med et navn eller indrøm i ikke kender til et grafikprogram der kan
udskrive grafik til t-shirts m.m. via en printer.
Jeg kan ikke styre printeren til at skrive spejlvendt, så det skal være
programmet der gør det, men uden et navn på et sådant program kan det åbenbart
ikke lade sig gøre.

Sidste chance.

Fra : Ricko.

Dato : 30-10-04 13:53

Nemmere kan det ikke gøres ,

http://www.jasc.com/products/paintshoppro/

Fra : Anders Rehhoff

Dato : 30-10-04 14:34

CorelDraw, Corel Ventura, Corel Photopaint, Corel Painter, Adobe
Illustrater, Pagemaker, Framemaker, Indesign, Quark Express o.m.fl.

Og de koster alle sammen penge!!!

Fra : Chris

Dato : 30-10-04 16:04

Anders Rehhoff wrote:
> CorelDraw, Corel Ventura, Corel Photopaint, Corel Painter, Adobe
> Illustrater, Pagemaker, Framemaker, Indesign, Quark Express o.m.fl.
>
> Og de koster alle sammen penge!!!

Der er jo også det gratis og efterhånden meget populære grafikprogram
"Gimp" som er Open Source pendanten til PhotoShop - det er faktisk
ligeså avanceret så jeg er temmelig sikker på at det kan klare opgaven.

http://www.gimp.org/

/Chris

Fra : emj

Dato : 30-10-04 17:03

On Sat, 30 Oct 2004 15:34:07 +0200, "Anders Rehhoff"
<arehhoff@FJERNDETTEmail.dk> wrote:

>CorelDraw, Corel Ventura, Corel Photopaint, Corel Painter, Adobe
>Illustrater, Pagemaker, Framemaker, Indesign, Quark Express o.m.fl.
>
>Og de koster alle sammen penge!!!

IrfanView er gratis og kan også spejlvende et billede.
Det kan alle programmer da klare og det har ikke noget med printeren
at gøre overhovedet.
Hilsen emj

Fra : nospam@postkasse.org

Dato : 30-10-04 20:56

> [...]

>CorelDraw, Corel Ventura, Corel Photopaint, Corel Painter, Adobe
>Illustrater, Pagemaker, Framemaker, Indesign, Quark Express o.m.fl.

Tak for svaret, jeg er rig nok til at købe mine programmer.

Fra : cogco

Dato : 30-10-04 14:56

> [...]
> Jeg kan ikke styre printeren til at skrive spejlvendt, så det skal være
> programmet der gør det, men uden et navn på et sådant program kan det

Hopper du ikke snart i havet, så vi andre er fri for at læse dine konstant
mavesure opstød om alt og intet.

Claus

Fra : nospam@postkasse.org

Dato : 30-10-04 20:55

On Sat, 30 Oct 2004 15:56:10 +0200, "cogco" <cogco@aub.dk> wrote in
dk.edb.grafik:

>Hopper du ikke snart i havet, så vi andre er fri for at læse dine konstant
>mavesure opstød om alt og intet.

Nåh, søde lille dreng, der tror alle ved en masse om grafikprogrammer og kender
alle de fjollede forkortelser folk bruger, og som ikke kan tåle man bliver
utålmodig når folk bliver ved med deres forkortelser og undlader at skrive
navnet på bare 1 lille bitte grafikprogram.
Heldigvis er der dem der forstår hvad problemet består i.
Men ikke dig lille søde dreng.

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 31-10-04 19:34

> [...]
> navnet på bare 1 lille bitte grafikprogram.
> Heldigvis er der dem der forstår hvad problemet består i.

Det er jo heller ikke forbudt selv at tænke, prøv at søg på google efter PSP
det første der kommer frem er en hjemmeside hvor du kan se/købe programmet.
PS. Folk prøver jo bare at hjælpe dig.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk

Fra : nospam@postkasse.org

Dato : 31-10-04 23:26

On Sun, 31 Oct 2004 19:33:53 +0100, "Jørgen Nielsen"
<jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk> wrote in dk.edb.grafik:

><nospam@postkasse.org> skrev i en meddelelse
>>
>Det er jo heller ikke forbudt selv at tænke, prøv at søg på google efter PSP

Hvorfor helvede skal jeg søge på gogleren når folk blot kan skrive programmet
navn og ikke en masse forkortelser ?

>det første der kommer frem er en hjemmeside hvor du kan se/købe programmet.
>PS. Folk prøver jo bare at hjælpe dig.

Nej visse er for højrøvede til at forstå at ikke alle kender til grafik.
Nå, men legen er slut.
prut med jer.

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 01-11-04 12:40

> Nej visse er for højrøvede til at forstå at ikke alle kender til grafik.
> Nå, men legen er slut.
> prut med jer.

*PLONK*

Fra : Chris

Dato : 05-11-04 21:40

Jørgen Nielsen wrote:

> Det er jo heller ikke forbudt selv at tænke, prøv at søg på google efter PSP
> det første der kommer frem er en hjemmeside hvor du kan se/købe programmet.
> PS. Folk prøver jo bare at hjælpe dig.

Problemet er tilsyneladende at tænke kan han ikke og det har givet ham
voldsomme personlige problemer ... ignorer ham.

/Chris

Fra : emj

Dato : 30-10-04 16:59

On Sat, 30 Oct 2004 14:38:46 +0200, nospam@postkasse.org wrote:

>Kom nu med et navn eller indrøm i ikke kender til et grafikprogram der kan
>udskrive grafik til t-shirts m.m. via en printer.

Klovn.
Jeg har lavet masser af print til TShirt.
Programmet jeg har brugt, er PSP eller Paint Shop Pro, hvor man blot
spejlvender sit billede, og udskriver det helt almindeligt på en helt
almindelig printer på dertil indkøbt specelt papir. Når man så med et
strygejern stryger på bagsiden af det specielle papir direkte på en
T-shirt, ja så bliver det altså vendt rigtigt igen.
Fes det ind?

Hilsen emj

Fra : nospam@postkasse.org

Dato : 30-10-04 20:51

On Sat, 30 Oct 2004 17:59:13 +0200, emj <emjnospam@stofanet.dk> wrote in
dk.edb.grafik:

> [...]
>strygejern stryger på bagsiden af det specielle papir direkte på en
>T-shirt, ja så bliver det altså vendt rigtigt igen.

Hvad så minihjerne ? Fiser det snart ind at ikke alle kender til de forkortelser
du benytter ? Eller er du bare en dumsmart røvhul ?

Fra : emj

Dato : 30-10-04 22:32

On Sat, 30 Oct 2004 21:50:44 +0200, nospam@postkasse.org wrote:

>Hvad så minihjerne ? Fiser det snart ind at ikke alle kender til de forkortelser
>du benytter ? Eller er du bare en dumsmart røvhul ?

Du skal ikke forvente flere svar her i gruppen. Mage til ubehøvlet
fyr, skal man lede længe efter.
Hilsen emj

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 30-10-04 23:26

emj wrote:
> On Sat, 30 Oct 2004 21:50:44 +0200, nospam@postkasse.org wrote:

Jeg kan se af andres svar til ham, at Gerner nu er begyndt at gøre sig
uheldigt bemærket her i gruppen. Det er nok fordi der efterhånden ikke er
flere i bolig-gruppen, der ikke har plonket ham. Ingen der gider ham.

Ignorer ham dog eller drop ham i kill-filteret. Manden er ikke værd at bruge
tid på.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : nospam@postkasse.org

Dato : 31-10-04 13:01

On Sun, 31 Oct 2004 00:26:03 +0200, "Erik Ginnerskov"
<erik@donotspammmeplease.invalid> wrote in dk.edb.grafik:

> [...]
>
>Ignorer ham dog eller drop ham i kill-filteret. Manden er ikke værd at bruge

Som jeg har skrevet før.: Gener mig ikke og jeg genere ingen.
Men der er for mange minihjerner i grupperne.

Fra : nospam@postkasse.org

Dato : 31-10-04 12:59

On Sat, 30 Oct 2004 23:32:29 +0200, emj <emjnospam@stofanet.dk> wrote in
dk.edb.grafik:

>Du skal ikke forvente flere svar her i gruppen. Mage til ubehøvlet
>fyr, skal man lede længe efter.

Ja dig, eller forventer du at man skal finde sig i dine ubehøvlede indlæg ?
Hvem skrev "Klovn." ?
Hvem skrev "Fes det ind?" ?

Men når du får svar på tiltale så er du uskylden selv ?
Eller forventer du at du bare kan sparke til mig og at jeg så skulle være
ligeglad ?

Fra : Byte Me

Dato : 31-10-04 13:35

On Sat, 30 Oct 2004 21:50:44 +0200, nospam@postkasse.org wrote:

>Hvad så minihjerne ? Fiser det snart ind at ikke alle kender til de forkortelser
>du benytter ? Eller er du bare en dumsmart røvhul ?

Du er sgu da heller ikke selv den skarpeste kniv i skuffen.
EMJ skrev jo netop til dig at PSP betød Paint Shop Pro,
men det overser du bare og begynder at skælde ud.
Du har endnu engang bevist at du er og bliver en nar.

Fra : Niels Poulsen

Dato : 31-10-04 14:48

Byte Me <ByteMe@nospam.nothanks.com> wrote:

> [...]

>Men når du får svar på tiltale så er du uskylden selv ?
>Eller forventer du at du bare kan sparke til mig og at jeg så skulle

Jeg sidder i min stille sind og tænker over alle de fornuftige indlæg
som kommer fra alle mulige folk som er udviden på rimlig højt nive,
pluslig kommer der en og råber jeg vil også høres og hivs de tysser han
ned råber han blot endnu højere,
så lad vær med og svar på dette indlæg

Fra : nospam@postkasse.org

Dato : 31-10-04 19:06

On Sun, 31 Oct 2004 13:34:42 +0100, Byte Me <ByteMe@nospam.nothanks.com> wrote
in dk.edb.grafik:

>Du er sgu da heller ikke selv den skarpeste kniv i skuffen.
>EMJ skrev jo netop til dig at PSP betød Paint Shop Pro,

Og hvornår gjorde han så det ?
Jo imellem:
Klovn.
og
Fes det ind?

Jeg vil påstå at efter "klovn" mudderkastet er resten uinteressant da jeg ikke
kan se formålet med at kaste med mudder blot fordi man gør opmærksom på at jeg i
hvert fald ikke vidste hvad de forkortelser han fyrede af i sit første svar
betød
At HAN så mener jeg SKAL vide det er måske den generelle opfattelse i denne
gruppe ?

>men det overser du bare og begynder at skælde ud.

Hov hov, jeg blev kaldt "Klovn" ! Og til sidst spurgt om jeg nu også forstod
svaret !
Men det er naturligvis i orden at på den måde sparke til folk der ikke har ret
meget viden om grafik ?

>Du har endnu engang bevist at du er og bliver en nar.

Nej, I har endnu engang bevist at være nogle højrøvede fjolser der mener man
skal være ekspert i alle emner for at spørge om noget og forstå svar.

FØJ FOR SATAN

Fra : Trine \(8500\)

Dato : 01-11-04 12:13

> Hvilket grafikprogram kan man benytte til at overføre grafikken fra
computeren
> via printeren til t-shirts, kopper o.s.v. ?

Man kan også gøre det i Word fra Office pakken.

Man indsætter billedet...og via søgefunktionen i Word, fandt jeg følgende
vejledning.
1.. Marker den autofigur, clipart, WordArt eller det billede, du vil
spejlvende.
2.. Klik på Tegning på værktøjslinjen Tegning, peg på Roter eller
Spejlvend, og klik derefter på Spejlvend vandret
Ved ikke om det kan bruges? Prøv det

--
Trine

Kun C efter @ - ved E.mail

begin 666 0196.gif
MC(^I`>T/GXDTSHK!A:)UNCG"-X(,1WY0"'3DH#JLZ\'6Z>7M8$MXJQ/P8AJ<
@ZC7TB9:[I.P40SJ+GI&U:E6Q,DJNR?L%KQ9D10$`.P``
`
end