Andet multimedie
PS Spørgsmål
Fra : Alice Nielsen

Dato : 29-10-04 15:15

Hej gruppe.

Mon ikke i kan hjælpe mig ?
Hvordan pokker får jeg indstillet PS 7 til at vise de korrekte farver ??
..............Alt hvad der skal være hvidt på et billede bliver gult.
Når jeg opretter et nyt image, og farven er sat til at være med hvid
baggrund - Bliver det gult ( meget gult )
Når man scanner et billede ind, bliver det hvide på billedet gult ???

Hvor ændrer jeg det henne ??

MVH
Alice

Fra : KNL DtP

Dato : 29-10-04 18:30

"Alice Nielsen" <alice_nielsen@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan pokker får jeg indstillet PS 7 til at vise de korrekte farver ??
> .............Alt hvad der skal være hvidt på et billede bliver gult.

Det lyder som om, at din skærm ikke viser farverne helt korrekt. Er det kun i
Photoshop hvidt bliver gult - eller er det også i andre programmer (f.eks.
papiret i Word ect.)?

Prøv at gå ind på Start > Indstillinger > Kontrolpanel > Adobe Gamma og kør
guiden igennem. Start herefter Photoshop op igen, og se om det ikke har
hjulpet.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Alice Nielsen

Dato : 29-10-04 20:41

"KNL DtP" <knl_dtp@hotmail.com> skrev

> [...]
> kun i
> Photoshop hvidt bliver gult - eller er det også i andre programmer (f.eks.

Tak for respons Kristian ...............Det er 'kun' i PS der er
fejlfarvning. I alle andre programmer er der ingen problemer med farverne,
så det må ligge i en indstilling i PS ??

MVH
Alice

Fra : Anette Iversen

Dato : 29-10-04 22:59

On Fri, 29 Oct 2004 21:41:16 +0200, "Alice Nielsen"
<alice_nielsen@privat.dk> wrote:

> [...]
>fejlfarvning. I alle andre programmer er der ingen problemer med farverne,
>så det må ligge i en indstilling i PS ??

Hmmm - det har jeg ikke hørt om før. Du kan jo prøve at nuke
Photoshops indstillinger. Det gør du ved at holde ctrl+shift+alt
tasterne nede umiddelbart efter du har starter programmet.

/Anette

Fra : Dennis Seide

Dato : 01-11-04 14:01

Hej Alice,

prøv at kigge i denne diskussion:

http://forums.devshed.com/archive/t-100890

Håber det kan bruges!

Mvh

Dennis Seide

--

"Jeg har Længtes mod Skibskatastrofer,
og mod Hærværk og Pludselig Død".

- Tom Kristensen

www.haervaerk.dk

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 30-10-04 09:56

Alice Nielsen skrev:

> I alle andre programmer er der ingen problemer med farverne,
> så det må ligge i en indstilling i PS ??

Photoshop er formentlig det eneste farvestyrede program du har
installeret på din computer, så kun Photoshop bruger den profil
du fremstiller med Adobe Gamma inde i kontrolpanelet. Prøv at
køre guiden igennem, som Kristian nævner. Noget tyder på, at
din nuværende skærmprofil ikke er god nok.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Anette Iversen

Dato : 29-10-04 19:31

On Fri, 29 Oct 2004 16:15:13 +0200, "Alice Nielsen"
> [...]

>baggrund - Bliver det gult ( meget gult )
>Når man scanner et billede ind, bliver det hvide på billedet gult ???

Hej Alice
Så vidt jeg kan se ud fra din post - er der ikke nogle problemer med
Photoshop - det er nærmere din skærm, der ikke er indstillet korrekt.
Hvordan ser hvidt ud på din desktop? Hvis den også har et gult stik
skal du indstille din skærm med adobe gamma kontrolpanelet.

Den finder du i: Start menu /settings / control panel / adobe gamma
...hvis du arbejder på en pc. På en mac er det vist nok også i kontrol-
paneler...

Når du har åbnet adobe gamma - følger du bare instruktionerne for
indstilling af din skærm - så skulle den være i vinkel

Forøvrigt har photoshop indbyggede farveprofiler - det er måske dem
du tænker på mht. indstilling af programmet. Disse skal du dog ikke
benytte før du har indstillet Adobe gamma.

Håber det hjælper dig videre.

/Anette
www.ad-hoc.dk
-----