Andet multimedie
bentjuul 3670
Findes der ikke et simplere program...
Fra : Magnus

Dato : 28-10-04 20:30

Jeg bruger ACDSee til at gennemse ca. 150 billeder fra et kamera og vælger
de bedste.
Dem tager jeg over i Photoshop eller Paint Shop Pro og beskær dem til en
given størrelse.

Men behøver jeg at have så tunge programmer som Photoshop til blot at
beskære billeder i 400x600 punkter og gemme dem i en god kvalitet i for uden
for stor filstørrelse da det er til nettet.

Det er stort set kun de få funktioner som jeg benytter så er der ikke noget
simplere?

/Magnus

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-10-04 20:40

Magnus skrev:

>Men behøver jeg at have så tunge programmer som Photoshop til blot at
>beskære billeder i 400x600 punkter og gemme dem i en god kvalitet i for uden
>for stor filstørrelse da det er til nettet.

Nej, Irfanview er gratis og klarer det fint.

http://www.irfanview.com er nede pt, men skulle kunne hentes på
http://www.tucows.com/preview/194967.html
--
Knud

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 28-10-04 21:09

Magnus wrote:

[...]
> [...]
> for stor filstørrelse da det er til nettet.
>
> Det er stort set kun de få funktioner som jeg benytter så er der ikke noget

Jeg bruger ofte XnView til den slags. Det minder om ACDSee men er gratis.
Udover at vise billeder, har den også en de funktioner du efterspørger...
og faktisk en del mere.

Ta' et kik her:
http://www.xnview.com/

--
Mvh. Lars

Fra : Jørgen Peter Kjeldse~

Dato : 28-10-04 21:34

Magnus wrote:
> [...]
> for stor filstørrelse da det er til nettet.
> Det er stort set kun de få funktioner som jeg benytter så er der ikke noget

er det en meget gammel version af ACDSee du kører med? Lige siden
Version 3 (og måske før) har programmet da kunnet beskære billeder...

vh.

--
Jørgen Peter Kjeldsen, Pjørnjende Konsult A.m.b.a.
ornitolog, freelance webdesign & layout m.m.

Fra : Pico

Dato : 28-10-04 22:50

Magnus wrote:
> [...]
> for uden for stor filstørrelse da det er til nettet.
>
> Det er stort set kun de få funktioner som jeg benytter så er der ikke

Hvis du bruger XP kan du højreklikke på biledet og vælge ResicePitchuer
og derefter vælge Advanceret og under bruger kan du vælge hvilke
størrelse du vil have.
Pico

Fra : Ukendt

Dato : 29-10-04 12:45

On Thu, 28 Oct 2004 21:30:18 +0200, "Magnus" <arnason_fjern_@email.dk>
wrote:

> [...]
>for stor filstørrelse da det er til nettet.
>
>Det er stort set kun de få funktioner som jeg benytter så er der ikke noget

Jeg tager en masse billeder af rallybiler i drift... det er ikke altid
man lige får centreret bilen i farten. Jeg bruger derfor:

http://ekot.dk/programmer/JPEGCrops/

til at klippe overflødigt crap væk. Det er et lille (ca 600KB) simpelt
dansk program præcis til det

Version 0.6.6 har jeg brugt temmelig meget... har den fordel at man kan
lave faste størrelser og flytte det henover billedet. Alt hvad der
skæres væk er halvt gennemsigtigt...

Og naturligvis tabsløs jpeg...

Når så motivet er klar, kan man bruge EZthumbnails eller IrfanView til
at reducere størrelsen...(er lige kommet i version 0.95)

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK2700 Brønshøj / DK2620 Albertslund

(Erstat evt. AT med @ i mailadressen hvis du mailer direkte)