Andet multimedie
bentjuul 3670
LOGO_EPS.dat fil?
Fra : Niels Boegh

Dato : 19-10-04 13:53

Jeg har pr. email modtaget en fil, som hedder LOGO_EPS.dat

Jeg kan hverken få hul på den på Mac eller pc. Hvad skal man gøre ved
en *.dat" fil?

Niels

Fra : Jane M. :o)

Dato : 19-10-04 16:01

On 19/10/04 14:52, in article cl32n8$1eqg$2@news.cybercity.dk, "Niels Boegh"
<1nboegh2@3hotmail4.com> wrote:

> Jeg har pr. email modtaget en fil, som hedder LOGO_EPS.dat
>
> Jeg kan hverken få hul på den på Mac eller pc. Hvad skal man gøre ved
> en *.dat" fil?
>
> Niels

På mac har jeg oplevet at nogle filer kan åbnes ved at ændre navnet, f.eks.
Fra LOGO_EPS.dat til: LOGO.eps

Og så åbne den I f.eks. Photoshop, illustrator eller InDesign.

Det er lykkedes mig nogle gange, men er det kommer også meget an på hvad det
er. Ved nogle filer lykkedes det ikke.

Mvh Jane
---
http://www.janemark.dk - Webcam

Fra : RoJo

Dato : 19-10-04 17:18

"Niels Boegh" <1nboegh2@3hotmail4.com> skrev i en meddelelse
> Jeg har pr. email modtaget en fil, som hedder LOGO_EPS.dat
>
> Jeg kan hverken få hul på den på Mac eller pc. Hvad skal man gøre ved
> en *.dat" fil?

Ved du hvem filen er fra?
Der kunne godt være en virus deri.

Mvh RoJo

Fra : Niels Boegh

Dato : 19-10-04 17:40

On 2004-10-19 14:52:54 +0200, Niels Boegh <1nboegh2@3hotmail4.com> said:

> Jeg har pr. email modtaget en fil, som hedder LOGO_EPS.dat
>
> Jeg kan hverken få hul på den på Mac eller pc. Hvad skal man gøre ved
> en *.dat" fil?
>
> Niels

Tak for forslagene.

Jeg er ikke bekymret for virus.

Jeg har prøvet Illustrator (med og uden efternavn), Photoshop, Graphic
Converter og Stuffit Expander - men uden held

Niels

Fra : JMo.

Dato : 19-10-04 18:00

Niels Boegh wrote:

> [...]
[snip]
> Jeg har prøvet Illustrator (med og uden efternavn), Photoshop, Graphic
> Converter og Stuffit Expander - men uden held

Prøv at åbne den i en tekst-editor, og kig på starten af filen. Det kan tit
give nogle hints.

Du kan evt. poste de første ti linier her - måske vi kan tyde det for dig..

Fra : Jane M. :o)

Dato : 19-10-04 18:10

> [...]
>
> Jeg har prøvet Illustrator (med og uden efternavn), Photoshop, Graphic
> Converter og Stuffit Expander - men uden held

Har du fjernet eller ladet efternavnet stå - eller har du været inde og
ÆNDRE efternavnet..?

Mvh Jane
---
http://www.janemark.dk - Cam

Fra : Niels Boegh

Dato : 19-10-04 19:02

On 2004-10-19 19:10:26 +0200, "Jane M. " <virker@hotmail.com> said:

> Har du fjernet eller ladet efternavnet stå - eller har du været inde og
> ÆNDRE efternavnet..?
>

> Mvh Jane
> ---
> http://www.janemark.dk - Cam

Nu har jeg fået den åbnet i Illustrator ved at fjerne efternavnet "dat"
og flytte punktummet hen til venstre for "eps". Enklere end jeg havde
frygtet. Tak for hjælpen!

Niels

Fra : Jane M. :o)

Dato : 20-10-04 15:41

> Nu har jeg fået den åbnet i Illustrator ved at fjerne efternavnet "dat"
> og flytte punktummet hen til venstre for "eps". Enklere end jeg havde
> frygtet. Tak for hjælpen!
>
> Niels

Skønt når det kan gøres så let.

Det var også på den måde jeg mente.