Andet multimedie
bentjuul 3670
Adobe Type Manager
Fra : Erik Andersen

Dato : 15-10-04 19:32

Jeg har skiftet til Windows XP og installeret bl.a. Adobe CS-pakken.
Jeg kan simpelthen ikke finde ud af om jeg også skal (har gjort) installere
Adobe Type MAnager eller om Windows klarer den sag? Og jeg er nu ikke helt
vild med den måde mine fonte fremtræder på.
Nogle siger at jeg skal og andre siger nej.
Hvad er jeres mening?
Og hvad er det rigtige?

/Erik

Fra : Palle

Dato : 15-10-04 23:59

"Erik Andersen" <eandersn@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vild med den måde mine fonte fremtræder på.
> Nogle siger at jeg skal og andre siger nej.

Type 1-skrifter understøttes direkte af W2000 og WXP, så ATM er unødvendig.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 16-10-04 02:17

Erik Andersen skrev:

> Jeg har skiftet til Windows XP og installeret bl.a. Adobe
> CS-pakken. Jeg kan simpelthen ikke finde ud af om jeg også
> skal (har gjort) installere Adobe Type MAnager eller om
> Windows klarer den sag?

Win2000 og XP har understøttelse for både Type 1, TrueType og
OpenType, men det indebærer også, at det er nærmest umuligt at
få en fontmanager til at overtage styringen helt og aldeles og
Adobe-programmerne lader sig heller ikke altid styre.

Læs evt.: <news:cge0nc.188.1@tgm.dyndns.dk>.

> Og jeg er nu ikke helt vild med den måde mine fonte fremtræder
> på.

Jeg har pt. ATM Deluxe 4.1 installeret på WinXP og har også
mulighed for at slukke for en stor del af de installerede fonte,
så de ikke kan ses i Adobe-programmerne, hvilket jeg benytter
mig meget af, men der findes også fonte, som kan ses og bruges
i programmerne selvom de slet ikke er synlige i ATM og det er
bla. de fonte, som Adobe-programmerne har liggende på system-
drevet i Program Files\Common Files\Adobe\Fonts og Reqrd-mappen.

Hvis du har fonte i InDesigns Fonts-mappe, vil de også være at
se i InDesign, uanset om de kan ses og er deaktiverede i ATM
og ditto for Illustrators Fonts-mappe, hvis du på et tidspunkt
har smidt fonte ind i den.

--
Hilsen
Madsen